Запис Детальніше

Активізація пізнавальної діяльності учнів початкової школи на уроках української мови в процесі вивчення лексики й фразеології

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Активізація пізнавальної діяльності учнів початкової школи на уроках української мови в процесі вивчення лексики й фразеології
 
Creator Форостюк, Тетяна В.
Forostjuk, Tetjana V.
 
Subject активізація
пізнавальна діяльність
початкова школа
навчальний процес
лексика
фразеологія
activation
cognitive activity
primary school
educational process
vocabulary
phraseology
 
Description У статті розкриваються особливості активізації пізнавальної діяльності
учнів початкової школи на уроках української мови в процесі вивчення лексики й
фразеології. Висвітлено наукові основи формування пізнавальної активності
учнів, проаналізовано нагромаджений досвід вирішення проблеми й
теоретично обґрунтовано перспективні шляхи його використання в сучасній
школі. Визначено психолого- педагогічні умови, які впливають на формування
пізнавальної активності молодших школярів на уроках української мови в
процесі вивчення лексики й фразеології. Зазначається, що робота над
вивченням лексичного й фразеологічного матеріалу в початкових класах має
велике загальноосвітнє та практичне значення.
Доведено,що процес формування пізнавальної активності підпорядковано
загальним принципам і закономірностям навчального процесу, у якому важливе
значення мають міжсуб’єктні відношення «учитель- учень», які будуються на
основі взаємоповаги, довір’я, духовності, доброзичливості. До того ж
пізнавальна активність є закономірним результатом досконалої системи
навчання й виховання, спрямованої на всебічний розвиток активності як риси
характеру дитини. Пізнавальна активність є передумовою і результатом
розвитку школяра.
Виділено засоби, які стимулюють діяльність учнів: змістовно- методичні
й організаційні. Аналіз психолого- педагогічної літератури дав змогу побачити,
що забезпечення повноцінного формування та взаємодії мотиваційного,
змістового й організаційно- процесуального компонентів навчання сприяє
активізації навчального процесу. Зазначається, що внутрішніми стимулами
активності виступають потреби, інтереси, мотиви, інтелект, емоції, воля. А
інтерес є основним пізнавальним мотивом, виступає спонукальною силою
навчального процесу.
The article describes the features of cognitive activity of elementary school
students in Ukrainian language lessons in the study of vocabulary and phraseology.
Deals with the scientific basis for the formation of the cognitive activity of students,
analyzed the experiences of solving problems and theoretically the promising ways to
use it in the modern school . Psychological and pedagogical conditions that influence
the formation of cognitive activity in elementary school children Ukrainian language lessons in the study of vocabulary and phraseology. It is noted that the work on the
study of lexical and phraseological material in primary school has a great general
and practical.
It is proved that the formation of cognitive activity is subject to the
general principles and laws of the learning process, which are important
mizhsub'yektni relationship " teacher-student ", which are based on mutual respect,
trus , spirituality and benevolence. Furthermore, cognitive activity is a natural result
of improved training and education directed to the full development activity as traits
of the child. Cognitive activity is a prerequisite and the result of the student.
Highlight agents that stimulate the activity of students: content-
methodological and organizational. Analysis of the psychological and educational
literature made it possible to see that the normal formation and interaction
motivation , content and organizational and procedural components of training helps
to activate the learning process. Reported that the activity of internal stimuli serve
the needs, interests, motives , intelligence , emotions and will. A major concern is the
cognitive motive driving force acting training process.
 
Date 2015-12-02T10:20:10Z
2015-12-02T10:20:10Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Форостюк Т. В. Активізація пізнавальної діяльності учнів початкової школи на уроках української мови в процесі вивчення лексики й фразеології / Т. В. Форостюк // Школа першого ступеня : теорія і практика : зб. наук. праць ДВНЗ " Переяслав-Хмельницький ДПУ імені Григорія Сковороди" [гол. ред. В.П.Коцур]. - Тернопіль : Астон, 2014. - Вип. 42.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/1193
 
Language other
 
Publisher Астон