Роль школи в профорієнтаційній роботі з учнями
Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Роль школи в профорієнтаційній роботі з учнями
Role of school in professionally oriented work with pupils |
|
Creator |
Пильтяй, Оксана
Pyltiai, Oksana |
|
Subject |
професійна орієнтація
професійна консультація вибір професії загальноосвітня школа професія vocational counselling professional consultation a trade choice school profession |
|
Description |
Автор статті аналізує стан профорієнтаційної роботи в школі, її вплив на учнів та акцентує увагу на тому, що учні в школі отримують недостатньо інформації стосовно професій, зокрема нових, а також вимог, які вони ставлять до випускників. Нестача інформації про професії або взагалі її відсутність ускладнюють проблему вибору, адже школярі не завжди вибирають той навчальний заклад, який відповідав би їхнім інтересам. У статті висвітлено завдання профорієнтаційної роботи, а також накреслено її схему, яка складається з чотирьох етапів: підготовчий, основний, уточнюючий, завершальний. Отже, одним із головних завдань профорієнтаційної роботи школи є формування в учнів готовності до професійного самовизначення, яке забезпечується різноманітними формами і методами. Адже школа як один із найважливіших соціальних інститутів повинна надавати учням інформаційну допомогу, знайомлячи їх зі світом професій і вимогами до особистості, необхідними для тієї чи іншої професії. Дуже важливо, щоб у професійному самовизначенні учню допомогли практичні психологи, учителі, класні керівники. Особливі можливості для проведення профорієнтаційної роботи надають уроки трудового навчання, на яких відбувається знайомство учнів з різними сферами трудової діяльності, виховання професійно важливих якостей, вивчення особистості школярів тощо. The author of article analyzes a condition the career-oriented works at school, its influence on pupils and focuses attention that pupils at school receive not enough information concerning the profession in particular new, and also requirements what they put to graduates. The lack of the information on professions or in general its absence complicate a choice problem, after all schoolboys not always can choose educational institution which would be equitable their of interests. The article described the task of vocational guidance work, as well as her planned scheme, which consists of four stages: preparatory, basic, clarifying, completes. So, one of the main tasks of the career-oriented of school works is formation at pupils of readiness for professional self-determination which is provided with various forms and methods. After all the school as one of the major social institutes should render to pupils the information help, acquainting them with the world of trades and requirements to the person, necessary for this or that professions. It is very important, that in professional self-determination of the pupil has was helped by practical psychologists, of teachers, of class teachers. Special possibilities for carrying out the career-oriented works give lessons of labour training on which there is an acquaintance of pupils with various spheres of labour activity, education of professionally important qualities, studying of the person of schoolboys and so on. |
|
Date |
2015-07-07T08:42:23Z
2015-07-07T08:42:23Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Пильтяй О. Роль школи в профорієнтаційній роботі з учнями / О. Пильтяй // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. – К. : ГНОЗІС, 2014. – Вип. 32 : Педагогіка. Психологія. Філософія. – С. 132–142.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/304 |
|
Language |
other
|
|
Relation |
;Вип. 32
|
|
Publisher |
ГНОЗІС
|
|