Взаємодія сім’ї і школи як чинник оптимізації формування та розвитку особистості
Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Взаємодія сім’ї і школи як чинник оптимізації формування та розвитку особистості
Interaction of family and school as a factor of optimization in formation and development of personality |
|
Creator |
Гуцуляк, Лідія
Hutsuliak, Lidiia |
|
Subject |
взаємодія
школа сім’я виховання освіта дитина зміст взаємодії напрями взаємодії принципи взаємодії interaction school family education training child content of interaction areas of interaction principles of interaction |
|
Description |
Стаття присвячена розгляду проблеми взаємодії сім’ї та школи як важливого чинника формування та розвитку особистості. Адже школа є основним соціальним інститутом, який реалізує мету загальної середньої освіти, а сім’я – природним середовищем формування та розвитку дитини, джерелом її матеріальної та емоційної підтримки, засобом збереження і передачі культурних цінностей від покоління до покоління. Під взаємодією сім’ї та школи розуміється процес, який забезпечує рівнозначний вплив цих соціальних інститутів один на одного, сприяючи тим самим розвитку кожного з них; це спеціально організований педагогічний процес, базований на взаємо узгоджених, взаємо спрямованих діях його учасників задля досягнення спільної мети. На основні аналізу наукової літератури розкрито погляди дослідників на сутність цього процесу (створення сприятливих умов для несуперечливого, різнобічного, ефективного формування та розвитку зростаючої особистості відповідно до її природних здібностей, інтересів, прагнень), визначено його зміст (об’єднання освітніх і виховних можливостей цих соціальних інститутів, коригування освітніх і виховних проблем дитини, інформування батьків про шкільне життя, освітній процес, про можливості, які сім’я може використовувати для освіти своєї дитини, підвищення педагогічних можливостей батьків, розширення їх виховного потенціалу, підготовка батьків до розуміння відносин з дітьми та їхніх проблем), принципи реалізації (єдності виховних цілей та ідеалів кожної сім’ї і суспільства загалом, запровадження системи педагогічних ідей, які є ключовими та актуальними для навчального закладу, взаємоповага учасників взаємодії, дійове співробітництво,узгодження виховних дій, які продукуються стосовно дитини кожним із цих соціальних інститутів, центрація на дитині). Встановлено основні форми залучення батьків до навчально-виховного процесу школи з метою підвищення його ефективності батьківські збори, батьківський всеобуч, родинні свята, спортивні та культурно-масові заходи, елементи освітніх технологій). З’ясовано, що належним чином організована взаємодія школи і сім’ї містить вагомі ресурси щодо оптимізації формування та розвитку дитини. The article is devoted to the problem of interaction between families and schools as an important factor in the formation and development of personality. Because school is the primary social institution which implements the purpose of secondary education, and family the natural environment of formation and development of the child, the source of its material and emotional support, a means of preservation and transmission of cultural values from generation to generation. The interaction of family and school is a process that provides the equivalent impact these of social institutions on each other, thereby contributing to the development of each of them; this specially organized pedagogical process, based on mutually agreed, mutually directed actions of its members to achieve a common goal. By analysis of the scientific literature revealed views of researchers on the nature of the process ( creating favorable conditions for consistent, comprehensive, efficient creation and development of the growing individual according to his natural abilities, interests, aspirations ), defined by its content ( combining training and educational opportunities for these social institutions, adjustment of training and educational problems of the child, to inform parents about school life, the training process, the possibility that a family can use to training their child, increasing pedagogical opportunities of parents, expanding their educational potential, training parents to understand the relationship with children and their problems), the principles of implementation (unity of educational goals and ideals of every family and society in general, the introduction of pedagogical ideas which are critical and relevant to the institution, mutual interaction between participants, active cooperation, coordination of educational activities that are produced in relation to child each of these social institutions centration on the child ). It was determine the basic forms of involvement of parents in the educational process of the school in order to improve its efficiency (parent meetings, parent universal education, family holidays, sporting and cultural events, elements of educational technology). It was shown that properly organized interaction of school and family has good resources for optimization the formation and development of the child. |
|
Date |
2015-07-02T10:25:26Z
2015-07-02T10:25:26Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Гуцуляк Л. Взаємодія сім'ї і школи як чинник оптимізації формування та розвитку особистості / Л. Гуцуляк // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. - К. : ГНОЗІС, 2014. - Вип. 33 : Педагогіка. Психологія. Філософія. - С. 39-48.
http://ephsheir.phdpu.edu.ua:8081/xmlui/handle/8989898989/277 |
|
Language |
other
|
|
Publisher |
ГНОЗІС
|
|