Активізація пізнавальної діяльності учнів початкової школи на уроках української мови в процесі вивчення лексики й фразеології
Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Активізація пізнавальної діяльності учнів початкової школи на уроках української мови в процесі вивчення лексики й фразеології
|
|
Creator |
Форостюк, Тетяна В.
Forostjuk, Tetjana V. |
|
Subject |
активізація
пізнавальна діяльність початкова школа навчальний процес лексика фразеологія activation cognitive activity primary school educational process vocabulary phraseology |
|
Description |
У статті розкриваються особливості активізації пізнавальної діяльності учнів початкової школи на уроках української мови в процесі вивчення лексики й фразеології. Висвітлено наукові основи формування пізнавальної активності учнів, проаналізовано нагромаджений досвід вирішення проблеми й теоретично обґрунтовано перспективні шляхи його використання в сучасній школі. Визначено психолого- педагогічні умови, які впливають на формування пізнавальної активності молодших школярів на уроках української мови в процесі вивчення лексики й фразеології. Зазначається, що робота над вивченням лексичного й фразеологічного матеріалу в початкових класах має велике загальноосвітнє та практичне значення. Доведено,що процес формування пізнавальної активності підпорядковано загальним принципам і закономірностям навчального процесу, у якому важливе значення мають міжсуб’єктні відношення «учитель- учень», які будуються на основі взаємоповаги, довір’я, духовності, доброзичливості. До того ж пізнавальна активність є закономірним результатом досконалої системи навчання й виховання, спрямованої на всебічний розвиток активності як риси характеру дитини. Пізнавальна активність є передумовою і результатом розвитку школяра. Виділено засоби, які стимулюють діяльність учнів: змістовно- методичні й організаційні. Аналіз психолого- педагогічної літератури дав змогу побачити, що забезпечення повноцінного формування та взаємодії мотиваційного, змістового й організаційно- процесуального компонентів навчання сприяє активізації навчального процесу. Зазначається, що внутрішніми стимулами активності виступають потреби, інтереси, мотиви, інтелект, емоції, воля. А інтерес є основним пізнавальним мотивом, виступає спонукальною силою навчального процесу. The article describes the features of cognitive activity of elementary school students in Ukrainian language lessons in the study of vocabulary and phraseology. Deals with the scientific basis for the formation of the cognitive activity of students, analyzed the experiences of solving problems and theoretically the promising ways to use it in the modern school . Psychological and pedagogical conditions that influence the formation of cognitive activity in elementary school children Ukrainian language lessons in the study of vocabulary and phraseology. It is noted that the work on the study of lexical and phraseological material in primary school has a great general and practical. It is proved that the formation of cognitive activity is subject to the general principles and laws of the learning process, which are important mizhsub'yektni relationship " teacher-student ", which are based on mutual respect, trus , spirituality and benevolence. Furthermore, cognitive activity is a natural result of improved training and education directed to the full development activity as traits of the child. Cognitive activity is a prerequisite and the result of the student. Highlight agents that stimulate the activity of students: content- methodological and organizational. Analysis of the psychological and educational literature made it possible to see that the normal formation and interaction motivation , content and organizational and procedural components of training helps to activate the learning process. Reported that the activity of internal stimuli serve the needs, interests, motives , intelligence , emotions and will. A major concern is the cognitive motive driving force acting training process. |
|
Date |
2015-12-02T10:20:10Z
2015-12-02T10:20:10Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Форостюк Т. В. Активізація пізнавальної діяльності учнів початкової школи на уроках української мови в процесі вивчення лексики й фразеології / Т. В. Форостюк // Школа першого ступеня : теорія і практика : зб. наук. праць ДВНЗ " Переяслав-Хмельницький ДПУ імені Григорія Сковороди" [гол. ред. В.П.Коцур]. - Тернопіль : Астон, 2014. - Вип. 42.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/1193 |
|
Language |
other
|
|
Publisher |
Астон
|
|