Запис Детальніше

Теорія і практика ціннісного ставлення майбутніх учителів музичного мистецтва до голосового здоров’я

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Теорія і практика ціннісного ставлення майбутніх учителів музичного мистецтва до голосового здоров’я
Тheory and practice of valued attitude of future music teachers to vocal health
 
Creator Маруфенко, Олена В.
Marufenko, Olena V.
 
Subject голосове здоров’я
професіонали голосу
вчитель музики
голосозбереження
голосозміцнення
ціннісне ставлення
копінг-стратегії
локус контролю
vocal health
voice professionals
music teacher
voice saving
voice strengthening
valued attitude
coping strategies
locus of control
 
Description У статті актуалізується проблема ціннісного ставлення майбутніх учителів музичного
мистецтва до власного голосового здоров’я. Обрана проблема аналізується з точки зору теорії і
практики вокальної підготовки студентів-музикантів вищих педагогічних навчальних закладів.
Аналізуються специфічні особливості умов праці професіоналів голосу, зокрема вчителів
музичного мистецтва, визначаються їх варіативні та неваріативні складові. Відношення
вчителя музичного мистецтва до варіативних умов праці розглядається, як характеристика
рівня ціннісного ставлення до голосового здоров’я. Пропонується використання копінг-
стратегій для подолання стресових ситуацій. Виявляється залежність особистісної позиції
щодо реалізації голосозбережувального потенціалу студентів-музикантів у практиці вокальної
підготовки від локус-контролю, міри активності та психологічних новоутворень. Презентуються рівні ціннісного ставлення до голосозбереження майбутніх учителів
музичного мистецтва (захисний, компенсаторний, адаптаційний, стратегічний), надається їх
характеристика. Наводяться результати констатувального дослідження, за якими ціннісне
ставлення студентів-музикантів до збереження та зміцнення голосового здоров’я в цілому
знаходиться на компенсаторному рівні. Акцентується увага на тому, що за період навчання за
традиційною методикою зростає кількість студентів-музикантів у компенсаторній на
стратегічній групах за рахунок захисної та адаптаційної. Надається порівняльний аналіз
результатів констатувального експерименту, який свідчить, що в цілому у процесі вокальної
підготовки за традиційною методикою ціннісне ставлення студентів-музикантів до
збереження та зміцнення голосового здоров’я зростає дуже повільно, змінюючись кількісно, але
не якісно. Поступове формування більш високого рівня ціннісного ставлення до збереження та
зміцнення голосового здоров’я визначається як одне з основних завдань вокальної підготовки
майбутніх учителів музичного мистецтва.
This article actualizes the valued attitude of future music teachers to the problem of their own
vocal health. The chosen problem is analyzed in terms of theory and practice of vocal training of
students-musicians of higher educational pedagogical institutions.
The specific characteristics of work conditions of voice professionals, particularly teachers of
music are analyzed, their variable and non-variable components are determined. The attitude of music
teachers to variable work conditions is seen as a characteristic of valued attitude to vocal health. It is
proposed to use coping strategies to overcome stressful situations. The dependence of personal position
as to implementation of voice saving potential of student-musicians in the practice of vocal training on
locus of control, degree of activity and psychological formations are determined.
Levels of valued attitude to voice saving of future music teachers (protective, compensatory,
adaptive, strategic) are presented, their characteristics are given. The results of ascertaining research
are given according to which students’ valued attitude to saving and strengthening their vocal health is
in general on the compensatory level. Attention is focused on the fact that during the period of study on the traditional method the number of students-musicians in compensatory and strategic groups is
increasing at the expense of protective and adaptive ones.
The comparative analysis of ascertaining experiment shows that in general, the process of vocal
training on the traditional method of value attitude of student musicians to saving and strengthening of
voice health is growing very slowly, changing quantitatively but not qualitatively. The gradual
formation of a higher level of valued attitude to saving and strengthening vocal health is defined as one
of the main tasks of vocal training of future teachers of music.
 
Date 2015-07-03T07:45:25Z
2015-07-03T07:45:25Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Маруфенко О. В. Теорія і практика ціннісного ставлення майбутніх учителів музичного мистецтва до голосового здоров’я / О. В. Маруфенко // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. - К. : ГНОЗІС, 2014. - Вип. 34 : Педагогіка. Психологія. Філософія. - С. 77-85
http://ephsheir.phdpu.edu.ua:8081/xmlui/handle/8989898989/281
 
Language other
 
Relation ;Вип. 34
 
Publisher ГНОЗІС