Запис Детальніше

Практичний зміст туризму як соціокультурного феномену

eKhNUIR

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Практичний зміст туризму як соціокультурного феномену
 
Creator Середа, Ю.В.
 
Subject tourism tourist practices touristic markers
tourist competence schemes posttourist
tourist identities
туризм
туристичні практики
маркери туристичності
схеми туристичних компетенцій
посттуристична рефлексія
турістичні ідентичності
 
Description Середа Юлія Валеріївна - аспірантка соціологічного факультету Харківського національного
університету імені В.Н. Каразіна.
У статті аналізується феномен туризму в контексті теорії практик, досліджується простір
дій та ідентичностей, що виникають у процесі здійснення туристичних практик і є, з однієї
сторони, відбиттям активної позиції суб'єкта, а з іншої, - наслідком соціальної детермінації.
Звертаючись до концепцій М. Хайдеггера, Е. Гідденса, П. Бурд'йо, Л. Вітгенштейна, а також фахівців
у галузі соціології туризму, автор розглядає проблеми реалізації туристичних практик у сучасних
умовах. Маркери туристичности аналізуються на різних етапах подорожі та систематизуються
за допомогою виділення схем туристичних компетенцій, комплексної структури туристичних
практик від планування до посттуристичної рефлексії, а також туристичних ідентичностей на
рівні культур подорожі чи національних стереотипізованих образів.
В статье анализируется феномен туризма в контексте теории практик, исследуется
пространство действий и идентичностей, которые возникают при осуществлении
туристических практик и являются, с одной стороны, отражением активной позиции субъекта,
а с другой, - следствием социальной детерминации. Обращаясь к концепциям М. Хайдеггера,
Э.Гидденса, П. Бурдье, Л. Витгенштейна, а также специалистов в области социологии туризма,
автор рассматривает проблемы реализации туристических практик в современных условиях.
Маркеры туристичности анализируются на различных этапах путешествия и
систематизируются посредством выделения схем туристических компетенций, комплексной
структуры туристических практик от планирования до посттуристической рефлексии, а
также туристических идентичностей на уровне культур путешествия и национальных
стереотипизированных образов.
The paper deals with analysis of tourism in terms of practice theory. Tourist practices with their space of
activities and identities are realized as an active position of subject and social determination both. By
reviewing of M. Heidegger, A. Giddens, P. Bourdieu, L. Wittgenstein and representatives of Tourism Studies
the author considers how does tourism happen in contemporary conditions. Touristic markers are examined
at different levels of travel and systematized within tourist competence schemes, complex structure of
tourist practices from planning till posttourist reflection and tourist identities became apparent as travel
cultures and national stereotypical images.
 
Date 2011-11-03T13:18:09Z
2011-11-03T13:18:09Z
2010
 
Type Article
 
Identifier Середа Ю.В. Практичний зміст туризму як соціокультурного феномену / Середа Юлія Валеріївна // Вiсник Харкiвського нацiонального унiверситету iм. В.Н. Каразiна. – 2010. – № 889. Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи. – Вип. 25. – С. 53-58
УДК 316.7
http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/4990
 
Language uk
 
Publisher Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна