Запис Детальніше

Психологічний супровід розвитку конструктивної копінг-поведінки особистості

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Психологічний супровід розвитку конструктивної копінг-поведінки особистості
Рsychological support of the development of constructive coping behavior of personality
 
Creator Ткачук, Таїсія А.
Tkachuk, Taisiia A.
 
Subject копінг
копінг-поведінка
копінг-стратегії
когнітивно-біхевіоральний підхід
Я-концепція
стресори
астенічні емоції
coping
coping behavior
coping strategies
cognitive-behavioral approache
self- concept
stressors
asthenic emotions
 
Description У статті обґрунтована актуальність психологічного супроводу розвитку
конструктивної копінг-поведінки особистості у рамках когнітивно-біхевіорального підходу,
вихідними положеннями якого є: удосконалення умінь та навичок адекватної оцінки проблемної
ситуації; актуалізація особистісних ресурсів та позитивних якостей Я-концепції; активізація
продуктивних копінг-стратегій; управляння в ефективному та самоефективному вирішенні
проблем, використовуючи соціальний соціальний досвід їх подолання іншими людьми або
тимчасове дистанціювання від них.
Здійснено аналіз профілактичних та терапевтичних засобів копінгу, які вимагають від
людини раціональних дій та передбачають аналіз проблеми (діагностична фаза); обдумування
засобів і шляхів її розв’язання; утручання; безперервні зусилля щодо оптимізації копінг-дій.
Визначено, що в умовних наявності астенічних емоцій важливу роль відіграє
спроможність до релаксації, оскільки можливість розслаблятися, психологічно впливати на
тонус м’язів є важливою умовою зняття збудження, викликаного страхом і гнівом. А за умови
дисфункціонального подолання стресу, викликаного некомпетентністю людини у подоланні
проблем, потрібно намагатися розвивати в неї вміння адекватно впливати на ситуації, що є їй
підконтрольними.
Підкреслюється, що коли причина стресу є неконтрольована і носить хронічний
характер, доцільно уникати стресорів, ухилятися від них. А за умови неможливості ухилитися
від нерегульованих стресорів адекватним способом подолання кризових ситуацій є їх переоцінка,
надання їм нового смислу. У людей з обмеженою можливістю переоцінки варто сформувати
спроможність до адаптивного копінгу з допомогою методів когнітивного переструктурування
або раціонально-емотивної психотерапії А. Еліса.
The article explains the relevance of psychological support of the development of constructive
coping behavior within individual cognitive-behavioral approach, the main provisions of which are:
improving skills and abilities of adequate assessment of the problem situation; updated of personal
resources and positive qualities of self-concept; intensification of productive coping strategies; training
in effective and self-effictive solvution of the problem by using social experience of its overcoming by
other people or temporary distancing from them.
The analysis was made concerning prophylactic and therapeutic means of coping that require
human actions and provide rational analysis of the problem (diagnostic phase); consideration of means
and ways to solve it; intervention; continuous efforts to optimize coping actions.
It was determined that in terms of the presence of asthenic emotions an important role plays the
ability to relax, as the ability to relax psychologically affecst the muscle tone makes the important
condition for the de-excitation caused by fear and anger. And in situations of dysfunctional coping
caused by human incompetence in resolving difficult situations, it is necessary to develop the ability to
influence adequately on situations under its control.
The author emphasizes that when the cause of stress is uncontrolled and have a chronic nature,
it is advisable to avoid stressors, dodge them. And in terms of the inability to avoid uncontrolled
stressors in adequate way of overcoming stress situations there is revaluation, giving them new
meaning. People with limited revaluation should create the capacity for adaptive coping with the
methods of cognitive restructuring or rational-emotive therapy of A. Elis.
 
Date 2015-07-08T11:45:44Z
2015-07-08T11:45:44Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Ткачук Т. А. Психологічний супровід розвитку конструктивної копінг-поведінки особистості / Т. А. Ткачук // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : зб. наук. праць / гол. ред. В. П. Коцур. – К. : Лисенко М. М., 2014. – Вип. 34. – С. 197–205.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/318
 
Language other
 
Relation ;Вип. 34
 
Publisher Лисенко М. М.