Внесок академіка О.В. Фоміна в розвиток біологічної науки на теренах України в кінці ХІХ – першій половині ХХ ст
Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Внесок академіка О.В. Фоміна в розвиток біологічної науки на теренах України в кінці ХІХ – першій половині ХХ ст
Contribution of Academician O.V. Fomin in the development of biological science in Ukraine in the late XIX – early XX century |
|
Creator |
Кривенко, Юрій Олекасандрович
Kryvenko, Yuriy O. |
|
Subject |
Фомін О. В.
біологічна галузь флористичні дослідження ботаніка гербарний матеріал ботанічний сад Fomin O. V. biological field floristic studies botany herbarium material a botanical garden |
|
Description |
У дисертації досліджено становлення та розвиток біологічної науки на теренах України в кінці XIX – першій половині XX ст. Виділено основні етапи життя, науково-дослідницької та педагогічної діяльності відомого ботаніка, морфолога, систематика, академіка АН УРСР Олександра Васильовича Фоміна. Запропоновано структурно-комплексний підхід до аналізу розвитку ботанічної галузі кінця ХІХ – першої половини ХХ ст. Зроблено аналіз ботанічних методів та методики, наукової продукції, періодики, експедиційної діяльності, функціонування наукових шкіл, товариств, а також творчої спадщини дослідників рослин кінця ХІХ – першої половини ХХ ст. О.В. Фомін брав участь в організації двох ботанічних садів у Тифлісі та Києві, заснував Ботанічний кабінет і Гербарій при ВУАН, був директором Інституту ботаніки Академії наук УРСР. Науковець організував видання «Вестник Тифлисского ботанического сада», «Вісник Київського ботанічного саду». Він зробив значний внесок у вивчення флори України, розробив ботаніко -географічне районування України, досліджував мохоподібні, лиÑ^айники. У диÑертаційному доÑлідженні запропоновано періодизацію Ð¶Ð¸Ñ‚Ñ‚Ñ Ð¹ діÑльноÑÑ‚Ñ– академіка О.Ð’. Фоміна, проаналізовано витоки, ÑÑ‚Ð°Ð½Ð¾Ð²Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ Ñ‚Ð° розвиток його наукової Ñ^коли. Ðа оÑнові Ñинтезу карти природних ботаніко -географічних зон України О.Ð’. Фоміна було розроблено інтегровану графічну Ñхему. Відтворити ціліÑну об’єктивну картину наукових інтереÑів Ñ– доÑÑгнень ученого дало змогу Ð¾Ð¿Ñ€Ð°Ñ†ÑŽÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð¹Ð¾Ð³Ð¾ 88-ми наукових праць. The thesis deals with the establishment and development of biological science in Ukraine in the late XIX – first half of XX century. There were emphasized the basic life stages, research and teaching activities of the famous botanist, morphologist, taxonomist, Academician of the USSR Academy of Sciences O.V. Fomin. A structurally integrated approach was proposed to the analysis of development of botanical field in late XIX – early XX century. There were analysed botanical methods and techniques of scientific production, periodicals, expeditionary operations, the operation of scientific schools, companies and creative heritage of plant researchers in late XIX – early XX century. O.V. Fomin was involved in the organization of two botanical gardens in Tbilisi and Kyiv, founded the Botanical Herbarium at the office and HUAS, and was the director of the Institute of Botany of the USSR Academy of Sciences. The scientist has organized the publication “Tbilissi Botanical Garden Journal", "Bulletin of the Kiev Botanical Garden". He made a significant contribution to the study of the flora of Ukraine, developed botanical and geographical zoning of Ukraine, and studied bryophytes and lichens. The research proposed periodization of life and activities of Academician O.V. Fomin, analyzed the origins, formation and development of his scientific school. Based on the maps synthesis of natural botanical-geographical zones of Ukraine O.V. Fomin has developed an integrated graphics circuit. Showing an integral objective picture of scientific interests and achievements of the scientist allowed studying his 88 scientific papers. 2015-06-03T11:40:29Z 2015-06-03T11:40:29Z 2014-08-11 Thesis Кривенко Ю. О. ВнеÑок академіка О. Ð’. Фоміна в розвиток біологічної науки на теренах України в кінці ХІХ - перÑ^ій половині ХХ ÑÑ‚. : автореф. диÑ. на Ð·Ð´Ð¾Ð±ÑƒÑ‚Ñ‚Ñ Ð½Ð°ÑƒÐº. ÑÑ‚ÑƒÐ¿ÐµÐ½Ñ ÐºÐ°Ð½Ð´. Ñ–ÑÑ‚. наук : 07.00.07 - Ñ–ÑÑ‚Ð¾Ñ€Ñ–Ñ Ð½Ð°ÑƒÐºÐ¸ Ñ– техніки / Ю. О. Кривенко ; наук. кер. Ð’. Ð’. Куйбіда. – ПереÑÑлав-Хм. : ЛукаÑ^евич О. Ðœ., 2014. – 20 Ñ. http://ephsheir.phdpu.edu.ua:8081/xmlui/handle/8989898989/170 other ЛукаÑ^евич О. Ðœ. oai:ephsheir.phdpu.edu.ua:8989898989/692016-02-09T14:53:02Zcom_8989898989_34com_8989898989_2col_8989898989_62 ВнеÑок академіка О.Ð’. Фоміна в розвиток біологічної науки на теренах України в кінці ХІХ – перÑ^ій половині ХХ ÑÑ‚ Contribution of Academician O.V. Fomin in the development of biological science in Ukraine in the late XIX – early XX century Кривенко, Юрій ОлекаÑандрович Kryvenko, Yuri O. Фомін О. Ð’. біологічна галузь ботаніка флориÑтичні доÑÐ»Ñ–Ð´Ð¶ÐµÐ½Ð½Ñ Ð³ÐµÑ€Ð±Ð°Ñ€Ð½Ð¸Ð¹ матеріал ботанічний Ñад Fomin O. V. botany biological field a botanical garden floristic studies herbarium material диÑертації доÑліджено ÑÑ‚Ð°Ð½Ð¾Ð²Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ Ñ‚Ð° розвиток біологічної науки на теренах України в кінці XIX – перÑ^ій половині XX ÑÑ‚. Виділено оÑновні етапи життÑ, науково-доÑлідницької та педагогічної діÑльноÑÑ‚Ñ– відомого ботаніка, морфолога, ÑиÑтематика, академіка ÐРУРСРОлекÑандра ВаÑильовича Фоміна. Запропоновано Ñтруктурно-комплекÑний підхід до аналізу розвитку ботанічної галузі ÐºÑ–Ð½Ñ†Ñ Ð¥Ð†Ð¥ – перÑ^ої половини ХХ ÑÑ‚. Зроблено аналіз ботанічних методів та методики, наукової продукції, періодики, екÑпедиційної діÑльноÑÑ‚Ñ–, Ñ„ÑƒÐ½ÐºÑ†Ñ–Ð¾Ð½ÑƒÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð½Ð°ÑƒÐºÐ¾Ð²Ð¸Ñ… Ñ^кіл, товариÑтв, а також творчої Ñпадщини доÑлідників роÑлин ÐºÑ–Ð½Ñ†Ñ Ð¥Ð†Ð¥ – перÑ^ої половини ХХ ÑÑ‚. О.Ð’. Фомін брав учаÑÑ‚ÑŒ в організації двох ботанічних Ñадів у ТифліÑÑ– та Києві, заÑнував Ботанічний кабінет Ñ– Гербарій при ВУÐÐ, був директором ІнÑтитуту ботаніки Ðкадемії наук УРСР. Ðауковець організував Ð²Ð¸Ð´Ð°Ð½Ð½Ñ Â«Ð’ÐµÑтник ТифлиÑÑкого ботаничеÑкого Ñада», «ВіÑник КиївÑького ботанічного Ñаду». Він зробив значний внеÑок у Ð²Ð¸Ð²Ñ‡ÐµÐ½Ð½Ñ Ñ„Ð»Ð¾Ñ€Ð¸ України, розробив ботаніко -географічне Ñ€Ð°Ð¹Ð¾Ð½ÑƒÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð£ÐºÑ€Ð°Ñ—Ð½Ð¸, доÑліджував мохоподібні, лиÑ^айники. У диÑертаційному доÑлідженні запропоновано періодизацію Ð¶Ð¸Ñ‚Ñ‚Ñ Ð¹ діÑльноÑÑ‚Ñ– академіка О.Ð’. Фоміна, проаналізовано витоки, ÑÑ‚Ð°Ð½Ð¾Ð²Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ Ñ‚Ð° розвиток його наукової Ñ^коли. Ðа оÑнові Ñинтезу карти природних ботаніко -географічних зон України О.Ð’. Фоміна було розроблено інтегровану графічну Ñхему. Відтворити ціліÑну об’єктивну картину наукових інтереÑів Ñ– доÑÑгнень ученого дало змогу Ð¾Ð¿Ñ€Ð°Ñ†ÑŽÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð¹Ð¾Ð³Ð¾ 88-ми наукових праць. The thesis deals with the establishment and development of biological science in Ukraine in the late XIX – first half of XX century. There were emphasized the basic life stages, research and teaching activities of the famous botanist, morphologist, taxonomist, Academician of the USSR Academy of Sciences O.V. Fomin. A structurally integrated approach was proposed to the analysis of development of botanical field in late XIX – early XX century. There were analysed botanical methods and techniques of scientific production, periodicals, expeditionary operations, the operation of scientific schools, companies and creative heritage of plant researchers in late XIX – early XX century. O.V. Fomin was involved in the organization of two botanical gardens in Tbilisi and Kyiv, founded the Botanical Herbarium at the office and HUAS, and was the director of the Institute of Botany of the USSR Academy of Sciences. The scientist has organized the publication “Tbilissi Botanical Garden Journal", "Bulletin of the Kiev Botanical Garden". He made a significant contribution to the study of the flora of Ukraine, developed botanical and geographical zoning of Ukraine, and studied bryophytes and lichens. The research proposed periodization of life and activities of Academician O.V. Fomin, analyzed the origins, formation and development of his scientific school. Based on the maps synthesis of natural botanical-geographical zones of Ukraine O.V. Fomin has developed an integrated graphics circuit. Showing an integral objective picture of scientific interests and achievements of the scientist allowed studying his 88 scientific papers. 2014-12-08T12:41:36Z 2014-12-08T12:41:36Z 2014-08-11 Thesis http://ephsheir.phdpu.edu.ua:8081/xmlui/handle/8989898989/69 other ЛукаÑ^евич О. Ðœ. oai:ephsheir.phdpu.edu.ua:8989898989/702014-12-08T13:15:14Zcom_8989898989_35com_8989898989_2col_8989898989_54 Ð¤Ð¾Ñ€Ð¼ÑƒÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð³Ð¾Ñ‚Ð¾Ð²Ð½Ð¾ÑÑ‚Ñ– до профеÑійного Ñаморозвитку майбутнього Ð²Ñ‡Ð¸Ñ‚ÐµÐ»Ñ Ñ‚ÐµÑ…Ð½Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ñ–Ð¹. Forming the future technology teacher’s readiness for a professional self-development. Кужельний, Ðндрій Володимирович Kuzhelnyi, Andrew V. профеÑійний Ñаморозвиток ÑÐ°Ð¼Ð¾Ð²Ð¸Ñ…Ð¾Ð²Ð°Ð½Ð½Ñ ÑамооÑвіта вчитель технологій педагогічні умови ÑамоÑтійна робота профеÑійна підготовка готовніÑÑ‚ÑŒ до профеÑійного Ñаморозвитку профеÑійно-орієнтована Ñ‚ÐµÑ…Ð½Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ñ–Ñ professional self-development self-upbringing self-education technology teacher pedagogical conditions self-study work professional training readiness for a professional self-development professionally-oriented technology ДиÑÐµÑ€Ñ‚Ð°Ñ†Ñ–Ñ Ð¿Ñ€Ð¸ÑвÑчена теоретичному обґрунтуванню та екÑперимен-тальній перевірці комплекÑу педагогічних умов та профеÑійно-орієнтованої технології Ñ„Ð¾Ñ€Ð¼ÑƒÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð³Ð¾Ñ‚Ð¾Ð²Ð½Ð¾ÑÑ‚Ñ– до профеÑійного Ñаморозвитку майбутнього Ð²Ñ‡Ð¸Ñ‚ÐµÐ»Ñ Ñ‚ÐµÑ…Ð½Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ñ–Ð¹. Розроблено модельні уÑÐ²Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ Ð¿Ñ€Ð¾ зміÑÑ‚ та Ñтруктуру феномену профеÑійного Ñаморозвитку майбутнього Ð²Ñ‡Ð¸Ñ‚ÐµÐ»Ñ Ñ‚ÐµÑ…Ð½Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ñ–Ð¹, виділено його ÑутніÑні ознаки та Ñкладові, провідні методи, етапи та механізм реалізації; Ñтворено теоретичну модель та конкретизовано зміÑÑ‚ понÑÑ‚Ñ‚Ñ Â«Ð³Ð¾Ñ‚Ð¾Ð²Ð½Ñ–ÑÑ‚ÑŒ до профеÑійного Ñаморозвитку» майбутнього Ð²Ñ‡Ð¸Ñ‚ÐµÐ»Ñ Ñ‚ÐµÑ…Ð½Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ñ–Ð¹, охарактеризовано Ñ—Ñ— Ñтруктурні компоненти (зміÑтовний, мотиваційний, морально-вольовий, операційний Ñ– організаційний); визначено критерії, показники та рівні (низький, Ñередній, виÑокий) ÑформованоÑÑ‚Ñ– зазначеного виду готовноÑÑ‚Ñ– у майбутніх педагогів. У роботі обґрунтовано ÐºÐ¾Ð¼Ð¿Ð»ÐµÐºÑ Ð¿ÐµÐ´Ð°Ð³Ð¾Ð³Ñ–Ñ‡Ð½Ð¸Ñ… умов (поÑтуповий Ð¿Ñ€Ð¾Ñ†ÐµÑ ÑÐ°Ð¼Ð¾Ð²Ð¸Ñ…Ð¾Ð²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð¼Ð°Ð¹Ð±ÑƒÑ‚Ð½ÑŒÐ¾Ð³Ð¾ вчителÑ; викориÑÑ‚Ð°Ð½Ð½Ñ Ð°ÐºÑ‚Ð¸Ð²Ð½Ð¸Ñ… методів Ð½Ð°Ð²Ñ‡Ð°Ð½Ð½Ñ Ñ‚Ð° ÑамооÑвіти; Ð¾Ñ€Ð³Ð°Ð½Ñ–Ð·Ð°Ñ†Ñ–Ñ ÑамоÑтійної роботи Ñтудентів) та розроблено профеÑійно-орієнтовану технологію ефективного Ñ„Ð¾Ñ€Ð¼ÑƒÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð³Ð¾Ñ‚Ð¾Ð²Ð½Ð¾ÑÑ‚Ñ– Ñтудентів технологічних факультетів педагогічних Ð’ÐЗ до профеÑійного Ñаморозвитку, що ґрунтуєтьÑÑ Ð½Ð° викориÑтанні активних форм Ñ– методів роботи зі Ñтудентами, на розÑ^иренні Ñфери їхньої ÑамоÑтійноÑÑ‚Ñ– та творчої активноÑÑ‚Ñ–. Результати екÑпериментальної роботи довели ефективніÑÑ‚ÑŒ розробленої технології та доцільніÑÑ‚ÑŒ диÑертаційного доÑлідженнÑ. The thesis is devoted to a theoretical study and an experimental proof of pedagogical conditions complex and professionally-oriented technology of forming the future technology teacher’ readiness for a professional self-development. The substance and the concept of the future technology teacher’ readiness for a professional self-development were determined. The main structure components of readiness for a professional self-development (organizational, motivational, operational, substantial, moral and conative) were characterized. The main features and components, essential methods, stages and realization mechanisms of forming the future technology teacher’ readiness for a profess ional self-development were distinguished. The theoretical model of such process was designed in the work. The criteria, indicators and levels (low, medium, high) of forming the future technology teacher’ readiness for a professional self-development were defined. The complex of pedagogical conditions (a planned process of a future teacher’s self-development; using the active teaching methods; involving students to a self- 20 study work) was grounded. The professionally-oriented technology of the effective forming the students’ readiness for a professional self-development at technological faculties of higher pedagogical educational establishments was worked out, basing on using of active forms and methods of work with the students, on the enlargement of their independence and creative activity sphere. The results of experimental work proved the effectiveness of the designed technology and expedience of the thesis. 2014-12-08T13:15:14Z 2014-12-08T13:15:14Z 2014-05-21 Thesis http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/70 other ЧÐПУ ім. Т. Г. Шевченка oai:ephsheir.phdpu.edu.ua:8989898989/712016-02-09T14:53:01Zcom_8989898989_8com_8989898989_2col_8989898989_59 ПравоÑлавні монаÑтирі Ñ– чернецтво в Україні : ÑучаÑна українÑька Ñ–ÑторіографіÑ. Orthodox monasteries and monks in Ukraine : modern Ukrainian historiography. ЛаÑтовÑька, ОкÑана Л. Lastovska, Oksana L. Ñ–ÑÑ‚Ð¾Ñ€Ñ–Ð¾Ð³Ñ€Ð°Ñ„Ñ–Ñ Ð¼Ð¾Ð½Ð°Ñтир чернецтво Церква Ð¿ÐµÑ€Ñ–Ð¾Ð´Ð¸Ð·Ð°Ñ†Ñ–Ñ Ñ–Ñторіографічний Ð¿Ñ€Ð¾Ñ†ÐµÑ Ñ†ÐµÑ€ÐºÐ¾Ð²Ð½Ð° еліта церковне пам’ÑткознавÑтво монаÑтирÑький ÐºÐ¾Ð¼Ð¿Ð»ÐµÐºÑ historiography monastery monk church periods historiographical process ecclesiastical elite church monuments monastic complex ДиÑÐµÑ€Ñ‚Ð°Ñ†Ñ–Ñ Ñ” комплекÑним доÑлідженнÑм ÑучаÑної українÑької Ñ–Ñторіографії правоÑлавних монаÑтирів та чернецтва в Україні. ЗдійÑнено аналіз Ñ–Ñторіографії проблеми, визначено оÑновні Ñ–Ñторіографічні групи джерел Ñ– обґрунтовано Ñ—Ñ… клаÑифікацію. Ð’ роботі розглÑнуто оÑновні ÑучаÑні етапи Ñ–Ñторіографічного процеÑу у вивченні Ñ–Ñторії монаÑтирів Ñ– чернецтва. ДоводитьÑÑ, що в Україні ÑформувалиÑÑ Ð¿ÐµÐ²Ð½Ñ– центри Ñ– напрÑми з Ñ—Ñ… доÑлідженню Ñ– наголоÑ^уєтьÑÑ Ð½Ð° відÑутноÑÑ‚Ñ– наукових Ñ^кіл. Разом з тим, доÑÐ»Ñ–Ð´Ð¶ÐµÐ½Ð½Ñ Ð· Ñ–Ñторії монаÑтирів Ñ– чернецтва мають ÑÑкраво виражений регіональний характер, що впливає Ñ– на Ñ„Ð¾Ñ€Ð¼ÑƒÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð½Ð°ÑƒÐºÐ¾Ð²Ð¸Ñ… центрів. Проте цей регіональний характер проÑвлÑєтьÑÑ Ñƒ єдноÑÑ‚Ñ– з загальноукраїнÑьким Ñ–Ñторіографічним процеÑом. Крім того, Ð²Ð¸Ð²Ñ‡ÐµÐ½Ð½Ñ Ñ–Ñторії монаÑтирів Ñ‚Ñ–Ñно пов’Ñзане з науковими напрÑмами неіÑторичного характеру – філоÑофією, медициною, туризмом, миÑтецтвом тощо. Визначено, що однією з проблем Ð´Ð»Ñ ÑучаÑної Ñ–Ñторичної науки залиÑ^аєтьÑÑ Ð²Ñ–Ð´ÑутніÑÑ‚ÑŒ комплекÑного Ñ–Ñторичного доÑÐ»Ñ–Ð´Ð¶ÐµÐ½Ð½Ñ Ð· Ñ–Ñторії монаÑтирів та чернецтва. This dissertation is a comprehensive study of modern Ukrainian historiography of Orthodox monasteries and monks in Ukraine. It contains analysis of the problem’s historiography, defines the key historiographic groups of sources, and explains their classification. This work provides the insights into the key modern stages of the historiographic process in study of history of monasteries and monks. It proves that Ukraine has specific centers and directions for research and points at the absence of scientific schools. At the same time, studies of history of monasteries and monks have a clear regional nature, which also impacts the formation of scientific centers. However, this regional nature exhibits in the unity with the Ukrainian -wide historiological process. Furthermore, studies of history of monasteries are closely related to scientific areas of nonhistorical nature such as philosophy, medicine, tourism and art. Absence of comprehensive historical study of history of monasteries and monks has been defined to remain one of problems for the modern historical science. 2014-12-08T14:13:02Z 2014-12-08T14:13:02Z 2014-05-27 Thesis http://ephsheir.phdpu.edu.ua:8081/xmlui/handle/8989898989/71 other Ðаціон. Києво-Печер. Ñ–Ñторико-культ. запов. oai:ephsheir.phdpu.edu.ua:8989898989/1722016-02-09T14:52:59Zcom_8989898989_7com_8989898989_2col_8989898989_65 МіÑька молодь України в Ñоціально-політичних змінах ÐºÑ–Ð½Ñ†Ñ Ð¥Ð¥ – початку ХХІ ÑÑ‚. Ukrainian Urban Youth in socio-political changes in the late XX - XXI centuries. ГолубовÑька, ЛеÑÑ Ð Ð¾Ð¼Ð°Ð½Ñ–Ð²Ð½Ð° Golubovska, Lesia R. Україна держава молодь міÑто політика ÑуÑпільÑтво Ñоціальні відноÑини Ñоціально-політичні цінноÑÑ‚Ñ– підприємництво економіка молодіжна культура. Ukraine the State urban youth the city politics society social relations values business economy youth culture Ðа оÑнові репрезентативного кола опублікованих та архівних джерел, значного маÑиву літератури в диÑертації доÑÐ»Ñ–Ð´Ð¶ÐµÐ½Ð½Ñ Ð¼Ñ–Ñце Ñ– роль міÑької молоді в Ñоціально-політичних змінах в Україні ÐºÑ–Ð½Ñ†Ñ Ð¥Ð¥ – ХХІ ÑÑ‚. РозглÑнуто зміни у підходах незалежної держави, ÑуÑпільних інÑтитутів до Ñоціальних проблем працюючої молоді міÑÑ‚. Визначено вплив ÑуÑпільних чинників на Ñоціальне Ð±Ð»Ð°Ð³Ð¾Ð¿Ð¾Ð»ÑƒÑ‡Ñ‡Ñ Ð¼Ð¾Ð»Ð¾Ð´Ð¾Ð³Ð¾ поколіннÑ. З’ÑÑовано зміни в чиÑельноÑÑ‚Ñ–, регіональному розміщенні, Ñоціально-кваліфікаційному Ñкладі, Ñімейних відноÑинах. Проаналізовано діÑльніÑÑ‚ÑŒ різного Ñ€Ñ–Ð²Ð½Ñ Ð¾Ñ€Ð³Ð°Ð½Ñ–Ð² влади по працевлаÑ^туванню, профеÑійній перекваліфікації Ñ– підготовки, житловому забезпеченні молоді міÑта. Ðвторкою проаналізовано заходи держави та громадÑького Ñектора по залученню молоді до громадÑько-політичних ініціатив та з’ÑÑована Ñ—Ñ… результативніÑÑ‚ÑŒ. Ðа оÑнові аналізу чиÑленних Ñоціально-економічних, політико-правових, Ñ–Ñторичних чинників зроблена Ñпроба комплекÑного аналізу ÑутніÑних характериÑтик молоді: ÑвітоглÑду, ÑуÑпільної ÑвідомоÑÑ‚Ñ–, політичного ÑамовизначеннÑ, релігійноÑÑ‚Ñ–, духовноÑÑ‚Ñ–, ÑÑ‚Ð°Ð²Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ Ð´Ð¾ цивілізаційних цінноÑтей – дозвіллÑ, харчуваннÑ, Ð¿Ñ–ÐºÐ»ÑƒÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð¿Ñ€Ð¾ влаÑне Ð·Ð´Ð¾Ñ€Ð¾Ð²â€™Ñ Ñ‚Ð¾Ñ‰Ð¾. ВперÑ^е у вітчизнÑній Ñ–Ñторіографії показана роль міÑької трудÑщої молоді у розвитку економічного потенціалу, розбудову культурного проÑтору незалежної держави. Based on representative range of published and archival sources and large amount of literature the thesis researches the place and role of Ukrainian urban youth in socio-political changes in late XX - XXI centuries. In given work changes of approach of an independent state and public institutions to social problems of young workers in the cities were revised. The influence of social factors on social well-being of the young generation was determined. Changes in the number, regional location, social and qualification structure, family relations were studied. Activity of different governmental levels on questions of employment, vocational retraining and training, housing of urban youth was analyzed. The author reviewed actions of the state and public sector on attracting young people to socio-political initiatives and clarified their effectiveness. Based on analysis of multiple socio-economic, political, legal and historical factors was made an attempt of comprehensive analysis of the essential characteristics of youth: ideology, social consciousness, political self-determination, religion, spirituality, attitude towards civilization values - leisure, nutrition, care for their own health, etc. For the first time in national historiography was shown the urban youth value in development of economic potential and expansion of cultural space of an independent state. 2015-06-03T11:54:41Z 2015-06-03T11:54:41Z 2014-09-20 Thesis ГолубовÑька Л. Ð . МіÑька молодь України в Ñоціально-політичних змінах ÐºÑ–Ð½Ñ†Ñ Ð¥Ð¥ -початку ХХІ ÑÑ‚. : автореф. диÑ. на Ð·Ð´Ð¾Ð±ÑƒÑ‚Ñ‚Ñ Ð½Ð°ÑƒÐº. ÑÑ‚ÑƒÐ¿ÐµÐ½Ñ ÐºÐ°Ð½Ð´. Ñ–ÑÑ‚. наук : 07.00.01 - Ñ–ÑÑ‚Ð¾Ñ€Ñ–Ñ Ð£ÐºÑ€Ð°Ñ—Ð½Ð¸ / Л. Ð . ГолубовÑька ; наук. кер. С. С. Падалка. – ПереÑÑлав-Хм. : ЛукаÑ^евич О. Ðœ., 2014. – 20 Ñ. http://ephsheir.phdpu.edu.ua:8081/xmlui/handle/8989898989/172 other ЛукаÑ^евич О. Ðœ. oai:ephsheir.phdpu.edu.ua:8989898989/732014-12-10T11:40:56Zcom_8989898989_35com_8989898989_2col_8989898989_54 Ð¤Ð¾Ñ€Ð¼ÑƒÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð³Ð¾Ñ‚Ð¾Ð²Ð½Ð¾ÑÑ‚Ñ– до доÑлідницької діÑльноÑÑ‚Ñ– в майбутніх учителів технологій у процеÑÑ– профеÑійної підготовки. Forming the readiness of future teachers of technologies for the research activity in a professional training process. Лаун, Сергій Юрійович Laun, Sergiy Y. доÑлідницька діÑльніÑÑ‚ÑŒ готовніÑÑ‚ÑŒ до доÑлідницької діÑльноÑÑ‚Ñ– майбутні учителі технологій доÑлідницька ініціативніÑÑ‚ÑŒ організаційно-педагогічні умови модель Ñ„Ð¾Ñ€Ð¼ÑƒÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð³Ð¾Ñ‚Ð¾Ð²Ð½Ð¾ÑÑ‚Ñ– профеÑійна підготовка research activity readiness to a research activity readiness to a research activity of future teachers of technologies research initiative organizational and pedagogical conditions forming model of forming the readiness professional training У доÑлідженні обґрунтовано та визначено понÑÑ‚Ñ‚Ñ Ð³Ð¾Ñ‚Ð¾Ð²Ð½Ð¾ÑÑ‚Ñ– до доÑлідницької діÑльноÑÑ‚Ñ– майбутніх учителів технологій в умовах вищого навчального закладу, розглÑнуто науково-теоретичні оÑнови процеÑу Ñ„Ð¾Ñ€Ð¼ÑƒÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ð·Ð°Ð·Ð½Ð°Ñ‡ÐµÐ½Ð¾Ñ— готовноÑÑ‚Ñ– під Ñ‡Ð°Ñ Ð¿Ñ€Ð¾Ñ„ÐµÑійної підготовки вчителів технологій. ВиÑвлено та екÑпериментально перевірено організаційно-педагогічні умови, за Ñких здійÑнюєтьÑÑ ÐµÑ„ÐµÐºÑ‚Ð¸Ð²Ð½Ðµ Ñ„Ð¾Ñ€Ð¼ÑƒÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ Ñƒ майбутніх учителів технологій готовноÑÑ‚Ñ– до доÑлідницької діÑльноÑÑ‚Ñ–: Ð·Ð°Ð»ÑƒÑ‡ÐµÐ½Ð½Ñ Ñтудентів до аудиторної Ñ– поза аудиторної доÑлідницької діÑльноÑÑ‚Ñ– (різнорівневі Ð·Ð°Ð²Ð´Ð°Ð½Ð½Ñ Ñ– теÑти, індивідуальна Ñ– колективна робота з викориÑтаннÑм інтер активних технологій Ñ– творчих завдань, підготовка наукових Ñтатей, захиÑÑ‚ курÑових, дипломних Ñ– магіÑтерÑьких робіт, Ñрмарки педагогічної творчоÑÑ‚Ñ–, Ð°Ð¿Ñ€Ð¾Ð±Ð°Ñ†Ñ–Ñ Ð²Ð»Ð°Ñних доÑліджень під Ñ‡Ð°Ñ Ð¿Ñ€Ð°ÐºÑ‚Ð¸ÐºÐ¸ тощо); розÑ^Ð¸Ñ€ÐµÐ½Ð½Ñ Ð·Ð¼Ñ–Ñту профеÑійної підготовки майбутніх учителів технологій за рахунок Ð²Ð²ÐµÐ´ÐµÐ½Ð½Ñ ÑпецкурÑу Â«Ð¢ÐµÑ…Ð½Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ñ–Ñ Ð³Ð¾Ñ‚Ð¾Ð²Ð½Ð¾ÑÑ‚Ñ– до доÑлідницької діÑльноÑті»; Ð¾Ð¿Ñ‚Ð¸Ð¼Ñ–Ð·Ð°Ñ†Ñ–Ñ Ð¿Ñ€Ð¾Ð³Ñ€Ð°Ð¼ педагогічних практик. Розроблено критерії, показники та виокремлено рівні ÑформованоÑÑ‚Ñ– у майбутніх учителів технологій готовноÑÑ‚Ñ– до доÑлідницької діÑльноÑÑ‚Ñ–. Запропоновано Ñ– екÑпериментально перевірено методики діагноÑтики Ñ€Ñ–Ð²Ð½Ñ Ð³Ð¾Ñ‚Ð¾Ð²Ð½Ð¾ÑÑ‚Ñ– до доÑлідницької роботи Ñтудентів. ЗдійÑнено доÑлідницько-екÑпериментальну перевірку та екÑпертну оцінку запропонованих організаційно-педагогічних умов, Ñкі заÑвідчили Ñ—Ñ… виÑокі дидактичні ÑкоÑÑ‚Ñ–. The concept of «readiness to research activity of future teachers of technologies in the conditions of higher educational establishment » isdefined and grounded as the result of professional training and the qualitative characteristic of a personality’s creative activity on the grounds of appropriate skills, which are necessary in realizing future research assignments and projects, providing the possibility of showing already-existing dispositions and carrying out a research by the help of the students’ theoretical knowledge of substance and content of research activity process. The scientific and theoretical backgrounds of the process of forming such readiness during professional preparation of teachers of technologiesare considered. The organizational and pedagogical conditions, which can promote the effective forming of readiness to a research activityof future teachers of technologies, are defined and experimentally tested. They are: bringing students in classroom-based and out-of-study research activities (tasks and tests of different levels, individual and collective works, with the use of interactive technologies and creative tasks, preparation of the scientific articles, defense of them, diploma and master’s degree papers, pedagogical creativityfairs, approbation of own researches during a practice and others); widening the content of the professional preparation of future teachers of technologies by an introduction of the special course «Technology of readiness to a research activity»; optimization of the pedagogical practice programs. Criteria and indicators are worked out, the levels of formation the readiness to a research activityare defined for future teachers of technologies. The methods of diagnostics the levels of student’sreadinessto a research work are offered and testedexperimentally. The research-experimental verification and expert estimation of such organizational and pedagogical conditions are made, they confirmed the high didactic qualities of such conditions. 2014-12-10T11:40:56Z 2014-12-10T11:40:56Z 2014-05-19 Thesis http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/73 other oai:ephsheir.phdpu.edu.ua:8989898989/742016-02-09T14:53:01Zcom_8989898989_8com_8989898989_2col_8989898989_59 Парламентаризм в Україні (1917 Ñ€. – початок ХХІ ÑÑ‚.) : Ñ–ÑторіографіÑ. Parliamentarism in Ukraine (1917 – beginning of XXI century): Historiography. Левицька, Катерина Ð’. Levytska, Kateryna V. парламентаризм Ñ–ÑÑ‚Ð¾Ñ€Ñ–Ð¾Ð³Ñ€Ð°Ñ„Ñ–Ñ Ñ–Ñторіографічні етапи джерельний ÐºÐ¾Ð¼Ð¿Ð»ÐµÐºÑ Ð½Ð°ÑƒÐºÐ¾Ð²Ð° література українÑьке Ð´ÐµÑ€Ð¶Ð°Ð²Ð¾Ñ‚Ð²Ð¾Ñ€ÐµÐ½Ð½Ñ Ð½Ð°Ñ†Ñ–Ð¾Ð½Ð°Ð»ÑŒÐ½Ð¾-визвольні Ð·Ð¼Ð°Ð³Ð°Ð½Ð½Ñ Ð’ÐµÑ€Ñ…Ð¾Ð²Ð½Ð° Рада parliamentarism historiography historiographical stages source complex scientific literature Ukrainian state building the national liberation movement the Verkhovna Rada У диÑертації виÑвлено, ÑиÑтематизовано та охарактеризовано джерела й літературу з проблеми Ñтану Ð²Ð¸Ð²Ñ‡ÐµÐ½Ð½Ñ Ñ–Ñторії українÑького парламентаризму протÑгом 1917-2012 рр., здійÑнена Ñ—Ñ…Ð½Ñ ÐºÐ»Ð°ÑифікаціÑ. З’ÑÑовано та обгрунтовано найважливіÑ^Ñ– Ñ–Ñторіографічні етапи Ð½Ð°ÐºÐ¾Ð¿Ð¸Ñ‡ÐµÐ½Ð½Ñ Ð·Ð½Ð°Ð½ÑŒ з Ñ–Ñторії парламентаризму в Україні в науковій літературі. ЗдійÑнено Ñ–Ñторіографічний аналіз виÑÐ²Ñ–Ñ‚Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ Ð´Ñ–ÑльноÑÑ‚Ñ– українÑьких предÑтавницьких уÑтанов з владними функціÑми в 1917-1921 рр. Розкрито оÑобливоÑÑ‚Ñ– Ð²Ñ–Ð´Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð¶ÐµÐ½Ð½Ñ Ð² Ñ–Ñторіографїї українÑького радÑнÑького парламентаризму. Охарактеризовано Ñтан Ð²Ð¸Ð²Ñ‡ÐµÐ½Ð½Ñ ÑучаÑних тенденцій вітчизнÑного парламентаризму 1991-2012 рр. The author found systematized and described sources and literature on the problem of studying the history of Ukrainian parliamentarism during the 1917-2012, it is done their classification. It was found and proved the major historiographical stages of gathering knowledge on the history of parliamentarism in Ukraine in the scientific literature. It’s done historiographical analysis of the coverage of activity of the Ukrainian representative institutions with governance functions in 1917-1921. There is revealed the peculiarities of reflection in the historiography of the Ukrainian Soviet parliamentarism. There is haracterized the condition of the study of modern trends of national parliamentary 1991-2012. |
|
Date |
2014-12-15T14:36:47Z
2014-12-15T14:36:47Z 2014-05-24 |
|
Type |
Thesis
|
|
Identifier |
http://ephsheir.phdpu.edu.ua:8081/xmlui/handle/8989898989/74
|
|
Language |
other
|
|