Запис Детальніше

Формування естетичних смаків майбутнього педагога засобами образотворчого мистецтва

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Формування естетичних смаків майбутнього педагога засобами образотворчого мистецтва
Formingthe future teachers’ aesthetic tastes by means of fine arts
 
Creator Носаченко, Тетяна Б.
Семоненко, Володимир Л.
Nosachenko, Tetjana B.
Semonenko, Volodymyr L.
 
Subject естетична культура
естетичний смак
образотворче мистецтво
фахова підготовка
майбутній вчитель образотворчого мистецтв
рисунок
композиція
історія образотворчого мистецтва
художня праця
aesthetic culture
aesthetic taste
art
training
future teacher of fi ne art
drawing
composition
art history
art work
 
Description Сучасна фахова підготовка майбутнього вчителя образотворчого мистецтва
спрямована на підвищення рівня його духовної культури, моральних і естетичних якостей, пробудження творчої активності й художнього смаку. У статті йде мова про вплив образотворчого мистецтва на розвиток естетичних смаків студентів у процесі вивчення мистецьких дисциплін. Актуальність даної теми полягає в тому, що образотворче мистецтво як засіб сильного емоційного впливу на психіку особистості сприяє формуванню її естетичної культури, творчої активності й внутрішнього самовдосконалення. Естетичне виховання майбутніх учителів образотворчого мистецтва – це формування їх естетичного світогляду, естетичних смаків та ідеалів, розвиток естетичного сприйняття явищ дійсності та творів мистецтва. Розвиток естетичних смаків є невід›ємним компонентом процесу формування професійних і творчих якостей майбутнього педагога, його художньо-педагогічної індивідуальності. Метою естетичного виховання студентів мистецького напрямку є формування любові до образотворчого мистецтва, потреби у спілкуванні з ним. Воно виражається в передачі певної системи знань про мистецтво, його історію і твори, формуванні художнього смаку в сучасних художніх техніках. Образотворчому мистецтву притаманне власне естетичне поле, яке відображає естетичний зміст зображувального об’єкта: пропорційність форми, витонченість обрисів, естетичний зміст засобів художньої мови образотворчого мистецтва (лінії, крапки, плями, кольору), а сам процес зображення викликає в особистості захоплення
красою предмета, радість передачі за допомогою художніх матеріалів своїх почуттів.
Унікальність образотворчого мистецтва як засобу формування естетичної культури,
зокрема естетичного смаку майбутніх учителів образотворчого мистецтва, полягає в тому, що завдяки своїй універсальності воно розвиває візуальний і сенсорний досвід, поглиблює знання, інтенсифікує емоційно-почуттєву сферу, оперуючи при цьому основними художніми засобами, пов’язаними із зоровим сприйняттям (кольором, формою, простором…). Формування естетичної культури майбутніх учителів образотворчого мистецтва успішно здійснюється у процесі вивчення історії образотворчого мистецтва, оформлювального мистецтва й художньої праці. Modern training of the future teacher of Fine Arts aims to increase the level of its spiritual culture, moral and aesthetic qualities of awakening creativity and artistic taste. The article tells about
the impact on the development of fi ne art aesthetic tastes of students in the study of artistic disciplines. Relevance of the topic is that art as a means of strong emotional impact on the psyche of the individual, promotes the formation of aesthetic culture, creativity and inner self-improvement. Aesthetic education of future teachers of fi ne arts - is the formation of aesthetic ideology, aesthetic tastes and ideals, the development of aesthetic perception of the phenomena of reality and art. Development of aesthetic tastes is an integral component of the process of formation of professional and creative qualities of the future teacher, his artistic and pedagogical personality. The purpose of aesthetic education of students artistic direction is the formation of love for the fi ne arts, need to communicate with him. It is expressed in the transfer of certain system of knowledge about art, its history and products, the formation of artistic taste in modern art techniques. Fine art
displays depicting the aesthetic content of the object: the proportionality of forms, refi nement shape, aesthetic media content of the artistic language of fi ne art (line, point, spot color), and the process image of the object is admired beauty, joy transfer their feelings through art tools and materials. The uniqueness of the fi ne arts as a means of formation of aesthetic culture , in particular the aesthetic taste of the future teachers of the fi ne arts, is that due to its fl exibility it develops visual and sensory experience, deepens knowledge awakens emotional and sensual sphere terms with major artistic media, associated with visual perception (color, shape, space). Formation of aesthetic culture is carried out in the course of the study subjects of artistic direction. So the classroom course «History of Fine Arts», «Principles of design art», «Artistic work» students studying in detail the history of fi ne art and its place in modern society and prospects in Ukraine and other countries. Based on the studied methods of aesthetic transformation of the surrounding material world, they are creating new and improving existing objects using various means
of artistic creativity. Students express their views, discuss.
 
Date 2015-10-30T09:15:08Z
2015-10-30T09:15:08Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Носаченко Т. Б. Формування естетичних смаків майбутнього педагога засобами образотворчого мистецтва / Т. Б. Носаченко, В. Л. Семоненко // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. - Сквира (Київ. обл.) : Дорадо-Друк, 2013. - Вип. 31 : Педагогіка. Психологія. Філософія. - С. 213-219.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/975
 
Language other
 
Relation ;Вип. 31
 
Publisher Дорадо-Друк