Запис Детальніше

Две мелодии для флейты (о двух версиях повести А. Гаврилова «Берлинская флейта»)

eKhNUIR

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Две мелодии для флейты (о двух версиях повести А. Гаврилова «Берлинская флейта»)
 
Creator Шеховцова, Т.А.
 
Subject edition
story
musical basis
baroque poetics
редакция
повесть
музыкальное начало
барочная поэтика
 
Description Шеховцова Тетяна Анатоліївна, д. філол. н., професор кафедри історії російської літератури Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна
У статті проводиться порівняльний аналіз двох редакцій повісті А. Гаврилова «Берлінська флейта».
Показано, що у першій редакції, яка імітує композиторський стиль С. Беринського, провідним є музичне,
у другій – літературно-описове начало. Дві версії «Берлінської флейти» інтерпретуються як мелодія життя та мелодія смерті. В художній структурі обох редакцій визначаються елементи барочної поетики – контрастність, варіативність, фрагментарність, метафоричність, каталогізація предметів та явищ, мотиви
смерті та марності життя, плинності часу, дзеркальності, тіні.
В статье проводится сопоставительный анализ двух редакций повести А. Гаврилова «Берлинская флейта». Показано, что в первой редакции, воспроизводящей композиторский стиль С. Беринского, ведущим оказывается музыкальное, во второй – литературно-описательное начало. Две версии
«Берлинской флейты» интерпретируются как мелодия жизни и мелодия смерти. В их художественной
структуре выявляются элементы барочной поэтики – контрастность, вариативность, фрагментарность,
метафоричность, каталогизация предметов и явлений, мотивы смерти и тщеты жизни, текучести времени, зеркальности, тени.
In the paper the comparative analysis of the two editions of A. Gavrilov’s story «The Berlin flute» is carried
out. It is shown that in the first edition reproducing the composer style by S. Berinskiy, the musical basis
possesses the leading role, in the second edition this role belongs to the literary-descriptive basis. The two versions
of «The Berlin flute» are interpreted as a melody of life and a melody of death. In the artistic structure of
these two versions it is possible to reveal the elements of baroque poetics, namely contrasts, variability, fragmentariness,
metaphoricalness, cataloguing of subjects and phenomena, motives of death and the vanity of life,
fluidity of time, reflection and shadow.
 
Date 2012-09-14T06:20:15Z
2012-09-14T06:20:15Z
2012
 
Type Article
 
Identifier Шеховцова Т.А. Две мелодии для флейты (о двух версиях повести А. Гаврилова «Берлинская флейта») / Т.А. Шеховцова // Вiсник Харкiвського нацiонального унiверситету iм. В.Н. Каразiна. – 2012. – № 1014. Сер.: Філологія. – Вип. 65. – С. 168–174.
http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/6629
 
Language ru
 
Publisher Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна