Психолого-педагогічні основи формування графічних понять на уроках креслення
Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Психолого-педагогічні основи формування графічних понять на уроках креслення
Psychological and pedagogical basis of graphic concepts formation at the lessons of drawing |
|
Creator |
Брехунець, Анатолій І.
Brekhunets, Anatolii i. |
|
Subject |
графічні поняття
креслення зміст навчання формування понять graphic concept drawing learning content the formation of concepts |
|
Description |
Шкільний предмет «Креслення» – один із тих, які важко засвоюються учнями. Одна з причин полягає в тому, що в ньому багато специфічних понять та термінів, засвоєння яких вимагає добре розвиненого абстрактного і понятійного мислення. На даний час не визначена продуктивна методична система формування понять шкільного предмета «Креслення» в учнів 8-9-х класів, яка повинна сприяти покращенню якості їх графічної підготовки, підвищенню успішності, загальному розвитку та забезпеченню наступності в подальшому навчанні. Вчені не однаково розглядають процес формування понять, але всі вони пов’язують його з активним процесом мислення, практичною і розумовою діяльністю особи. Важливою умовою успішного засвоєння понять є організація пізнавальної діяльності учнів, при якій формування понять відбувається в процесі їх практичного застосування до відповідного матеріалу. Це вимагає планомірного керівництва з боку вчителя розвитком дій учнів на основі врахування їхніх психологічних особливостей на різних етапах засвоєння, що веде до формування понять, які глибоко розкривають відповідну частину дійсності навколишнього світу. У традиційно сформованій методиці навчання креслення формування графічних понять виступає як результат аналітико-синтетичної діяльності нервової системи учня. Шлях формування поняття в основному має такий вигляд: предмети і пов’язані з ним відчуття → сприйняття → уявлення → поняття → слово, при цьому необхідно враховувати, наскільки відомі і зрозумілі учневі даного віку ті ознаки, які розкривають зміст поняття, що вводиться. Більшість вчених вказують, на головний шлях формування понять - навчання, в процесі якого основну роль відіграє зміст навчання та орієнтовна основа дій з предметами, які входять до складу понять. The school subjects «Drawings» is one of those hard subjects, which are hardly assimilated by the students. One of the reasons is that there are a lot of specific concepts and terms in this subject. And realizing of these terms requires students to have the well-developed abstract and conceptual thinking. Nowadays the productive methodical system of the formation of concepts at school subject «Drawings» for students of the 8-th and 9-th year study is not defined. But this system should enhance the quality of graphic trainings, increasing the performance, and ensure the overall development and providing continuity of the further education. Scientists do not consider the process of forming concepts in the same way, but they associated it with the active process of thinking, practical and intellectual activities of the individual. An important condition for the successful assimilation of concepts is the organization of cognitive activity of the students in which the formation of concepts occurs in their practical application up to the relevant material. It requires teacher to control systematically the development of student’s actions with due to their psychological characteristics at different stages of learning. It leads to the formation of concepts, which are deeply explaining the part of the reality of the world. In the traditional methods the forming image concepts are the results of analytical and synthetic activity of the student’s nervous system. The way of forming the concept basically can be described as follow: the objects and related feelings − perception − impression − concept − word, it is necessary to take into account how students can realize and understand these features which explain the meaning of the concepts. Most scientists are note that the main way of forming of the concepts is the learning process in which the main role is played by the content of education and estimated base actions on objects that are part of the concepts. |
|
Date |
2015-07-02T10:06:19Z
2015-07-02T10:06:19Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Брехунець А. І. Психолого-педагогічні основи формування графічних понять на уроках креслення / А. І. Брехунець // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. – К. : ГНОЗІС, 2014. – Вип. 33 : Педагогіка. Психологія. Філософія. – С. 23–32.
http://ephsheir.phdpu.edu.ua:8081/xmlui/handle/8989898989/276 |
|
Language |
other
|
|
Relation |
;Вип. 33
|
|
Publisher |
ГНОЗІС
|
|