Запис Детальніше

Using of Concepts, Formulas and Theories as the Source of Problem Situations in Teaching of Mathematics Borders Expantion

Журнал "Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Using of Concepts, Formulas and Theories as the Source of Problem Situations in Teaching of Mathematics Borders Expantion
Расширение границ применения понятий,формул и теорем как источника проблемных ситуаций при преподавании высшей математики
РОЗШИРЕННЯ ГРАНИЦЬ ЗАСТОСОВНОСТІ ПОНЯТЬ, ФОРМУЛ ТА ТЕОРЕМ ЯК ДЖЕРЕЛО ПРОБЛЕМНИХ СИТУАЦІЙ ПРИ ВИКЛАДАННІ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ
 
Creator Дрибан, Валерій Мусійович
Пеніна, Галина Геннадіївна
 
Subject



 
Description The article examines the possibility of using concepts, formulas and theorems as a source of problem situations in teaching of Mathematics. Examples of such use are given.
В статье рассмотрены возможности применения понятий, формул и теорем как источника проблемных ситуаций при преподавании высшей математики. Приведены примеры такого использования.
У статті розлянуто можливості використання понять, формул та теорем як джерела проблемних ситуацій при викладанні вищої математики. Наведено приклади такого використання.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Contributor


 
Date 2015-10-15
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/453
 
Source Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics; Vol 1, No 1 (2001): Theory and methods of teaching mathematics; 84-89
Теория и методика обучения математике, физике, информатике; Vol 1, No 1 (2001): Theory and methods of teaching mathematics; 84-89
Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики; Vol 1, No 1 (2001): Theory and methods of teaching mathematics; 84-89
2309-1479
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/453/434
 
Rights Copyright (c) 2015 Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics