Запис Детальніше

Драматизация «молчаливого чтения»

eKhNUIR

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Драматизация «молчаливого чтения»
 
Creator Лойко, В.В.
 
Subject philosophy of “difference”
dramatization
“romantic reader”
“silent reading”
философия «различия»
драматизация
«романтический читатель»
«молчаливое чтение»
 
Description До десятиріччя філософського факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна.
В данной статье мы выдвигаем предположение, что движение драматизации, обозначенное в
работах Жиля Делеза и Поля де Мана, деконструирует определенную практику чтения (и образ
«романтического читателя»). Речь идет о традиции чтения, в которой легитимируются авторские
претензии на обладание объективным смыслом произведения. Зарождение образа «романтического
читателя» мы находим в практике т.н. «молчаливого чтения». Именно здесь читатель впервые
отказывается от озвучивания письма и из «исполнителя» произведения превращается в «зрителя».
У даній статті ми висуваємо припущення, що рух драматизації, позначений у роботах Жиля
Дельоза і Поля де Мана, деконструює певну практику читання (і образ «романтичного читача»). Мова
йде про традицію читання, в якій легітимуються авторські претензії на володіння об’єктивним змістом
твору. Зародження образу «романтичного читача» ми знаходимо в практиці так званого «мовчазного
читання». Саме тут читач вперше відмовляється від озвучування написаного і з «виконавця» твору
перетворюється на «глядача».
In this paper we consider an assumption that the movement of dramatization, identified in the works of
Gilles Deleuze and Paul de Man, deconstructs a practice of reading (and the image of "romantic reader"). This
means a tradition of reading in which the author’s claims to possess the objective meaning of the work are
legitimized. The origin of the image of "romantic reader" can be found in the practice of "silent reading". Here
for the first time a reader refuses to sound out letters and to "participate" in the work and assumes the role of
«performer".
 
Date 2012-08-08T10:08:07Z
2012-08-08T10:08:07Z
2011
 
Type Article
 
Identifier Лойко В.В. Драматизация «молчаливого чтения» / В.В. Лойко // Вiсник Харкiвського нацiонального унiверситету iм. В.Н. Каразiна. – 2011. – № 984. Сер. Філософія. Філософські перипетії. – Вип. 44. – С. 52–57.
УДК 1(091)
http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/6369
 
Language ru
 
Publisher Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна