Запис Детальніше

Психологічне обгрунтування розвитку здібностей у майбутнього викладача вишу : теоретичний аналіз

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Психологічне обгрунтування розвитку здібностей у майбутнього викладача вишу : теоретичний аналіз
sychological substantiation of the abilities development in future teachers of university : theoretical analysis
 
Creator Хаметова, Людмила
Khametova, Ljudmyla
 
Subject дидактичні здібності
академічні здібності
перцептивні здібності
мовленнєві здібності
авторитарні здібності
здібність до самопізнання
teaching abilities
academic abilities
perceptual abilities
speaking abilities
authoritarian abilities
and the abilities to self-knowledge
 
Description Стаття присвячена проблемі психологічного обґрунтування розвитку здібностей у
майбутнього викладача вишу. Зазначено, що серйозний вплив на виховання особистості
студента відіграють загальний авторитет і педагогічні здібності педагога.
Розглядається теоретичний аналіз психологічного обґрунтування розвитку різних видів
здібностей у майбутнього викладача вищого навчального закладу. Наприклад до
дидактичних здібностей відноситься здатність передавати складний навчальний матеріал
і робити його доступним і дохідливим для студентів та учнів, викликати інтерес до
предмету, активну самостійну думку; дає змогу реконструювання матеріалу в
адаптований до свідомості студентів вигляд. Академічні здібності, дають можливість
викладачеві мати глибокі, різнобічні знання в своїй галузі, начитаності, володіння
різноманітним матеріалом, готовності розкрити перед студентами будь-який аспект
наукової проблеми, який виходить за межі навчального курсу, але цікавить їх. Володіючи
психолого-педагогічною спостережливістю, викладач тонко та тактовно може вплинути
на емоції студента− це проявлення перцептивної здібності. Педагогічне мовлення є
проявом мовленнєвої здібності. Воно носить жвавий, інтонаційно яскравий, виразливий,
емоційно забарвлений стиль. Професіоналізм педагога забезпечується й авторитарними
здібностями, які втілюються у вміння інтелігентної вимогливості, яка без примусу та
погроз і без зайвого педантизму, здійснює високу ділову напругу студентів. Своїм
особистим прикладом викладач змушує їх серйозно працювати над своїм предметом. До
авторитарних здібностей відносяться й комунікативні, які виражаються у
різноманітному контактуванні зі студентами. Здібність до самопізнання властива тільки
людині. Реалізується цей процес за допомогою сприйняття і осмислення своєї поведінки,
дій, переживань, результатів діяльності, її складність полягає в орієнтації на внутрішній
світ, багатий індивідуально-суб'єктивними, самобутніми моментами. Розвиток
самопізнання дозволяє людині, пізнаючи свій внутрішній світ і переживаючи внутрішні
почуття, розуміти його і певним чином відноситися до самого себе.
The article deals with the problem of psychological substantiation of the development of
future university teacher. It is indicated that the major impact on the education of student's
individuality play the overall authority and teaching ability of the pedagogue. We consider a
theoretical analysis of the psychological study of different types of abilities in future teachers of
higher education. For example, to teaching abilities we refer the capacity of a teacher to convey
the complex course material and make it accessible and intelligible to students and pupils, to
generate interest in the subject, and active independent thought; allows reconstruction of the
material in the minds of students adapted to their look. Academic abilities, enable the teacher to
have a deep, versatile knowledge in their respective fields, erudition, possession of a variety of
materials, willingness to disclose to students every aspect of a scientific problem that goes beyond
the curriculum, but are interested in them. Featuring a psycho-pedagogical observation, subtle
and tactful teacher can affect the student’s emotions – this is a manifestation of perceptual
abilities. Teacher’s speech is a manifestation of verbal ability. It is a lively, bright intonation,
distinctly, emotionally charged style. The professionalism of the teacher is provided by
authoritarian powers, which are embodied in the ability of intelligent insistence that wothout
coercion and pedantry, carries high tensity of the students. By the personal example the teacher
makes them to work seriously on its subject. To the authoritarian abilities are included the
communication ones, which are expressed in various contacting with students. The ability to self-
knowledge belongs only to a man. This process is realized by means of perception and
understanding of the behavior, actions, feelings, results of operations; its complexity lies in focus
on the inner world, rich with individual and subjective, original moments. The development of self
allows a person knowing his inner world and experiencing inner feelings, to understand it and
somehow treat oneself.
 
Date 2015-07-03T10:25:03Z
2015-07-03T10:25:03Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Хаметова Л. Психологічне обгрунтування розвитку здібностей у майбутнього викладача вишу : теоретичний аналіз / Л. Хаметова // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. − К. : ГНОЗІС, 2014. - Вип. 33 : Педагогіка. Психологія. Філософія. − С. 223−229.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/295
 
Language other
 
Relation ;Вип. 33
 
Publisher ГНОЗІС