Горе з розуму, Або про могилянську навченість як підставу для гонору
eKMAIR
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Creator |
Яременко, Максим
|
|
Date |
2011-07-01T12:03:14Z
2011-07-01T12:03:14Z 2007 |
|
Identifier |
Яременко М. В. Горе з розуму, Або про могилянську навченість як підставу для гонору / Максим Яременко // Київська Академія. - 2007. - Вип. 4. - С. 86-94.
http://www.ekmair.ukma.kiev.ua/handle/123456789/1087 |
|
Description |
Which "social advances" did Mohylian students hope to receive for their learning? How did they interpret their own studies? One of the possible answers is given in this article.
Які "соціальні аванси" сподівалися отримати могилянські вихованці за навчання? Як сприймали факт своїх студій? Одну з можливих відповідей на ці запитання подано у статті. Очевидно, ніхто не ставитиме під сумнів важливість освіченості для ранньомодерної людини. Зазвичай, коли дослідники хочуть наголосити на значенні друкованого та писаного слова в її житті (а отже - й інтелектуальної спроможності ним послуговуватися), приміром, у XVIII ст., то нагадують сповнене глибокого пієтету та любові "Митрополита Рязанського та Муромського слізне з книгами прощання". Цей твір та інші подібні репліки (наприклад, не така возвеличена та високопарна Климентія Зіновіїва), практики збирання приватних бібліотек переконливо засвідчують роль книжності в той час. Так само можна згадати достатньо випадків, коли саме освіта сприяла успішній кар'єрі та просуванню ієрархічними щаблями. Натомість про те, як знання самоакцептувалося тогочасними "студіозами", чи, якщо конкретніше, які аванси вони очікували отримати за здобуття інтелектуального багажу, знаємо менше, особливо коли йдеться не про уславлених високочолих достойників, а про "ординарних" вихованців навчальних закладів. |
|
Language |
ua
|
|
Subject |
історія
освіта history education |
|
Title |
Горе з розуму, Або про могилянську навченість як підставу для гонору
|
|
Type |
Article
|
|