Формування самоосвітньої компетентності майбутнього вчителя початкових класів
Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Формування самоосвітньої компетентності майбутнього вчителя початкових класів
Formation of self-education competence of future teacher in primary school |
|
Creator |
Ратушинська, Анастасія С.
Ratushynska, Anastasiia S. |
|
Subject |
самоосвітня компетентність
майбутній учитель початкових класів концептуальна модель компоненти умови процес формування самовдосконалення інтегрований підхід самоосвіта self-education competence primary school teachers conceptual model components conditions the process of forming self-improvement integrated approach self-education |
|
Description |
У дисертації визначено сутність самоосвітньої компетентності майбутнього вчителя початкових класів, яка представлена в дослідженні як цілісний конструкт, що включає в себе мотиваційний, рефлексивний, емоційно-вольовий, когнітивний, операційно-діяльнісний компоненти. На підставі виділених компонентів і ознак визначено критерії, які є узагальненими показниками формування самоосвітньої компетентності студентів: ціннісний, рефлексивний, володіння досвідом саморегуляції, прагматичний, володіння досвідом самонавчання. Обґрунтовано педагогічні умови формування самоосвітньої компетентності майбутніх учителів початкових класів: упровадження інтегрованого підходу як особливої форми пізнавальної і практичної діяльності, що уможливлює реалізацію принципів цілісності, безперервності, інтеграції та розвитку; розвиток позитивної мотивації майбутнього вчителя початкових класів до формування самоосвітньої компетентності; організація навчання на суб’єкт-суб’єктних стосунках; упровадження кредитно-модульної та інформаційно-комунікаційної технологій. Розроблено відеокурс для студентів «Вчимося вчитися». Теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено цілісний процес формування самоосвітньої компетентності майбутнього вчителя початкових класів. Представлено концептуальну модель, яка включає в себе цільовий, змістовий, технологічний, оцінно-результативний етапи. Ця модель дає змогу забезпечити ефективне формування самоосвітньої компетентності студентів педагогічного вищого навчального закладу. The dissertation is to define the essence of self-education competence of future teachers in primary schools. The structure of self-education competence represented in the study as a holistic construct that includes motivational, reflective, emotional and volitional, cognitive, operational and activity components. Based on selected components and attributes defined criteria which are generic indicators of forming self-educational competence of students: evaluative, reflective, self ownership experience, pragmatic, self- ownership experience. The conditions for its formation are: the introduction of an integrated approach as a special form of cognitive and practical activities, which makes it possible to implement the principles of integrity, continuity, integration and development, the development of positive motivation for the future of primary school teachers in the formation of self-education competence, organization of training on the subject-subject relations, the introduction of credit module and information and communication technologies. Video course is designed for students «Learning to learn». Theoretically sound and experimentally verify the integrity of the process of formation of self-education competence of future teachers in primary schools. The conceptual model, which includes the target, substantial, technological, an assessment and productive units. This model allows for the efficient formation of the self-education competence of pedagogical competence of students of the university. |
|
Date |
2015-06-15T09:54:29Z
2015-06-15T09:54:29Z 2013-04-24 |
|
Type |
Thesis
|
|
Identifier |
Ратушинська А. С. Формування самоосвітньої компетентності майбутнього вчителя початкових класів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук (13.00.04 – теорія і методика професійної освіти) / А. С. Ратушинська ; наук. кер. Н. В. Ігнатенко. - Переяслав-Хм. : ФОП Лукашевич О.М., 2013. - 20 с.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/199 |
|
Language |
other
|
|
Publisher |
Лукашевич О. М.
|
|