Запис Детальніше

Формування самоосвітньої компетентності майбутнього вчителя початкових класів

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Формування самоосвітньої компетентності майбутнього вчителя початкових класів
Formation of self-education competence of future teacher in primary school
 
Creator Ратушинська, Анастасія С.
Ratushynska, Anastasiia S.
 
Subject самоосвітня компетентність
майбутній учитель початкових класів
концептуальна модель
компоненти
умови
процес формування
самовдосконалення
інтегрований підхід
самоосвіта
self-education competence
primary school teachers
conceptual model
components
conditions
the process of forming
self-improvement
integrated approach
self-education
 
Description У дисертації визначено сутність самоосвітньої компетентності майбутнього
вчителя початкових класів, яка представлена в дослідженні як цілісний конструкт,
що включає в себе мотиваційний, рефлексивний, емоційно-вольовий, когнітивний,
операційно-діяльнісний компоненти. На підставі виділених компонентів і ознак
визначено критерії, які є узагальненими показниками формування самоосвітньої
компетентності студентів: ціннісний, рефлексивний, володіння досвідом
саморегуляції, прагматичний, володіння досвідом самонавчання.
Обґрунтовано педагогічні умови формування самоосвітньої компетентності
майбутніх учителів початкових класів: упровадження інтегрованого підходу як
особливої форми пізнавальної і практичної діяльності, що уможливлює реалізацію
принципів цілісності, безперервності, інтеграції та розвитку; розвиток позитивної
мотивації майбутнього вчителя початкових класів до формування самоосвітньої
компетентності; організація навчання на суб’єкт-суб’єктних стосунках;
упровадження кредитно-модульної та інформаційно-комунікаційної технологій.
Розроблено відеокурс для студентів «Вчимося вчитися».
Теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено цілісний процес
формування самоосвітньої компетентності майбутнього вчителя початкових класів.
Представлено концептуальну модель, яка включає в себе цільовий, змістовий,
технологічний, оцінно-результативний етапи. Ця модель дає змогу забезпечити
ефективне формування самоосвітньої компетентності студентів педагогічного
вищого навчального закладу.
The dissertation is to define the essence of self-education competence of future
teachers in primary schools. The structure of self-education competence represented in the
study as a holistic construct that includes motivational, reflective, emotional and
volitional, cognitive, operational and activity components. Based on selected components
and attributes defined criteria which are generic indicators of forming self-educational
competence of students: evaluative, reflective, self ownership experience, pragmatic, self-
ownership experience. The conditions for its formation are: the introduction of an
integrated approach as a special form of cognitive and practical activities, which makes it
possible to implement the principles of integrity, continuity, integration and development,
the development of positive motivation for the future of primary school teachers in the
formation of self-education competence, organization of training on the subject-subject
relations, the introduction of credit module and information and communication
technologies. Video course is designed for students «Learning to learn». Theoretically
sound and experimentally verify the integrity of the process of formation of self-education
competence of future teachers in primary schools. The conceptual model, which includes
the target, substantial, technological, an assessment and productive units. This model
allows for the efficient formation of the self-education competence of pedagogical
competence of students of the university.
 
Date 2015-06-15T09:54:29Z
2015-06-15T09:54:29Z
2013-04-24
 
Type Thesis
 
Identifier Ратушинська А. С. Формування самоосвітньої компетентності майбутнього вчителя початкових класів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук (13.00.04 – теорія і методика професійної освіти) / А. С. Ратушинська ; наук. кер. Н. В. Ігнатенко. - Переяслав-Хм. : ФОП Лукашевич О.М., 2013. - 20 с.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/199
 
Language other
 
Publisher Лукашевич О. М.