Запис Детальніше

Бережливе ставлення держави і вчителя до здоров’я учнів у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи як соціально-педагогічна проблема

eKhNUIR

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Бережливе ставлення держави і вчителя до здоров’я учнів у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи як соціально-педагогічна проблема
 
Creator Шахненко, В.І.
 
Subject classics of pedagogics
pedology
pupils’ health
general pedagogical principle
класики педагогіки
педологія
здоров’я учнів
загальнопедагогічний принцип
 
Description У статті приведено короткий виклад здоров’язберігаючих ідей класиків вітчизняної і зарубіжної
педагогіки з часів Відродження. Автор вважає, що після сумнозвісної постанови ЦК ВКП(б) ‹‹Про
педологічні перекручення в системі Наркомосів›› у Радянському Союзі педологія була розгромлена, і
почала розвиватись бездітна педагогіка, спрямована на підвищення ефективності навчально-виховного
процесу за рахунок руйнації здоров’я учнів. Щоб переорієнтувати вітчизняну педагогіку на збереження
здоров’я учнів, автор пропонує увести загальнопедагогічний принцип «Бережливе ставлення вчителя до
здоров’я учнів у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи» і на його основі перебудувати
зміст професійної підготовки вчителів та навчально-виховний процес ЗНЗ.
В статье приведено краткое изложение здоровьсберегающих идей классиков отечественной и
зарубежной педагогики со времен эпохи Возрождения. Автор считает, что после печально известного
постановления ЦК ВКП(б) «О педологических извращениях в системе Наркомпросов» в Советском
Союзе педология была разгромлена, и начала развиваться бездетная педагогика, направленная на
повышение эффективности учебно-воспитательного процесса за счет разрушения здоровья учащихся.
Чтобы переориентировать отечественную педагогику на сохранение здоровья учащихся, автор
предлагает ввести общепедагогический принцип «Бережливое отношение учителя к здоровью учащихся
в учебно-воспитательном процессе общеобразовательной школы» и на его основании перестроить
содержание профессиональной подготовки учителей и учебно-воспитательный процесс.
The article gives a summary of health-saving ideas by classics of domestic and foreign pedagogics since the
Renaissance. The author considers that after the notorious resolution of the Central Committee of the Communist
Party of the Soviet Union «On pedological perversions in the system of People’s Educational Committees»
pedology was crushed in Soviet Union, and the childless pedagogics aimed at educational process efficiency improvement at the expense of pupils’ health destruction started to develop. To redirect the domestic pedagogics
to saving of pupils’ health, the author suggests to introduce the general pedagogical principle «Careful treatment
of choolchildren’s health by the teacher in the educational process of the comprehensive school», and, on its
basis, reconstruct the content of professional training of teachers as well as the educational process.
 
Date 2012-08-22T12:28:52Z
2012-08-22T12:28:52Z
2011
 
Type Article
 
Identifier Шахненко В.І. Бережливе ставлення держави і вчителя до здоров’я учнів у навчально-виховному процесі загальноосвітньоїшколи як соціально-педагогічна проблема / Шахненко В.І. // Вiсник Харкiвського нацiонального унiверситету iм. В.Н. Каразiна. – 2011. – № 951. Сер.: «Валеологія: сучасність і майбутнє», вип. 10. – С.
УДК 371.4:613.955
http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/6566
 
Language uk
 
Publisher Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна