Запис Детальніше

Аналіз теорії моралі у філософських і психологічних концепціях

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Аналіз теорії моралі у філософських і психологічних концепціях
ANALYSIS OF THEORY MORALITY IN PHILOSOPHICAL AND PSYCHOLOGICAL CONCEPTS
 
Creator Лохвицька, Любов В.
Lokhvytska, Liubov V.
 
Subject теорія моралі
мораль
моральність
етика
моральне виховання
мораль у філософії
мораль у психології
theory of morality
morality
moral
ethics
moral education
moral philosophy
moral psychology
 
Description У статті здійснено аналіз теорії моралі на основі опрацювання
філософських і психологічних концепцій. Підкреслено значення з’ясування
сутності даного поняття у контексті його розгляду щодо морального
виховання молодого покоління. Розкрито актуальність піднятої проблеми за
кордоном (функціонування «Журналу моральна філософія», «Журналу моральне
виховання», Асоціації морального виховання). Представлено розгляд проблеми
морального виховання на світовому науковому міждисциплінарному просторі.
Виокремлено деякі наукові позиції щодо розкриття і вивчення природи моралі і
моральності особистості. На основі аналізу проведених досліджень визначені
такі аспекти моралі: біологічний, психологічний, соціологічний, нормативний,
особистісний,
філософський.
Доведено,
що
філософська
парадигма
є
фундаментом у з’ясуванні сутності психології моралі. Розкриті позиції
провідних вітчизняних та іноземних психологів до поняття мораль і його
похідних. Дано уточнення етичних категорій «мораль» і «моральність».
Акцентовано увагу на взаємозв’язку та взаємозалежності між етикою і
психологією як у трактуванні понять, так і в дослідженні морального
становлення особистості. Визначені перспективи подальшої наукової роботи,
що полягають у з’ясуванні природи морального розвитку, моральної свідомості
та самосвідомості особистості.
The analyses theory of moral on based study of philosophical and
psychological concepts is effectuated in this article. The value of appreciation
essence of this concept in the context of its consideration of the moral education of
the young generation is determined. The urgency of the excited problem rose abroad
(functioning «Journal of Moral Philosophy», «Journal of Moral Education»,
Association of Moral Education. Consideration of the problem of moral education in
the global scientific interdisciplinary space is submitted. Some scientific positions
concerning disclosure and the study of nature of morality and ethics of personality
are determined. Based on the analysis of the research identified the following aspects
of morality: biological, psychological, sociological, regulatory, personal and
philosophical. It is proved that the philosophical paradigm is fundamental to clarify
the essence of the psychology of morality. Positions of leading domestic and foreign
psychologists to the notion of morality and its derivatives are disclosed. Clarified
ethical categories of «moral» and «morality» is given. Attention is focused on the
relationship and interdependence between ethics and psychology in the interpretation
of concepts as well as the study of moral identity formation. Perspective of further
scientific work is to clarify the nature of moral development, moral consciousness
and self-identity.
 
Date 2015-06-24T08:42:44Z
2015-06-24T08:42:44Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Лохвицька Л. В. Аналіз теорії моралі у філософських і психологічних концепціях / Л. В. Лохвицька // Міжнароднй науковий форум : соціологія, психологія, педагогіка, менеджмент : зб. наук. праць. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. – Вип. 15. – С. 119–130.
http://ephsheir.phdpu.edu.ua:8081/xmlui/handle/8989898989/253
 
Language other
 
Publisher НПУ ім. М. П. Драгоманова