Запис Детальніше

Психолого-педагогічні основи вивчення курсу "Кольорознавства" у процесі підготовки майбутніх фахівців образотворчого мистецтва

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Психолого-педагогічні основи вивчення курсу "Кольорознавства" у процесі підготовки майбутніх фахівців образотворчого мистецтва
Psychological and pedagogical foundations of learning the course "Cromatics" in the future art teachers' training
 
Creator Смірнова, Оксана О.
Шпитальова, Олена В.
Smirnova, Oksana O.
Shpytaljova, Olena V.
 
Subject український народний декоративний розпис
національне виховання
естетичне виховання
народна творчість
the Ukrainian folk decorative painting
national education
aesthetic education
folk work
 
Description У статті розкривається зміст та значення естетичного виховання молоді засобами
українського народного декоративного розпису у навчально-виховному процесі ВНЗ.
Висвітленно парадигми національного виховання у процесі вивчення народного розпису. Опираючись на результати теоретичного аналізу, визначено низку педагогічних умов ефективності формування естетичних смаків молоді засобами народного декоративного-прикладного мистецтва (на прикладі декоративного розпису), а саме: визначення педагогічних можливостей народного декоративно-прикладного мистецтва; подання декоративно-прикладного мистецтва в навчально-виховному процесі як частини цільної народної культури; організація процесу інтеграції сприйняття та художньо-творчої діяльності; ознайомлення студентів із народним мистецтвом регіонального і, частково, – світового рівня. Методологічний аспект розглядуваної теми заключається в розробці педагогічної теорії формування системи цінностей, у визначені змістовної суті естетичної вихованості, у виділенні тих чи інших компонентів. Розкривається поняття «народне мистецтво», як одного із найважливіших засобів виховання гармонійно розвинутої особистості, формування її моральної, трудової, естетичної та художньої культури, котре виникнувши внаслідок трудової діяльності, нерозривно пов›язане з життям народу. Пропонується залучати студенство до народної культури у всій її цілісності, комплексності та різноманітності проявів. Доводиться, що це непросте завдання може бути розв’язане з позицій комплексного підходу до виховання й навчання в умовах інтеграції мистецтв – об›єктивної основи, на якій найбільш повно здійснюється вплив мистецтва на студентів. The article reveals the content and meaning of aesthetic education of youth by means of the Ukrainian folk decorative painting during the studies and educational work at a higher educational institution. The paradigms of national education in the process of folk painting are showed. According to the results of theoretical analysis, the author defi ned the range of pedagogical terms of effi ciency of forming the youtn’s aesthetic tastes by means of the folk decorative-applied art (on the example of the decorative painting), such as: determination of the folk applied art pedagogical possibilities; the presentation of the decoratively-applied art in studies and educational work as a part of cohesive folk culture; the organization of a process of the perception and artistically-creative activity’s integration; the acquaintance of students with a regional folk art and, partly, of a world level. The methodological aspect of the theme examined consists in a development of pedagogical theory of forming the value system, in indentifying the content of the aesthetic breeding, in the separating of some or other components. A concept «folk art» is opend up as one of major means of the harmoniously developed personality’s education. The forming of such personality’s moral, labour, aesthetic and artistic culture, which arising up as a result of labour activity, is indissolubly related to life of people. It is suggested to involvestudents to the folk culture in the whole its integrity, complexity and variety of displays. The author proved that this task, that isn’t simple, can be untied from positions of the complex approach to an education and studies in the conditions of integration of arts, which is an objective basis mainly for realising the infl uence of art on students.
 
Date 2015-10-20T11:24:56Z
2015-10-20T11:24:56Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Смірнова, О. Психолого-педагогічні основи вивчення курсу "Кольорознавства" у процесі підготовки майбутніх фахівців образотворчого мистецтва / О. Смірнова, О. Шпитальова // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. - Сквира (Київ. обл.) : Дорадо-Друк, 2013. - Вип. 31 : Педагогіка. Психологія. Філософія. - С. 358-363.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/896
 
Language other
 
Relation ;Вип. 31
 
Publisher Дорадо-Друк