Проблема формування професійної мотивації студентів під час навчання у вищому навчальному закладі
Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Проблема формування професійної мотивації студентів під час навчання у вищому навчальному закладі
The problem of forming professional motivation of students during their study in higher educational establishment |
|
Creator |
Герасимова, Альона
Gherasymova, Aljona |
|
Subject |
мотивація
професійна мотивація професійна діяльність фахівець ціннісні орієнтації професіоналізм навчально-виховний процес motivation professional motivation profession specialist values professionalism and the educational process |
|
Description |
У статті подано теоретичнийаналіз проблеми професійної мотивації студентів під час навчання у вищому навчальному закладі. Висвітлено актуальність даного питання. Вивчено останні дослідження та публікації, що стосуються цієї тематики. Розкрито такі загальні поняття як «мотивація», «мотив», «професійна мотивація». Проаналізовано найбільш актуальні для студентів професійні мотиви: пізнавальні і професійні, та їх роль у формуванні позитивного ставлення до обраної спеціальності та зацікавленості у праці. Визначено, що критеріями сформованості професійної мотивації є:адекватність уявлень про обрану професію (знання її предмета, мети, умов праці, переваг і недоліків, професійних можливостей); розуміння рівня її затребуваності та оплати праці; пріоритетність нематеріальних цінностей професійної діяльності (перевага цінностей інтересу до професії, можливостей саморозвитку, самореалізації); вміння співвідносити свої індивідуальні особливості з характеристиками обраної професії, визначати їх відповідність чи розбіжність; домінування позитивних емоцій при занятті обраною діяльністю.Розглянуто шляхи формування професійної мотивації.З’ясовано, що для цього необхідно організувати такий навчальний процес, який забезпечить перехід від навчально- пізнавальноїдо професійної діяльності, з відповідною зміною мотивів. Відзначено, що важливу роль у цій роботі повинна відігравати особистість викладача, його вміння організувати навчання. Велике значення має розширення функціональних обов’язків студентів, увагу слід приділяти практиці на базі установ. Необхідно стимулювати виникнення позитивних емоцій по відношенню до обраної професії, адже саме завдяки їм навчання буде більш плідним, а майбутня професійна діяльність-ефективною. Адже високий рівень сформованості професійної мотивації є умовою ефективного розвитку професійно-орієнтованої особистості, конкурентного, високомотивованого і освіченого фахівця, здатного до ефективної та творчої професійної діяльності, самовдосконалення та самоосвіти. This paper presents a theoretical analysis of the problem of professional motivation of students during their studying at university. In this article we study of recent research and publications related to this subject. Revealed the following general concepts as «motivation», «motif», «professional motivation». Analyzes most relevant students' professional motives: cognitive and professional, and their role in promoting a positive attitude towards their chosen specialty and interest in the work. Determined that the criteria for formation of professional motivation are: adequate representations of the chosen profession (knowledge of its subject, purpose, working conditions, benefits and drawbacks professional capacity); understanding of the level of demand and wages; priority intangible values of professional activity (preference values of interest to the profession, opportunities for self-development, self-fulfillment in it); ability to relate their individual characteristics with the characteristics of their chosen profession, to determine their compliance or disagreement; dominance of positive emotions during the occupation of the chosen activity. We also look for the ways of formation of professional motivation. It is shown that it’s necessary to organize a learning process that will ensure the transition from teaching and learning to the profession, with a corresponding change in the needs and motives. It is noted that an important role in this work should play the personality of the teacher and his ability to organize learning. The great importance is the expansion of the functional responsibilities of students has providing more freedom in the choice of majors, special attention should be paid to practice based on professional institutions. It is necessary to encourage the emergence of positive emotions in relation to their chosen profession, because in thanks to them that learning will be more productive and future professional activity – effective. Formation of high level of professional motivation is a prerequisite for effective development of professionally oriented individual, competitive, highly motivated and trained workforce capable of effective and creative professional activity, self-improvement and self-education. |
|
Date |
2015-07-03T11:16:51Z
2015-07-03T11:16:51Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Герасимова А. Проблема формування професійної мотивації студентів під час навчання у вищому навчальному закладі / А. Герасимова // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. − К. : ГНОЗІС, 2014. − Вип. 32 : Педагогіка. Психологія. Філософія. − С. 26−36.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/298 |
|
Language |
other
|
|
Relation |
;Вип. 32
|
|
Publisher |
ГНОЗІС
|
|