Запис Детальніше

Проблема формування професійної мотивації студентів під час навчання у вищому навчальному закладі

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Проблема формування професійної мотивації студентів під час навчання у вищому навчальному закладі
The problem of forming professional motivation of students during their study in higher educational establishment
 
Creator Герасимова, Альона
Gherasymova, Aljona
 
Subject мотивація
професійна мотивація
професійна діяльність
фахівець
ціннісні орієнтації
професіоналізм
навчально-виховний процес
motivation
professional motivation
profession
specialist
values
professionalism and the educational process
 
Description У статті подано теоретичнийаналіз проблеми професійної мотивації
студентів під час навчання у вищому навчальному закладі. Висвітлено
актуальність даного питання. Вивчено останні дослідження та публікації, що
стосуються цієї тематики. Розкрито такі загальні поняття як «мотивація»,
«мотив», «професійна мотивація». Проаналізовано найбільш актуальні для
студентів професійні мотиви: пізнавальні і професійні, та їх роль у формуванні позитивного ставлення до обраної спеціальності та зацікавленості у праці.
Визначено, що критеріями сформованості професійної мотивації є:адекватність
уявлень про обрану професію (знання її предмета, мети, умов праці, переваг і
недоліків, професійних можливостей); розуміння рівня її затребуваності та
оплати праці; пріоритетність нематеріальних цінностей професійної діяльності
(перевага цінностей інтересу до професії, можливостей саморозвитку,
самореалізації); вміння співвідносити свої індивідуальні особливості з
характеристиками обраної професії, визначати їх відповідність чи розбіжність;
домінування позитивних емоцій при занятті обраною діяльністю.Розглянуто
шляхи формування професійної мотивації.З’ясовано, що для цього необхідно
організувати такий навчальний процес, який забезпечить перехід від навчально-
пізнавальноїдо професійної діяльності, з відповідною зміною мотивів. Відзначено,
що важливу роль у цій роботі повинна відігравати особистість викладача, його
вміння організувати навчання. Велике значення має розширення функціональних
обов’язків студентів, увагу слід приділяти практиці на базі установ. Необхідно
стимулювати виникнення позитивних емоцій по відношенню до обраної професії,
адже саме завдяки їм навчання буде більш плідним, а майбутня професійна
діяльність-ефективною. Адже високий рівень сформованості професійної
мотивації є умовою ефективного розвитку професійно-орієнтованої
особистості, конкурентного, високомотивованого і освіченого фахівця, здатного
до ефективної та творчої професійної діяльності, самовдосконалення та
самоосвіти.
This paper presents a theoretical analysis of the problem of professional
motivation of students during their studying at university. In this article we study of
recent research and publications related to this subject. Revealed the following general
concepts as «motivation», «motif», «professional motivation». Analyzes most relevant
students' professional motives: cognitive and professional, and their role in promoting a
positive attitude towards their chosen specialty and interest in the work. Determined that
the criteria for formation of professional motivation are: adequate representations of the
chosen profession (knowledge of its subject, purpose, working conditions, benefits and
drawbacks professional capacity); understanding of the level of demand and wages;
priority intangible values of professional activity (preference values of interest to the
profession, opportunities for self-development, self-fulfillment in it); ability to relate
their individual characteristics with the characteristics of their chosen profession, to
determine their compliance or disagreement; dominance of positive emotions during the
occupation of the chosen activity. We also look for the ways of formation of professional
motivation. It is shown that it’s necessary to organize a learning process that will ensure
the transition from teaching and learning to the profession, with a corresponding change
in the needs and motives. It is noted that an important role in this work should play the
personality of the teacher and his ability to organize learning. The great importance is
the expansion of the functional responsibilities of students has providing more freedom
in the choice of majors, special attention should be paid to practice based on
professional institutions. It is necessary to encourage the emergence of positive emotions
in relation to their chosen profession, because in thanks to them that learning will be
more productive and future professional activity – effective. Formation of high level of
professional motivation is a prerequisite for effective development of professionally
oriented individual, competitive, highly motivated and trained workforce capable of
effective and creative professional activity, self-improvement and self-education.
 
Date 2015-07-03T11:16:51Z
2015-07-03T11:16:51Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Герасимова А. Проблема формування професійної мотивації студентів під час навчання у вищому навчальному закладі / А. Герасимова // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. − К. : ГНОЗІС, 2014. − Вип. 32 : Педагогіка. Психологія. Філософія. − С. 26−36.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/298
 
Language other
 
Relation ;Вип. 32
 
Publisher ГНОЗІС