Формування дизайнерського мислення у студентів вищих навчальних закладів засобами композиції
Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Формування дизайнерського мислення у студентів вищих навчальних закладів засобами композиції
Formation of design thinking in students of higher educational establishments by means of composition |
|
Creator |
Аврамич, Юлія
Avramych, Julija Носаченко, Тетяна Nosachenko, Tetjana |
|
Subject |
дизайн
дизайнерське мислення проектно-художня діяльність професійна підготовка образотворче мистецтво композиція композиційні закономірності design design thinking design and art work vocational training art composition compositional patterns |
|
Description |
Підготовка у вищому навчальному закладі фахівця, що володіє основами проектно-художньої діяльності, дизайнерськими умінням та дизайнерським мисленням, виступає актуальною проблемою сучасної мистецької освіти. Формування у майбутніх вчителів образотворчого мистецтва дизайнерського мислення не можливе без ґрунтовного вивчення композиційних закономірностей і законів у процесі їх професійної підготовки. Дизайнерське мислення визначається як особливий вид людської діяльності, орієнтований на фіксацію проектного задуму в особливих знакових формах, спрямованої на розв’язання складних проектних задач. Професійне мислення дизайнера − це цілеспрямований процес творчого переосмислення дійсності в застосуванні до об'єкта проектування і пов'язаних з ним проблем формоутворення. Вивчення основ композиції, композиційних закономірностей створення художнього образу в матеріалі є доцільним та необхідним компонентом фахової підготовки студентів вищих навчальних закладів. Композиція виступає одним з головних елементів художньо-дизайнерської освіти і виступає способом створення ексклюзивних художніх творів. Система композиційних закономірностей ґрунтується на об’єктивних законах, співзвучних відповідним законам природи і суспільства. Головними законами композиції є закони традиції, цілісності і тектоніки. Композиція творів мистецтва тісно пов’язана із художньою спадщиною, генетичним кодом художньої традиції. Твір художника повинен бути побудований на гармонійній взаємозалежності формотворення, що виражається загальною формулою: функція, матеріал, структура, конструкція, форма. Чітка уява про умови й характер застосування твору дає змогу визначити матеріал, тип художньої структури та конструктивне розв'язання форми. На конструкцію форми, її тектоніку значною мірою впливають природні, технічні й технологічні властивості матеріалів. У проектно-художній діяльності студенти застосовують головні композиційні прийоми, до яких відносяться ритм, симетрія, асиметрія, статика і динаміка. Особливим засобом композиційної реалізації проекту виступають різноманітні засоби емоційно-художньої виразності: фактура, текстура, колір, графічність, пластичність матеріалів. Знання об'єктивних закономірностей колірної гармонії, традицій символіки та суб'єктивних особливостей сприйняття допомагає оптимально розв'язувати композиційні завдання. Preparation in higher educational establishment specialists with the basics of design and artistic activity, the ability to design and design thinking is the actual problem of modern art education. This is what determines the need for a thorough study of the compositional patterns and laws in teaching future teachers of visual thinking. At the present stage of development of teacher education, important aspect of preparing future teachers is the issue of forming the elements of design tools, design constructive thinking in college students. No matter which direction the student acquires education, whether solely educational, or industrial-design, without exception, they must be aware of and gain some knowledge that form the basis of their profession with compositional patterns creating an artistic image. According to leading of teachers − artists, it is considered one of the main elements of art − design education as a way to create exclusive artwork. Therefore, learning the basics of composition, compositional patterns to create their designs certainly are appropriate for students in higher education. Expedient, in our view, to reveal the mechanism of formation and organization design and artistic activities of university students, by means of composite foundations of creating design objects. Identifying features of design and creative thinking student designer and see what areas of development, mass composition. The system of composite patterns based on objective laws congruent with the relevant laws of nature and society. The main composition laws are the laws of tradition, integrity and tectonics. Composition of art is closely related to the artistic heritage, genetic code of artistic tradition. The work of the artist is to be built on harmonious interdependence shaping, which is expressed by the general formula: Function − material − structure − design − form. A clear vision of the nature and conditions of use of the work makes it possible to determine the material type of rhythmic patterns and constructive solution form. Special means of composition of the project are the various means of emotional and artistic expression: texture, texture, color, graphic, ductility materials. Knowledge of the objective laws of color harmony, tradition and symbolism subjective perception of features helps to optimally solve composite tasks. |
|
Date |
2015-07-03T11:09:51Z
2015-07-03T11:09:51Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Аврамич Ю. Формування дизайнерського мислення у студентів вищих навчальних закладів засобами композиції / Ю. Аврамич, Т. Носаченко // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. − К. : ГНОЗІС, 2014. − Вип. 32 : Педагогіка. Психологія. Філософія. − С. 9−18.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/297 |
|
Language |
other
|
|
Relation |
;Вип. 32
|
|
Publisher |
ГНОЗІС
|
|