Сором’язливість у підлітковому віці та її прояви
Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Сором’язливість у підлітковому віці та її прояви
Shyness in adolescence and its manifestations |
|
Creator |
Пасічник, Вікторія
Pasichnyk, Viktoriia Гуріна, Зоя Hurina, Zoia |
|
Subject |
особистість
міжособистісні взаємини контакти між людьми сором’язливість підлітковий вік підлітки тривожність personality mutual relations contacts between people diffidence teens teenagers anxiety |
|
Description |
У статті здійснено теоретичний аналіз психологічних та педагогічних досліджень науковців феномену сором’язливості, розкривається її сутнісний зміст. Також виділено особливості виникнення й проаналізовано прояви сором’язливості в осіб підліткового віку та на основі цього визначена актуальність обраної теми дослідження. Виявлено, що сором’язливість і породжені нею труднощі спілкування є однією з головних психологічних проблем сучасності. Особливо яскраво сором'язливість проявляється в підлітковому віці. Її прояв зумовлений насамперед характерними особливостями означеного вікового періоду. Для цього було розглянуто специфіку розвитку особистості та форми прояву сором’язливості на етапі підліткового віку. Теоретичний аналіз літератури дав можливість визначити, що явище сором’язливості передбачає в людини наявність певних ознак, а саме: нерішучість, невпевненість у собі, боязкість, ніяковість, тривожність, схильність до сумнівів, страхів, підозріливості, переживання власної неповноцінності. На етапі експериментального дослідження було підібрано діагностичний матеріал для вивчення сором’язливості в підлітків. Дослідження психологічних особливостей прояву сором’язливої поведінки передбачало вивчення того, наскільки учні впевнені в собі, володіють соціальними навичками, уміють відстоювати власну думку й утримувати свою позицію, здатні просити інших про послугу, при цьому не переживати почуття незручності чи приниження. За даними психологічних досліджень, сором’язливість також тісно пов’язують із таким показником, як тривожність. У зв’язку із цим нами було проведено діагностичне дослідження на виявлення рівня тривожності підлітків у різних ситуаціях. У статті також обґрунтовано перспективи подальших досліджень у напрямі вивчення сором’язливості в підлітковому віці, оскільки в більшості наукових робіт з означеної проблеми теоретичного характеру має місце суперечність між необхідністю вивчення феномена сором’язливості і відсутністю розроблених методик діагностики вказаної особистісної характеристики в підлітковому віці. The theoretical analysis of psychological and pedagogical researches of scientists concerning the phenomenon of diffidence is carried out in the article; its essencial maintenance is opened up. The distinguished features of origin and displays of diffidence are analysed in persons of teens and on the basis of it was determined the actuality of chosen theme of study. It was revealed, that diffidence and difficulties of communication form one of the main psychological problems of contemporaneity. Especially brightly the diffidence is manifested in teens. Its display is predefined first of all by the characteristic features of the marked age-related period. For this purpose the features of the development of personality and forms of diffidence display were considered on the stage of teens. The theoretical analysis of literature gave an opportunity to define that the phenomenon of diffidence envisages in a man the presence of certain signs, namely: indecision, lack of confidence, timidity, constraint, anxiety, propensity to the doubts, fears, suspiciousness, experiencing of own inferiority. On the stage of the experimental research diagnostic material was chosen for the study of diffidence for teenagers. Research of psychological features of the display of bashful behavior envisaged a study as far as students repose in itself, own social skills, able to defend own opinion and retain the position, able to plead other for service, and at the same time not to experience the feelings of inconvenience or humiliation. From the data of psychological researches diffidence is also closely connected with such index, as an anxiety. In this connection we undertook a diagnostic study on the exposure of teenagers’ level of anxiety in different situations. In the article the prospects of further researches were also substantiated in the direction of diffidence study in teens, as the most advanced studies on the marked issue of theoretical character, contradiction takes place between the necessity of study the phenomenon of diffidence and absence of the worked out methodologies of diagnostics of the indicated personality description for teens. |
|
Date |
2015-07-07T10:01:55Z
2015-07-07T10:01:55Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Пасічник В. Сором'язливість у підлітковому віці та її прояви / В. Пасічник, З. Гуріна // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. – К. : ГНОЗІС, 2014. – Вип. 32 : Педагогіка. Психологія. Філософія. – С. 215–224.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/307 |
|
Language |
other
|
|
Relation |
;Вип. 32
|
|
Publisher |
ГНОЗІС
|
|