Формування готовності до професійного саморозвитку майбутнього вчителя технологій.
Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Формування готовності до професійного саморозвитку майбутнього вчителя технологій.
Forming the future technology teacher’s readiness for a professional self-development. |
|
Creator |
Кужельний, Андрій Володимирович
Kuzhelnyi, Andrew V. |
|
Subject |
професійний саморозвиток
самовиховання самоосвіта вчитель технологій педагогічні умови самостійна робота професійна підготовка готовність до професійного саморозвитку професійно-орієнтована технологія professional self-development self-upbringing self-education technology teacher pedagogical conditions self-study work professional training readiness for a professional self-development professionally-oriented technology |
|
Description |
Дисертація присвячена теоретичному обґрунтуванню та експеримен-тальній перевірці комплексу педагогічних умов та професійно-орієнтованої технології формування готовності до професійного саморозвитку майбутнього вчителя технологій. Розроблено модельні уявлення про зміст та структуру феномену професійного саморозвитку майбутнього вчителя технологій, виділено його сутнісні ознаки та складові, провідні методи, етапи та механізм реалізації; створено теоретичну модель та конкретизовано зміст поняття «готовність до професійного саморозвитку» майбутнього вчителя технологій, охарактеризовано її структурні компоненти (змістовний, мотиваційний, морально-вольовий, операційний і організаційний); визначено критерії, показники та рівні (низький, середній, високий) сформованості зазначеного виду готовності у майбутніх педагогів. У роботі обґрунтовано комплекс педагогічних умов (поступовий процес самовиховання майбутнього вчителя; використання активних методів навчання та самоосвіти; організація самостійної роботи студентів) та розроблено професійно-орієнтовану технологію ефективного формування готовності студентів технологічних факультетів педагогічних ВНЗ до професійного саморозвитку, що ґрунтується на використанні активних форм і методів роботи зі студентами, на розширенні сфери їхньої самостійності та творчої активності. Результати експериментальної роботи довели ефективність розробленої технології та доцільність дисертаційного дослідження. The thesis is devoted to a theoretical study and an experimental proof of pedagogical conditions complex and professionally-oriented technology of forming the future technology teacher’ readiness for a professional self-development. The substance and the concept of the future technology teacher’ readiness for a professional self-development were determined. The main structure components of readiness for a professional self-development (organizational, motivational, operational, substantial, moral and conative) were characterized. The main features and components, essential methods, stages and realization mechanisms of forming the future technology teacher’ readiness for a profess ional self-development were distinguished. The theoretical model of such process was designed in the work. The criteria, indicators and levels (low, medium, high) of forming the future technology teacher’ readiness for a professional self-development were defined. The complex of pedagogical conditions (a planned process of a future teacher’s self-development; using the active teaching methods; involving students to a self- 20 study work) was grounded. The professionally-oriented technology of the effective forming the students’ readiness for a professional self-development at technological faculties of higher pedagogical educational establishments was worked out, basing on using of active forms and methods of work with the students, on the enlargement of their independence and creative activity sphere. The results of experimental work proved the effectiveness of the designed technology and expedience of the thesis. |
|
Date |
2014-12-08T13:15:14Z
2014-12-08T13:15:14Z 2014-05-21 |
|
Type |
Thesis
|
|
Identifier |
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/70
|
|
Language |
other
|
|
Publisher |
ЧНПУ ім. Т. Г. Шевченка
|
|