Етнокультурні витоки вітчизняної хорової культури в професійному становленні вчителя музики
Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Етнокультурні витоки вітчизняної хорової культури в професійному становленні вчителя музики
Ethno-cultural origins of our choral culture in the professional development of teachers of music |
|
Creator |
Колос, Микола Г.
Kolos, Mykola H. |
|
Subject |
хорова культура
музичне мистецтво вчитель музики пісенний репертуар хоровий спів choral culture music art music teacher song repertoire choral singing |
|
Description |
Інтенсивний розвиток українського хорового мистецтва зумовлений художніми традиціями нашого народу. Хорова культура сучасності постає як закономірний спадкоємець багатовікових традицій. Багатовіковий педагогічний досвід хорових діячів, українських композиторів має стати предметом детального вивчення в процесі підготовки майбутнього вчителя музики. Вітчизняна хорова культура виступає унікальним явищем в історії національної та світової музичної культури. Основним джерелом її формування стали кращі зразки народної пісенної музики. Дослідження витоків хорової культури, стилістики та художнього оформлення української хорової музики, яка формувалася упродовж століть, і сьогодні залишається актуальною проблемою музично- педагогічної освіти. Хорова педагогіка є найбільш масштабним явищем в музично-педагогічній освіті України. Комплексний підхід науковців до вивчення різноманітних явищ хорового мистецтва сприяє створенню цілісної картини її просторового буття в системі національної музичної культури. Важливим джерелом формування хорознавчого напрямку в українському музикознавстві стала наукова спадщина Н. Горюхіної, І. Гулеско, А. Лащенка, М. Лисенка, С. Людкевича, Т. Мартинюк, П. Сокальського, О. Шреєр-Ткаченко, Б. Яворського. Генезис та еволюцію хорової культури в Україні можна простежити на прикладі функціонування навчальних закладів ХІХ-ХХ століть, а також вивчення особливості творчої діяльності видатних викладачів, виконавців, хорових диригентів, композиторів, теоретиків музичного мистецтва. Така ретроспектива дає змогу відтворити панораму формування диригентсько-хорової освіти в Україні і зробити висновки щодо розвиненості, багаторівневості та цілісності цього процесу. У кращих зразках народної музичної спадщини риси національної свідомості виступають як внутрішня сутність, як неповторність образно-емоційного відродження, де реалізуються існуючі чи призабуті національні традиції, естетичні ідеали, почуття, смаки, норми, відбивається життя народу в його історичні та національній визначеності. Готуючись до диригентсько-хорової діяльності студенти вивчають пісенний репертуар, кращі зразки народної музичної спадщини, у яких виявляється самобутній духовний склад народу, його звичаї, традиції. Intensive development of Ukrainian choral art driven by artistic traditions of our people. Choral culture of modernity appears as a natural successor to the centuries-old traditions. Centuries of teaching experience choral figures Ukrainian composers should be the subject of detailed study in the preparation of future music teacher. Our choral culture is a unique phenomenon in the history of national and world music. The main source of its formation were the best examples of folk song music. Research the origins of choral culture, style and decoration of Ukrainian choral music that evolved over the centuries, and today remains a pressing challenge musical and teacher education. Choral pedagogy is the most ambitious event in music and teacher education in Ukraine. An integrated approach to the study of various scientific phenomena choral art helps create a coherent picture of the space being in the national musical culture. An important source of choral direction Ukrainian musicology became scientific heritage N. Horyuhinoyi, J. Hulesko, A. Lashchenko, N. Lysenko, S. Lyudkevych, T. Martynyuk, P. Sokolsky, B. Jaworski, A. Shreyer-Tkachenko, B. Yavorsky. The genesis and evolution of choral culture in Ukraine can be seen in the functioning of educational institutions of the nineteenth and twentieth century’s, and the study of creativity features outstanding teachers, singers, choral conductors, composers, music theorists. This retrospective enables playback panorama forming conductor and choral education in Ukraine and draw conclusions about sophistication, development and integrity of the process. In the best examples of folk music heritage features of national consciousness acting as the inner essence, as unique imagery and emotional rebirth, which implemented the existing national or forgotten tradition of aesthetic ideals, feelings, tastes, norms affect people's life in its historical and national certainty. In preparation for conducting and choral activities, students learn the song repertoire, the best examples of folk music heritage, which turns out to be an original composition spiritual people, their customs and traditions. |
|
Date |
2015-07-03T08:04:13Z
2015-07-03T08:04:13Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Колос М. Г. Етнокультурні витоки вітчизняної хорової культури в професійному становленні вчителя музики / М. Г. Колос // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. – К. : ГНОЗІС, 2014. – Вип. 33 : Педагогіка. Психологія. Філософія. – С. 79–87
http://ephsheir.phdpu.edu.ua:8081/xmlui/handle/8989898989/284 |
|
Language |
other
|
|
Relation |
;Вип. 33
|
|
Publisher |
ГНОЗІС
|
|