Мультимедійні технології як інноваційна складова музичного навчання і виховання
Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Мультимедійні технології як інноваційна складова музичного навчання і виховання
Multimedia technologies as a component of innovative music education |
|
Creator |
Ляшко, Микола
Liashko, Mykola |
|
Subject |
інтерес
педагогічні технології мультимедійні технології інноваційні технології емоційність музична культура interest pedagogical technologies multimedia technologies innovative technologies emotions music culture |
|
Description |
Стаття спрямована на обґрунтування теорії формування інтересу до музики та його практичне втілення, що не може стояти осторонь того нового, що вносять у спілкування учня з музикою соціально культурні чинники розвитку суспільства. Під мультимедійною технологією розуміємо технологію, яка окреслює порядок розробки, функціонування та застосування засобів обробки інформації різних модальностей. Мультимедійним називаємо такий урок, на якому використовують багатосередовищне подання інформації за допомогою технічних засобів, перш за все комп’ютера. Кожен урок музики з використанням мультимедійного посібника складається з певної кількості кроків – структурних елементів (фреймів), що містять сукупність зображень, відеофрагментів, тексту, що об’єднані за певною ознакою (демонстрація, розучування пісні чи виконання її із супроводом, слухання музичного твору, його аналіз, розповідь про композитора). Музична інформація в освітньо-виховних передачах подається на рівні окремих номерів, які об’єднані загальною тематикою, єдиною спрямованістю. Вони сприймаються як музичні вставки, не пов’язані логічною структурою. Адже для того, щоб подолати фрагментарність знань і уявлень учнів про мистецтво, сприяти формуванню їхніх особистісних поглядів на мистецькі твори, високих смакових уподобань коли необхідним є створення певних циклів музичних програм, які послідовно розкривають комплекс розвитку, що стає реальним в умовах телебачення і радіо. Саме така організація передач дасть змогу здійснити актуальне для нашого часу завдання розробки безперервної освіти і виховання. Порівняно з радіопередачами інтерес до музичних телепрограм відбувається регулярніше, цілеспрямованіше і планомірніше. У сучасному телебаченні нагромаджено значний та цікавий досвід створення музичних передач, жанрова палітра яких досить різноманітна: телеконцерти, телемузична журналістика, музичні телефільми, музично- театральні форми. Однак само по собі технічна оснащеність не є гарантією виховного впливу на молодь. Його реалізація стає можливою лише тоді, коли у реципієнта спостерігається активність сприйняття, вибірковість ставлення до телепередачі, відповідна підготовка до «спілкування» з нею. Якщо уявити кінцевий результат музичного навчання у загальноосвітній школі теоретично, оскільки цей процес нескінченний, то у світі сучасних наукових поглядів про національне виховання у дітей має формуватися уявлення про народну музичну культуру як невід’ємну частину духовної культури суспільства. The article aims to study the theory of the formation of interest in the music and its practical implementation that can not ignore the new elements that contribute to student communication with music socio-cultural factors and community development. Multimedia technology is technology that defines the procedure for the development, operation and application of information processing of different modalities. Multimedia lesson is the lesson which is used with many medium submission of information by technical means, especially the computer. Each music lesson with multimedia guide consists of a number of steps and structural elements (frames) containing a set of images, fragments of video, text, united by a certain criterion (demonstration, songs learning or implementation of its guidance, musical work hearing, its analysis, the story of the composer). Music information in educative programs is presented at individual rooms, which are united by common theme, the only focus. They are perceived as musical inserts which are not connected with logical structure. Making of the cycles of music programs which gradually reveals the complex of development and becomes real in terms of television and radio is required. These cycles of programs are required for overcoming the fragmentation of knowledge and understanding of art by students, promotion of their personal views on art, high taste preferences. Such organization of gear will help to make urgent task for developing of continuing education and training in our time. Interest in music television programs in comparison with radio programs is more regular, purposeful and planned. Significant and interesting experience of music program making is accumulated in modern TV. Genre palette of programs is diverse(TV concerts, TVjournalism, music television films, music and theatrical forms). However, technical equipment itself is not a guarantee of educational influence on young people. Its implementation is possible if perception activity of recipient, selective attitude to television, the appropriate training «to talk» with it are observed. We can imagine the end result of musical training in secondary school in theory, because this process is infinite. In this case understanding of popular music culture as an integral part of spiritual culture of society should form imagination of children in the light of current scientific views. |
|
Date |
2015-07-03T08:16:48Z
2015-07-03T08:16:48Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Ляшко М. Мультимедійні технології як інноваційна складова музичного навчання і виховання / М. Ляшко // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. – К. : ГНОЗІС, 2014. – Вип. 33 : Педагогіка. Психологія. Філософія. – С. 96–110.
http://ephsheir.phdpu.edu.ua:8081/xmlui/handle/8989898989/285 |
|
Language |
other
|
|
Relation |
;Вип. 33
|
|
Publisher |
ГНОЗІС
|
|