Запис Детальніше

Становлення та розвиток вищої гуманітарної освіти Наддніпрянської України (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Становлення та розвиток вищої гуманітарної освіти Наддніпрянської України (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)
The formation and development of higher humanitarian education of Naddnipryanska Ukraine (the second half of the nineteenth – early twentieth century.)
 
Creator Левицька, Надія М.
Levytska, Nadiia M.
 
Subject вища гуманітарна освіта
студенти
професори
доценти
громадсько- політичне життя
національно-визвольний рух
лекції
практичні заняття
наукові гуртки
дозвілля
higher humanitarian education
students
professors
docents
social and political life
national liberation movement
lectures
workshops
scientific groups
leisure
 
Description У дисертації на основі аналізу історичних джерел, частина з яких вводиться до
наукового обігу вперше, комплексно досліджуються передумови становлення та розвитку
вищої гуманітарної освіти Наддніпрянської України у другій половині ХІХ – початку ХХ ст.
39
Процес утвердження вищої гуманітарної
освіти проаналізовано крізь призму цілого
ряду чинників – суспільно-політичних, соціально-економічних, організаційно-правових,
культурно-просвітницьких. Відтворено цілісну картину функціонування гуманітарної освіти
у Наддніпрянській Україні. Проведено аналіз та розширено характеристику змісту та форм
гуманітарної
освіти.
Визначено
динаміку
соціально-правового
статусу
викладачів
гуманітарних дисциплін, доповнено та уточнено дані щодо чисельності, національного та
соціального статусу науково-педагогічного складу, студентства, доведено, що їхні кількісні
та якісні показники залежали від урядової політики у сфері гуманітарної освіти. Зроблено
акцент на прояви опозиційності передової професури щодо проведення русифікаторської
політики в галузі вищої гуманітарної освіти через втілення національних засад у зміст
навчання студентської молоді. Заповнено фактологічні прогалини дослідження діяльності
Духовної академії, як органічної складової системи гуманітарної освіти. Доведено, що
запровадження системного підходу до аналізу предмету дослідження допомогло виявити
причинно-наслідкові зв’язки між усіма складовими системи гуманітарної освіти, показати,
що на рубежі століть ця система прагнула до національного самоутвердження,
демократизму. Рушійні сили цього процесу були закладені в діяльності прогресивних
професорів і приват-доцентів.
In dissertation on the basis of analysis of historical sources, some of which are introduced to
the scientific community for the first time, comprehensively examines the condition of formation
and development of higher humanitarian education in Naddnipryanska Ukraine in the second half of
the nineteenth - early twentieth century. The process of establishing higher humanitarian education
are analyzed in the light of a number of factors - social, political, socio-economic, organizational,
legal, cultural and educational. Reconstructed coherent picture of the functioning of liberal
education in Naddnipryanska Ukraine. Analysed and advanced features of the content and form of
humanitarian education. Defined the dynamics of socio-legal status of teachers of humanitarian
disciplines, supplemented and refined data on the number, national and social status of research and
teaching staff, students, proved that their quantitative and qualitative characteristics depend on the
government's policy of humanitarian education. Attention is paid to the manifestation of opposition
to progressive professors to conduct russification policies in the field of higher humanitarian
education through the implementation of national frameworks in the content of teaching students.
Completed factual gaps research activities Theological Seminary, as an organic component of
humanitarian education. It is shown that the introduction of a systematic approach to the analysis of
the subject study has helped to identify causal relationships between all components of the system
of humanitarian education, to show that at the turn of the century, this system sought to nationa l
self-assertion, democracy. The driving force of this process have been incorporated in the activities
of progressive professors and assistant professor.
 
Date 2015-06-03T13:00:32Z
2015-06-03T13:00:32Z
2013-01-03
 
Type Thesis
 
Identifier Левицька Н. М. Становлення та розвиток вищої гуманітарної освіти Наддніпрянської України (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.) : автореферат дисертації на здобуття наук. ступеня доктора істор. наук (07.00.01 – історія України) / Н. М. Левицька ; наук. керівник О. М. Любовець. - Переяслав-Хм. : НУХТ, 2012. - 37 с.
http://ephsheir.phdpu.edu.ua:8081/xmlui/handle/8989898989/176
 
Language other
 
Publisher НУХТ