Запис Детальніше

Эстетика и поэтика монтажа в критической прозе А. Белого первой половины 1900-х годов

eKhNUIR

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Эстетика и поэтика монтажа в критической прозе А. Белого первой половины 1900-х годов
 
Creator Капинус, Т.Л.
 
Subject montage
aesthetics
discreteness
symbolism
poetics of critical prose
montage of quotes
монтаж
эстетика
прерывность
символизм
поэтика критической прозы
монтаж цитат
 
Description Капінус Тетяна Леонідівна, аспірант кафедри історії російської літератури Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна
У даній статті досліджуються естетичні передумови й особливості втілення принципу монтажу у критиці раннього А. Бєлого. Доводиться, що у статтях та рецензіях Бєлого 1902–1904 рр. осмислюється проблема нового композиційного прийому, сутність якого полягає у поєднанні різнобічних компонентів. Встановлюється, що джерелом відповідних естетичних поглядів є теорія перериваних функцій
М. Бугаєва та концепція цільності й роздробленості В. Соловйова. Аналізуються прийоми, аналогічні деяким типам монтажу, у статтях Бєлого. Показано, що монтаж виявляється на різноманітних рівнях критичного тексту.
В данной статье исследуются эстетические предпосылки и особенности воплощения
принципа монтажа в критике раннего А. Белого. Доказывается, что в статьях и рецензиях Белого 1902–1904 гг. осмысляется проблема нового композиционного приема, сущность которого заключается в соединении несоединимого. Устанавливается, что источником подобных эстетических взглядов является
теория прерывных функций Н. Бугаева и концепция цельности и раздробленности Вл. Соловьева. Анализируются приемы, аналогичные различным видам монтажа, в статьях Белого. Показано, что монтаж
проявляется на различных уровнях критического текста.
The aesthetical conditions and the particulars of realization of the principle of montage in the criticism by early
Andrei Bely are researched at the current article. It is argued, that the problem of a new composition technique
which essence is the connection between juxtaposed elements is widely reflected in the articles and reviews by
Bely of 1902–1904. The sources of these aesthetical views are the theory of discontinuous functions by
N. Bugaev and the concept of entirety and fragmentation by V. Solovyov. The techniques comparable with
some types of montage are also analyzed. The functioning of montage on the different levels of a critical text is
shown in the article.
 
Date 2012-09-13T08:46:59Z
2012-09-13T08:46:59Z
2012
 
Type Article
 
Identifier Капинус Т.Л. Эстетика и поэтика монтажа в критической прозе А. Белого первой половины 1900-х годов / Т.Л. Капинус // Вiсник Харкiвського нацiонального унiверситету iм. В.Н. Каразiна. – 2012. – № 1014. Сер.: Філологія. – Вип. 65. – С. 153-158.
http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/6614
 
Language ru
 
Publisher Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна