Запис Детальніше

Реалізація особистісно орієнтованого підходу в комунікативній підготовці майбутніх соціальних педагогів до роботи в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Реалізація особистісно орієнтованого підходу в комунікативній підготовці майбутніх соціальних педагогів до роботи в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку
Realization of the learner-centered approach in the communicative training of future social teachers to a work at children's health and leisure institutions
 
Creator Сидоренко, Олена С.
Sydorenko, Olena S.
 
Subject особистісно орієнтований підхід
особистість
суб’єкт-суб’єктна взаємодія
індивідуалізація
гуманістична спрямованість особистості педагога
майбутні соціальні педагоги
комунікативна підготовка
дитячий заклад оздоровлення та відпочинку
learner-centered approach
personality
subject-subject interaction
individualization
humanistic orientation of the teacher’s personality
the future social teacher
communicative training
children’s health and leisure institution
 
Description На основі аналізу наукової літератури розкрито сутність особистісно орієнтованого
підходу, який забезпечує розвиток і саморозвиток особистості, виходячи з її індивідуальних особливостей як суб’єкта пізнання та предметної діяльності. Розглянуто особливості реалізації означеного підходу в підготовці майбутніх соціальних педагогів до комунікативної діяльності в умовах дитячих закладів оздоровлення та відпочинку. Теоретично обґрунтовано, що соціальні
педагоги забезпечують розширення кола спілкування дітей, об’єднують тимчасовий дитячий колектив, інтенсифікують спілкування дитини з однолітками та дорослими через спільну діяльність. У рамках дослідження визначено широкий спектр комунікативних характеристик, які допомагають соціальним педагогам налагоджувати спілкування і взаємодію з різновіковими категоріями дітей, колегами й адміністрацією дитячих закладів оздоровлення та відпочинку.
У контексті особистісно орієнтованого підходу охарактеризовано дефініцію
«особистість», яка розглядається як головна цінність у системі освітнього процесу,
системна якість людини, котра формується у спільній діяльності та спілкуванні. У
статті визначено основні ознаки особистісно орієнтованого підходу, обґрунтовано, що складовими означеного підходу є суб’єкт-суб’єктна взаємодія, індивідуалізація, гуманістична спрямованість особистості педагога. Суб’єкт-суб’єктну взаємодія розглядається як діалогічне спілкування, яке має на меті взаємне пізнання, самопізнання партнерів по спілкуванню. Індивідуалізація визначається як підґрунтя для вироблення комунікативних умінь і навичок соціальних педагогів. Гуманістична спрямованість особистості педагога розглядається як ставлення до студента як до найвищої цінності, повага до його вибору івільного прояву здібностей, активізації природного потенціалу. Доведено, що ефективність комунікативної підготовки майбутніх соціальних педагогів до роботи в дитячих закладах
оздоровлення та відпочинку залежить від якості реалізації особистісно орієнтованого
підходу, ефективності контролю за навчально-пізнавальною діяльністю і вибору спеціальних засобів, методів, форм навчання й виховання. The essence of the learner-centered approach that provides the development and selfdevelopment
of a personality, based on its individual characteristics as of a subject of knowledge and
purposeful activity, is revealed on the ground of the scientifi c literature analysis. The features of the realization of this approach during the future social teachers’ training for a communicative activity at children’s health and leisure institutions are revealed in the article. The author theoretically proves that social teachers provide the expansion of a communication between children, combine temporary children group, intensify the child’s communication with peers and adults through cooperation. The study identifi es a wide range of communication characteristics that help social teachers to build the social communication and interaction with children of different age categories, colleagues and the
administration of children’s health and leisure institutions. In the context of the learner-centered approach the defi nition of «personality» is described as the most important value at the system of the educational process, the system quality of a person
who is formed in cooperation and communication. The article outlines the main features of the learner-centered approach and proves that the components of this approach are the subject-subject interaction, individualization, humanistic orientation of the teacher’s personality. The subjectsubject interaction is revealed as the dialogic communication, which aims the mutual knowledge, the partners’ self-knowledge in the communication. The individualization is defi ned as the basis for the development of communication skills of social teachers. The humanistic orientation of the teacher’s personality is seen as the ratio to the student as the highest value, the respect to the student’s choice and free manifestation of abilities, the activation of a natural potential. It is proved that the effectiveness of the future social teachers’ communication training to a work at children’s health and leisure institutions depends on the quality of the learner-centered approach realization, on the effectiveness of monitoring the educational and cognitive activity, on the choice of special tools, methods and forms of education and upbringing.
 
Date 2015-11-02T10:04:04Z
2015-11-02T10:04:04Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Сидоренко О. С. Реалізація особистісно орієнтованого підходу в комунікативній підготовці майбутніх соціальних педагогів до роботи в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку / О. С. Сидоренко // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : зб. наук. праць. - Сквира, 2013. - Вип. 31 : Педагогіка. Психологія. Філософія. - С. 324-331.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/992
 
Language other
 
Relation ;Вип. 31
 
Publisher Дорадо-Друк