Формування готовності майбутніх учителів до творчої самореалізації у позааудиторній роботі Forming readiness of future teachers for creative selfrealization in extracurricular activities
Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Формування готовності майбутніх учителів до творчої самореалізації у позааудиторній роботі Forming readiness of future teachers for creative selfrealization in extracurricular activities |
|
Creator |
Іващенко Андрій Володимирович
Ivashchenko Andrey V. |
|
Subject |
готовність до творчої самореалізації майбутнього вчителя
позааудиторна робота університету готовність до творчої самореалізації майбутнього вчителя в позааудиторній роботі самоактуалізація самоздійснення самовираження самоствердження саморозвиток readiness for creative self-realization of a future teacher extracurricular activities at a university readiness for creative self-realization of a future teacher in extracurricular activities self-fulfilment selfexpression self-affirmation self-development self-actualization |
|
Description |
Дисертацію присвячено проблемі формування готовності майбутніх учителів до творчої самореалізації у позааудиторній роботі. У роботі розглянуто наукову літературу із зазначеної проблеми та визначено сутність понять «готовність до творчої самореалізації майбутнього вчителя», «позааудиторна робота університету», «готовність до творчої самореалізації майбутнього вчителя у позааудиторній роботі». Визначено структуру, критерії, показники та рівні готовності майбутніх учителів до творчої самореалізації в позааудиторній роботі. Теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів до творчої самореалізації в позааудиторній роботі, які реалізовувалися в три етапи: цеорганізаційно-пропедевтичний, творчо-самодіяльнісний та корекційно-розвивальний. Розроблено і впроваджено в практику роботи модель формування готовності майбутніх учителів до творчої самореалізації в позааудиторній роботі. The thesis is dedicated to the problem of forming readiness of future teachers for self-realization in extracurricular activities. The paper considers scientific works on the specified problem and defines the essence of such notions as “readiness for creative self-realization of a future teacher,” “extra-curricular activities at a university,” and “readiness for creative self-realization of a future teacher in extracurricular activities.” It determines the structure, criteria, indicators and levels in readiness of future teachers for creative self-realization in extracurricular activities. This thesis provides theoretical justification and includes a description of experimentally tested pedagogical conditions to encourage forming readiness of future teachers for creative self-realization in extracurricular activities, with the abovesaid conditions realized in three subsequent stages, namely organizational-propaedeutic, creative and self-activated, and correctional-evolutionary stage. |
|
Date |
2014-12-04T13:21:34Z
2014-12-04T13:21:34Z 2014-08-15 |
|
Type |
Thesis
|
|
Identifier |
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/56
|
|
Language |
other
|
|
Publisher |
Лукашевич О. М.
|
|