Producer's messages as instruments of supranational slavic identity construction (on the case of a screen version of Gogol's novel «Taras Bulba»)
eKhNUIR
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Producer's messages as instruments of supranational slavic identity construction (on the case of a screen version of Gogol's novel «Taras Bulba»)
|
|
Creator |
Deyneko, A.
|
|
Subject |
the Cossacks
Orthodoxy producer's messages Slavic identity |
|
Description |
В статье представлены результаты сравнительного анализа повести Н.В. Гоголя «Тарас Бульба» и кинопродукта режиссера А. Бортко. Автор выделяeт режиссерские мессиджи как инструмент формирования наднациональной славянской идентичности.
The article presents the results of a comparative analysis of the Gogol's novel «Taras Bulba» and a screen version, produced by A. Bortko. The author highlights the producer's messages as the instruments of supra-national Slavic identity construction. |
|
Date |
2012-06-02T21:03:03Z
2012-06-02T21:03:03Z 2012 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
Alexandra Deyneko. PRODUCER'S MESSAGES AS INSTRUMENTS OF SUPRANATIONAL SLAVIC IDENTITY CONSTRUCTION (ON THE CASE OF A SCREEN VERSION OF GOGOL'S NOVEL «TARAS BULBA») // Матеріали Міжвузівської студентської наукової конференції «Academic and Scientific Challenges of Diverse Fields of Knowledge in the 21st Century» / «Академічні та наукові виклики різноманітних галузей знань у XXI столітті». Частина І. – Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012. – С. 150-155
http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/6099 |
|
Language |
en
|
|
Publisher |
ХНУ імені В.Н. Каразіна
|
|