Запис Детальніше

Технологія оцінювання компонентів професійної компетентності науково-педагогічних працівників

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Технологія оцінювання компонентів професійної компетентності науково-педагогічних працівників
Appraisement technology of professional competence of the teaching staff
 
Creator Степашко, Володимир О.
Stepashko, Volodymyr O.
 
Subject професійна компетентність
результативність професійної діяльності
факторно-критеріальна модель
готовність до професійної діяльності
competence pedagogical
professional competence
 
Description Спроектовано технологію оцінювання компонентів професійної компетентності
науково-педагогічних працівників. За основу технології покладено метод факторно-
критеріального моделювання. Розроблено кваліметричну (факторно-критеріальну) модель оцінювання показників результативності професійної діяльності науково-педагогічних працівників, яка є інструментом моніторингу. Результативність професійної діяльності визначається професійною компетентністю науково-педагогічних працівників. Визначено фактори, компоненти професійної компетентності, рівні професійної діяльності науково-педагогічних працівників (формально-виконавчий, репродуктивний, конструктивний, творчий).
Розроблено вимоги до компонентів професійної компетентності науково-педагогічних
працівників. До кожного компонента (всього 18) розроблено по сім вимог. Кількість балів обчислюється як індекс, що характеризує кількість виявлених в діяльності вимог до загальної кількості вимог, закладених в еталоні. Зіставляючи критерії фактичного стану діяльності з критеріями базової моделі, визначаємо коефіцієнт вияву критеріїв. Кваліметрична модель дає змогу визначити рівень розвитку конкретного компонента професійної діяльності, а працівнику – jпроаналізувати та коригувати професійну діяльність, самопрограмувати професійний розвиток. Залучаючи експертів до кваліметрії, адміністративний персонал об’єктивно визначає рівень професійного розвитку науково-педагогічного працівника, вказує на невикористаний творчий потенціал, шляхи вдосконалення педагогічної майстерності. Моніторингові процедури дають змогу зібрати дані про чинники, які впливають на професійний розвиток науково-педагогічних працівників. Designed appraisement technology of professional competence of the teaching staff. Developed factorial-criteria appraisement for measures of effi ciency of professional competence of the teaching staff. The problem of expert evalution of components to professional competence of the and pedagodical teachers according to the factorial and criterion which is a tool for monitoring is considered. The factors, components of professional competence, levels of professional activity of the scientifi c and pedagogical teachers are determined in it. The kvammetrychna submodel gives of possibility of experts to determine the level of development of specifi c component of professional activity, and the teacher to analyze, to adjust of personal activity, itself to program of professional development. Involing experts for qualimetry, the administrative personnel of higher education establishment objectively determine of the level of professional development of specifi c scientifi c-pedagogical teacher, it indicates to unused creative potential; the ways of improve of pedagodical mastery. Monitoring procadures make it possible to collect data about the factors that infl uence of professional development of the scientifi c and pedagogical teachers.
 
Date 2015-11-02T10:51:07Z
2015-11-02T10:51:07Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Степашко В. О. Технологія оцінювання компонентів професійної компетентності науково-педагогічних працівників / В. О. Степашко // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. - Сквира (Київ. обл.) : Дорадо-Друк, 2013. - Вип. 31 : Педагогіка. Психологія. Філософія. - С. 370-376.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/1000
 
Language other
 
Relation ;Вип. 31
 
Publisher Дорадо-Друк