Психологічне обгрунтування розвитку здібностей у майбутнього викладача вишу : теоретичний аналіз
Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Психологічне обгрунтування розвитку здібностей у майбутнього викладача вишу : теоретичний аналіз
sychological substantiation of the abilities development in future teachers of university : theoretical analysis |
|
Creator |
Хаметова, Людмила
Khametova, Ljudmyla |
|
Subject |
дидактичні здібності
академічні здібності перцептивні здібності мовленнєві здібності авторитарні здібності здібність до самопізнання teaching abilities academic abilities perceptual abilities speaking abilities authoritarian abilities and the abilities to self-knowledge |
|
Description |
Стаття присвячена проблемі психологічного обґрунтування розвитку здібностей у майбутнього викладача вишу. Зазначено, що серйозний вплив на виховання особистості студента відіграють загальний авторитет і педагогічні здібності педагога. Розглядається теоретичний аналіз психологічного обґрунтування розвитку різних видів здібностей у майбутнього викладача вищого навчального закладу. Наприклад до дидактичних здібностей відноситься здатність передавати складний навчальний матеріал і робити його доступним і дохідливим для студентів та учнів, викликати інтерес до предмету, активну самостійну думку; дає змогу реконструювання матеріалу в адаптований до свідомості студентів вигляд. Академічні здібності, дають можливість викладачеві мати глибокі, різнобічні знання в своїй галузі, начитаності, володіння різноманітним матеріалом, готовності розкрити перед студентами будь-який аспект наукової проблеми, який виходить за межі навчального курсу, але цікавить їх. Володіючи психолого-педагогічною спостережливістю, викладач тонко та тактовно може вплинути на емоції студента− це проявлення перцептивної здібності. Педагогічне мовлення є проявом мовленнєвої здібності. Воно носить жвавий, інтонаційно яскравий, виразливий, емоційно забарвлений стиль. Професіоналізм педагога забезпечується й авторитарними здібностями, які втілюються у вміння інтелігентної вимогливості, яка без примусу та погроз і без зайвого педантизму, здійснює високу ділову напругу студентів. Своїм особистим прикладом викладач змушує їх серйозно працювати над своїм предметом. До авторитарних здібностей відносяться й комунікативні, які виражаються у різноманітному контактуванні зі студентами. Здібність до самопізнання властива тільки людині. Реалізується цей процес за допомогою сприйняття і осмислення своєї поведінки, дій, переживань, результатів діяльності, її складність полягає в орієнтації на внутрішній світ, багатий індивідуально-суб'єктивними, самобутніми моментами. Розвиток самопізнання дозволяє людині, пізнаючи свій внутрішній світ і переживаючи внутрішні почуття, розуміти його і певним чином відноситися до самого себе. The article deals with the problem of psychological substantiation of the development of future university teacher. It is indicated that the major impact on the education of student's individuality play the overall authority and teaching ability of the pedagogue. We consider a theoretical analysis of the psychological study of different types of abilities in future teachers of higher education. For example, to teaching abilities we refer the capacity of a teacher to convey the complex course material and make it accessible and intelligible to students and pupils, to generate interest in the subject, and active independent thought; allows reconstruction of the material in the minds of students adapted to their look. Academic abilities, enable the teacher to have a deep, versatile knowledge in their respective fields, erudition, possession of a variety of materials, willingness to disclose to students every aspect of a scientific problem that goes beyond the curriculum, but are interested in them. Featuring a psycho-pedagogical observation, subtle and tactful teacher can affect the student’s emotions – this is a manifestation of perceptual abilities. Teacher’s speech is a manifestation of verbal ability. It is a lively, bright intonation, distinctly, emotionally charged style. The professionalism of the teacher is provided by authoritarian powers, which are embodied in the ability of intelligent insistence that wothout coercion and pedantry, carries high tensity of the students. By the personal example the teacher makes them to work seriously on its subject. To the authoritarian abilities are included the communication ones, which are expressed in various contacting with students. The ability to self- knowledge belongs only to a man. This process is realized by means of perception and understanding of the behavior, actions, feelings, results of operations; its complexity lies in focus on the inner world, rich with individual and subjective, original moments. The development of self allows a person knowing his inner world and experiencing inner feelings, to understand it and somehow treat oneself. |
|
Date |
2015-07-03T10:25:03Z
2015-07-03T10:25:03Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Хаметова Л. Психологічне обгрунтування розвитку здібностей у майбутнього викладача вишу : теоретичний аналіз / Л. Хаметова // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. − К. : ГНОЗІС, 2014. - Вип. 33 : Педагогіка. Психологія. Філософія. − С. 223−229.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/295 |
|
Language |
other
|
|
Relation |
;Вип. 33
|
|
Publisher |
ГНОЗІС
|
|