Формування національної свідомості учнів початкової школи засобами народознавства
Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Формування національної свідомості учнів початкової школи засобами народознавства
Forming the national consciousness of elementary school shildren by means of ethnology |
|
Creator |
Форостюк, Тетяна В.
Forostjuk, Tetjana V. |
|
Subject |
національна свідомість
народознавство навчання виховання початкова школа national consciousness ethnology training education elementary school |
|
Description |
У статті розкриваються особливості формування національної свідомості учнів початкової школи засобами народознавства. Висвітлено наукові основи формування національної свідомості учнів, проаналізовано нагромаджений досвід вирішення проблеми й теоретично обґрунтовано перспективні шляхи його використання в сучасній школі, яка є могутнім фактором виховання молоді, формування її життєвих компетентностей і орієнтирів, духовності, національної свідомості. Узагальнено шляхи реформування змісту підготовки учнів у народознавчому напрямі: прилучення до літератури, музики, образотворчого мистецтва, надбань народної творчості, здобутків української та світової культури; відображення в змісті освіти закономірностей історичного розвитку, використання народної педагогіки, вивчення народознавства. Визначено вміння вчителя, які сприяють формуванню національної свідомості. Розглядаються засоби народознавства та їх класифікація за різними ознаками: за метою, формою, методом, за місцем проведення. Висвітлюються напрямки здійснення народознавчої виховної роботи в позанавчальний час. Визначаються умови, що впливають на формування національної свідомості учнів початкової школи:створення ситуацій внутрішнього сприйняття учнями знань про українську культуру на рівні самоцінних; використання засобів народознавства в навчально – виховному процесі; сформованість у вчителя високого рівня знань теорії та технології організації навчального процесу; орієнтувати учнів на вивчення свого родоводу,звичаїв і традицій народу; стимулювання розвитку в учнів поетичного слуху, уяви; викликати в дітей бажання поглиблювати знання про національну культуру; майстерне володіння вчителем мовою.The article reveals the peculiarities of the national consciousness’ formation in elementary school children by means of ethnology. The scientifi c basis for the formation of the national consciousness of children is revealed. The gained experience in solving the problem is analised. The author theoretically grounds the perspective ways of its use in the modern school, which is a powerful factor in youth education, in the formation of life competencies and benchmarks, spirituality and national identity. The author generalises the ways of reforming the content of training students in ethnology direction: the exposure to literature, music, fi ne art, folk art heritage and achievements of the Ukrainian and world cultures; the refl ection of laws of the historical development, the use of traditional pedagogy and the study of ethnology in the content of education. The teacher’s skills that contribute to the formation of national consciousness are defi ned. The means of ethnology and their classifi cation according to various criteria (purpose, form, method, venue) are considered. The author highlights theways of the implementation of ethnology educational work in out-of-school hours. The author identifi es the conditions that affect the formation of the elementary school children’s national consciousness: creating situations of the children’s internal perception of knowledge about the Ukrainian culture at a rate of valuable itself; the use of Ethnology in the educational process, the formation a high level of knowledge of a teacher about the theory and technology of the educational process organization; orienting students to explore their ancestry, customs and traditions of the our nation; promoting the development of children’s poetic hearing, imagination; arouing in children a desire to deepen their knowledge about the national culture, teacher’s perfect mastering the language. |
|
Date |
2015-11-03T09:24:38Z
2015-11-03T09:24:38Z 2013 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Форостюк Т. В. Формування національної свідомості учнів початкової школи засобами народознавства / Т. В. Форостюк // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. - Сквира (Київ. обл.) : Дорадо-Друк, 2013. - Вип. 31 : Педагогіка. Психологія. Філософія. - С. 410-416.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/1008 |
|
Language |
other
|
|
Relation |
;Вип. 31
|
|
Publisher |
Дорадо-Друк
|
|