Запис Детальніше

Етнокультурні витоки вітчизняної хорової культури в професійному становленні вчителя музики

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Етнокультурні витоки вітчизняної хорової культури в професійному становленні вчителя музики
Ethno-cultural origins of our choral culture in the professional development of teachers of music
 
Creator Колос, Микола Г.
Kolos, Mykola H.
 
Subject хорова культура
музичне мистецтво
вчитель музики
пісенний репертуар
хоровий спів
choral culture
music art
music teacher
song repertoire
choral singing
 
Description Інтенсивний розвиток українського хорового мистецтва зумовлений
художніми традиціями нашого народу. Хорова культура сучасності постає як
закономірний спадкоємець багатовікових традицій. Багатовіковий педагогічний
досвід хорових діячів, українських композиторів має стати предметом детального
вивчення в процесі підготовки майбутнього вчителя музики.
Вітчизняна хорова культура виступає унікальним явищем в історії
національної та світової музичної культури. Основним джерелом її формування
стали кращі зразки народної пісенної музики. Дослідження витоків хорової культури,
стилістики та художнього оформлення української хорової музики, яка формувалася
упродовж століть, і сьогодні залишається актуальною проблемою музично-
педагогічної освіти.
Хорова педагогіка є найбільш масштабним явищем в музично-педагогічній
освіті України. Комплексний підхід науковців до вивчення різноманітних явищ
хорового мистецтва сприяє створенню цілісної картини її просторового буття в
системі національної музичної культури.
Важливим джерелом формування хорознавчого напрямку в українському
музикознавстві стала наукова спадщина Н. Горюхіної, І. Гулеско, А. Лащенка, М. Лисенка, С. Людкевича, Т. Мартинюк, П. Сокальського, О. Шреєр-Ткаченко,
Б. Яворського.
Генезис та еволюцію хорової культури в Україні можна простежити на
прикладі функціонування навчальних закладів ХІХ-ХХ століть, а також вивчення
особливості творчої діяльності видатних викладачів, виконавців, хорових диригентів,
композиторів, теоретиків музичного мистецтва. Така ретроспектива дає змогу
відтворити панораму формування диригентсько-хорової освіти в Україні і зробити
висновки щодо розвиненості, багаторівневості та цілісності цього процесу.
У кращих зразках народної музичної спадщини риси національної свідомості
виступають як внутрішня сутність, як неповторність образно-емоційного
відродження, де реалізуються існуючі чи призабуті національні традиції, естетичні
ідеали, почуття, смаки, норми, відбивається життя народу в його історичні та
національній визначеності.
Готуючись до диригентсько-хорової діяльності студенти вивчають пісенний
репертуар, кращі зразки народної музичної спадщини, у яких виявляється самобутній
духовний склад народу, його звичаї, традиції.
Intensive development of Ukrainian choral art driven by artistic traditions of our
people. Choral culture of modernity appears as a natural successor to the centuries-old
traditions. Centuries of teaching experience choral figures Ukrainian composers should be
the subject of detailed study in the preparation of future music teacher.
Our choral culture is a unique phenomenon in the history of national and world
music. The main source of its formation were the best examples of folk song music.
Research the origins of choral culture, style and decoration of Ukrainian choral music that
evolved over the centuries, and today remains a pressing challenge musical and teacher
education.
Choral pedagogy is the most ambitious event in music and teacher education in
Ukraine. An integrated approach to the study of various scientific phenomena choral art
helps create a coherent picture of the space being in the national musical culture.
An important source of choral direction Ukrainian musicology became scientific
heritage N. Horyuhinoyi, J. Hulesko, A. Lashchenko, N. Lysenko, S. Lyudkevych, T.
Martynyuk, P. Sokolsky, B. Jaworski, A. Shreyer-Tkachenko, B. Yavorsky.
The genesis and evolution of choral culture in Ukraine can be seen in the
functioning of educational institutions of the nineteenth and twentieth century’s, and the
study of creativity features outstanding teachers, singers, choral conductors, composers,
music theorists. This retrospective enables playback panorama forming conductor and
choral education in Ukraine and draw conclusions about sophistication, development and
integrity of the process.
In the best examples of folk music heritage features of national consciousness acting
as the inner essence, as unique imagery and emotional rebirth, which implemented the
existing national or forgotten tradition of aesthetic ideals, feelings, tastes, norms affect
people's life in its historical and national certainty.
In preparation for conducting and choral activities, students learn the song
repertoire, the best examples of folk music heritage, which turns out to be an original
composition spiritual people, their customs and traditions.
 
Date 2015-07-03T08:04:13Z
2015-07-03T08:04:13Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Колос М. Г. Етнокультурні витоки вітчизняної хорової культури в професійному становленні вчителя музики / М. Г. Колос // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. – К. : ГНОЗІС, 2014. – Вип. 33 : Педагогіка. Психологія. Філософія. – С. 79–87
http://ephsheir.phdpu.edu.ua:8081/xmlui/handle/8989898989/284
 
Language other
 
Relation ;Вип. 33
 
Publisher ГНОЗІС