Формування професійної майстерності майбутніх учителів музики у процесі виконавської діяльності
Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Формування професійної майстерності майбутніх учителів музики у процесі виконавської діяльності
Formation of professional skills in future teachers of music in the process of performing activity |
|
Creator |
Захарченко, Алла
Zakharchenko, Alla |
|
Subject |
виконавська діяльність
професіоналізм музичний твір музична інтонація музична освіта музична культура інтерпретація творче самовираження carrying out activity professionalism piece ofmusic musical intonation musical education musical culture interpretation creative self-expression |
|
Description |
Розвиток сучасної системи освіти, зумовлений докорінними змінами у найважливіших сферах життя країни,висуває нові вимоги до змісту педагогічної діяльності. В основі завдань музичної освіти стоїть виховання професіонала, здатного пропагувати музичне мистецтво та для цього йому потрібно пізнати величезний пласт теоретичних і виконавських знань і навичок. Накопичення досвіду продуктивної професійної діяльності у ситуаціях необхідності постійного вирішення педагогічних задач, набуття вправності на основі загальних та спеціальних знань виконавсько-методичної діяльності призводить до досягнення вчителем музики педагогічної майстерності як сходження до найвищих стандартів, зразків педагогічної діяльності. Тому стаття присвячена висвітленню напрямів формування професійної майстерності майбутніх учителів музики у процесі виконавської діяльності. У статті проаналізовано ряд теоретичних праць багатьох науковців,а саме: І. Бєлявського, М. Дяченко, В. Сластьоніна, О. Пєхоти, В. Рибалки, В. Семиченка, С. Сисоєвої, В. Серікова та інших, які розглядають процес педагогічної майстерності як засіб самовдосконалення індивідуального потенціалу особистості. Свій внесок у трактування цілісності навчального процесу зробили й науковці музично-педагогічної галузі освіти. Так, перші спроби розглянути процес виконавської діяльності в цілісності знаходять своє відображення у прогресивних ідеях видатних діячів-музикантів – Н. Гродзенської, Д. Кабалевського, М. Леонтовича, Д. Локшина, Є. Давидової, В. Шацької та ін. Теоретичні й практичні положення,що знайшли втілення в їх особистому досвіді, стали актуальними для сучасних психолого-педагогічних та музикознавчих досліджень (Л. Арчажнікова, Л. Баренбойм, Н. Бєлая, Н. Гузій, В. Муцмахер, О. Олексюк, Г. Падалка, О. Ростовський, О. Рудницька, Н. Терентьєва, О. Щолокова, А. Зайцева, Л. Масол, Л. Виготський, Б. Асафьев). Також у статті встановлено особливості, основні рівні сформованості мотивації навчання гри на музичних інструментах, зокрема на фортепіано та їх якісну характеристику. Опрацьована система знань та умінь, здобутих у період виконавської діяльності , яка повинна стати основою необхідної для формування, виявлення та вимірювання у майбутніх учителів їх творчого та ціннісного досвіду, професіоналізму. The development of the modern system of education,predefined by drastic alternations in the major spheres of life of country, pulls out new requirements to maintenance of pedagogical activity. Education of professional able to propagandize a musical art and for this purpose he needs to get to know the enormous layer of theoretical, carrying out knowledge and skills stands in basis of tasks of musical education. The accumulation of experience of productive professional activity in the situations of necessity of permanent decisionof pedagogical tasks, acquisition of adroitness on the basisof general and special knowledge of carrying-methodical activity results in the achievement of music of pedagogical mastery as ascent a teacher to the greatest standards,standards of pedagogical activity. Therefore this article is sanctified to illumination of directions of forming of pedagogical mastery of future music masters in the process of carrying out activity. Also the row of theoretical labours of many scientists isanalysed in the article, namely I. Belavskuy, M. Dyachenko, V. Slastenina, O. Pehota, V. Rubalka, V. Semuchenko, S. Susoeva, V. Serikova et al, thatexamine the process of pedagogical mastery as means ofself-perfection of individual potential of personality. The payment in interpretation of integrity of educational process was done by the scientists of musical pedagogical industry of education. Yes, maiden attempts to consider the process of carrying out activity in integrity find the reflection inthe progressive ideas of prominent figures-musicians N. Grodzenska, D. Kabalevskuy, M. Leontovuch, D. Lokshuna, E. Davudova, V. Shatska and other Theoreticaland practical positions that found embodiment in theirpersonal experience, actual for modern and musicologist researches (L. Archajnikova, L. Bareinbom, N. Belaya, N. Gyzij, V. Mytsmakher, O. Oleksyk, G. Padalka, О. Rostovskuy, O. Rydnitska, N. Terenteva, O. Sholokova, A. Zajtseva, L. Masol, L. Vugotskui, B. Asafev). Also features are set in the article, basic levels of formed ofmotivation of studies of playing the musical instruments, inparticular on fortepiano and them quality description. Thus, system of knowledge and abilities, obtained in aperiod carrying out activity, must become basis of necessaryfor forming, exposure and measuring for future teachersthem creative and valued experience, professionalism. |
|
Date |
2015-07-02T11:39:41Z
2015-07-02T11:39:41Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Захарченко А. Формування професійної майстерності майбутніх учителів музики у процесі виконавської діяльності / А. Захарченко // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. – К. : ГНОЗІС, 2014. – Вип. 33 : Педагогіка. Психологія. Філософія. – С. 56–63
http://ephsheir.phdpu.edu.ua:8081/xmlui/handle/8989898989/280 |
|
Language |
other
|
|
Relation |
;Вип. 33
|
|
Publisher |
ГНОЗІС
|
|