Запис Детальніше

Розвиток пізнавальної активності молодших школярів у процесі вивчення лексики української мови

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Розвиток пізнавальної активності молодших школярів у процесі вивчення лексики української мови
Development of cognitive activity of jubiors in the process of study the vocabulary of ukrainian language
 
Creator Форостюк, Тетяна
Forostiuk, Tetiana
 
Subject розвиток
пізнавальна активність
молодші школярі
початкова школа
навчальний процес
лексика
українська мова
development
cognitive activity
younger students
primary school
educational process
language
Ukrainian language
 
Description У статті розкриваються особливості розвитку пізнавальної активності
молодших школярів у процесі вивчення лексики української мови. Висвітлено
наукові основи розвитку пізнавальної активності та особливості його в
навчальному процесі сучасної школи. Проаналізовано нагромаджений досвід
вирішення проблеми й обґрунтовано перспективні шляхи його використання в
сучасній школі. Визначено педагогічні умови, які впливають на розвиток
пізнавальної активності молодших школярів на уроках української мови в процесі
вивчення лексики.
Доведено, що процес навчання має бути побудований із максимальним
урахуванням запитів і можливостей дитини. А внутрішнім джерелом
пізнавальної активності є пізнавальна потреба, тобто потреба в набутті нових
знань, поглибленні тих, що є, потреба в самовираженні в певній галузі діяльності.
На основі потреб розвивається пізнавальна активність як особистісне
утворення, яке проявляється в здатності реалізувати пізнавальну діяльність.
Наголошується,
що
освіта
повинна
мати
гуманістичне,
особистісноорієнтоване спрямування, що сприятиме тому, що знання, уміння й
навички перетворюватимуться із мети навчання в засоби розвитку пізнавальних і
особистісних якостей учнів. З’ясовано, що пізнавальна активність розвивається в
процесі діяльності та впливає на її якість.
Доведено, що робота над вивченням лексичного матеріалу в початкових
класах має велике загальноосвітнє та практичне значення. Вивчення лексики в
початковій школі є базою для подальшого навчання та розвитку.
In the article the features of the cognitive activity of younger students in learning
vocabulary Ukrainian language. Deals with the scientific basis of cognitive activity and
its features in the learning process of the modern school. Analysis of accumulated
experience in solving problems and reasonably promising ways to use it in the modern
school. Pedagogical conditions that affect the development of cognitive activity of
primary school children in Ukrainian language lessons in the study of language.
It is proved that the learning process should be built with maximum regard and
requests of the child. A domestic source of cognitive activity is cognitive needs, ie the
need for acquiring new knowledge, deepen those who have the need for self-expression
in a particular area of activity. Based on the needs of developing cognitive activity as a
personal entity that is manifested in the ability to implement a cognitive activity.
It is stressed that education should be humanistic, learner-focused orientation to
facilitate that knowledge, skills and abilities peretvoryuvatymutsya purpose of teaching
tools in the development of cognitive and personality of the students. It was found that
cognitive activity develops in the course of business and affect its quality.
We prove that the work on the study of vocabulary in the primary grades is of
great general and practical importance. Learning vocabulary in elementary school is
important, is the basis for further learning and development.
 
Date 2015-07-07T08:55:31Z
2015-07-07T08:55:31Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Форостюк Т. Розвиток пізнавальної активності молодших школярів у процесі вивчення лексики української мови / Т. Форостюк // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. – К. : ГНОЗІС, 2014. – Вип. 32 : Педагогіка. Психологія. Філософія. – С. 178–185.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/305
 
Language other
 
Relation ;Вип. 32
 
Publisher ГНОЗІС