Запис Детальніше

Педагогічні проблеми підготовки майбутніх учителів до збереження здоров’я дітей і молоді

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Педагогічні проблеми підготовки майбутніх учителів до збереження здоров’я дітей і молоді
Еducational problems of future teachers’ training for health preserving of children and youth
 
Creator Онищенко, Наталія П.
Onyshhenko, Natalija P.
 
Subject педагогічні проблеми
підготовка майбутніх учителів
здоров’я
здоровий спосіб життя
здоров’язбережувальна педагогіка
збереження здоров'я дітей і молоді
культура здоров'я
студентська молодь
pedagogical problems
training of future teachers
health
healthy lifestyle
healthsaving pedagogy
children and youth’s health preserving
health culture
college students
 
Description У статті досліджуються педагогічні проблеми підготовки майбутніх учителів до
збереження здоров'я дітей і молоді; розглядаються педагогічні аспекти застосування
здоров’язбережувальної педагогіки у навчально-виховному процесі вищих навчальних закладів.
Зазначається, що ефективність навчально-виховного процесу вищої школи має визначатися не
лише формуванням професійної компетентності студентів, а й формуванням надійних
соціальних орієнтирів, здатністю молодих спеціалістів адекватно протистояти молодіжним
проблемам, що виникають у процесі професійного самовираження, і залишатися при цьому
здоровими. Студенти педагогічних закладів – майбутні вчителі повинні стати гідними
наставниками для своїх учнів, а тому формування здорового способу життя та збереження
здоров’я дітей і молоді для них є невід’ємною складовою фахової компетенції вчителя не
залежно від предметного спрямування. Доводиться, що погіршення стану здоров’я
студентської молоді є актуальною проблемою сучасності та пов`язане з низьким рівнем їхньої
культури здоров’я як світоглядної орієнтації, недостатньо повним, регулярним та вчасним
медичним обстеженням, безвідповідальним ставленням самих студентів до свого здоров’я,
недостатнім упровадженням здоров’язбережувальних заходів у навчально-виховний процес
вищої педагогічної школи, відсутністю належної уваги викладачів до збереження здоров’я
студентів. Усе вищезазначене підсилюється великим навчальним навантаженням студентів при
недостатній фізичній активності, емоційним та психологічним напруженням під час заліково-
екзаменаційних сесій, відсутністю матеріальних можливостей для оздоровлення під час канікул.
Не викликає сумніву той факт, що погіршення стану здоров’я студентів обмежує їхні
можливості професійного самовизначення, самовиховання та самореалізації, а добре здоров’я є
дієвим чинником успішності навчання та високої працездатності. Зазначається, що за таких
умов та внаслідок невизначеності соціальних інститутів виховання стосовно комплексного
впливу на дітей актуальним є звернення до здоров’язбережувальної педагогіки.
The article deals with the educational problems of teachers’ training to a preservation of the
children and young people’s health; coincides with the pedagogical aspects of health-saving pedagogy
in the educational process at higher educational institutions. It is noted that the effectiveness of the
higher school educational process should be determined not only by forming the students’ professional
competence, but also by forming the sustainable social indicators, the ability of young professionals to
confront youth problems adequately, arising in the course of a professional self-expression, and thus to
keep a good health. Students of educational institutions, future teachers, must become worthy mentors
for their students, hence promoting healthy lifestyle and health preserving of children and young people
is an integral part of professional competence for them, regardless of subject areas. It is proven that the
deterioration of the students’ health is an urgent problem of our time and it is connected with the low
level of their ideological orientation to a health culture, with not full, regular and timely medical
examination, the students’ irresponsible attitude towards their health, the inadequate implementation of
health-saving measures in the educational process of higher pedagogical schools, the lack of teachers’
adequate attention to maintaining the students’ health. All of the above is reinforced by a large
workload with insufficient physical activity, emotional and psychological stress in student’s pass-fail
and examination periods, a lack of economic opportunities for healthcare during holidays. The fact is
certain that the deterioration of the students’ health limits their opportunities for professional identity,
self-education and self-realization; and a good health is an effective factor in their successful training
and high working capacity. It is noted that the appeal to health-saving pedagogy is urgent under such
conditions and because of the social educational institutions’ uncertainty in a complex impact on
children.
 
Date 2015-07-03T08:24:05Z
2015-07-03T08:24:05Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Онищенко Н. П. Педагогічні проблеми підготовки майбутніх учителів до збереження здоров’я дітей і молоді / Н. П. Онищенко // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : зб. наук. праць / гол. ред. В. П. Коцур. - К. : Лисенко М. М., 2014. - Вип. 34. - С. 96-108.
http://ephsheir.phdpu.edu.ua:8081/xmlui/handle/8989898989/286
 
Language other
 
Relation ;Вип. 34
 
Publisher Лисенко М. М.