Запис Детальніше

Application of computer simulation in the study of physics

Журнал "Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Application of computer simulation in the study of physics
Использование компьютерного моделирования при изучении физики
Застосування комп’ютерного моделювання при вивченні фізики
 
Creator Гулов, Олексій Володимирович
 
Subject



 
Description This article is dedicated by one of the urgent problems of methods of teaching physics - the use of computer modeling in the modern educational process. The impact of computer simulation on the formation associative connection between the physical reality and the mathematical representation of the natural phenomena, the increase in motivation and interest in learning, improve the level of education of students and the objectivity of evaluating. We discuss the positive results of the application of computer simulation of process of training students of 3-5 courses of the Faculty of Physics of Dnipropetrovsk National University. We briefly describe several practically tested models of phenomena of electrodynamics and statistical physics that may be suggested by the student of physical specialties in addition to the standard quality of university courses.
Статья посвящена одной из актуальных проблем методики преподавания физики - использованию компьютерного моделирования в современном учебном процессе. Подчеркивается влияние компьютерного моделирования на формирование ассоциативной связи между физическим реальностью и математическим представлением законов природы, на повышение мотивации и интереса к учебе, на улучшение уровня образованности студентов и объективности оценивания. Обсуждаются положительные результаты применения компьютерного моделирования при обучении студентов 3-5 курсов физического факультета Днепропетровского национального университета. Кратко описаны несколько практически апробированных моделей явлений электродинамики и статистической физики, которые могут быть предложены студенту физических специальностей в качестве дополнения к стандартным университетским курсам.
Статтю присвячено однiй з актуальних проблем методики викладання фiзики - використанню комп'ютерного моделювання в сучасному навчальному процесi. Пiдкреслюється вплив комп'ютерного моделювання на формування асоцiативного зв'язку мiж фiзичною реальнiстю та математичним представленням законiв природи, на пiдвищення мотивацiї та iнтересу до навчання, на покращення рiвня освiченостi студентiв та об'єктивностi оцiнювання. Обговорюються позитивнi результати застосування комп'ютерного моделювання при навчаннi студентiв 3-5 курсiв фiзичного факультету Днiпропетровського нацiонального унiверситету. Коротко описано декiлька практично апробованих моделей явищ електродинамiки та статистичної фiзики, якi можуть бути запропонованi студенту фiзичних спецiальностей у якостi доповнення до стандартних унiверситетських курсiв.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Contributor


 
Date 2013-11-22
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/184
 
Source Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics; Vol 7, No 2 (2008): Theory and methods of teaching physics; 04-06
Теория и методика обучения математике, физике, информатике; Vol 7, No 2 (2008): Theory and methods of teaching physics; 04-06
Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики; Vol 7, No 2 (2008): Theory and methods of teaching physics; 04-06
2309-1479
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/184/173
 
Rights Copyright (c) 2014 Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics