Запис Детальніше

Соціальний розвиток дітей-сиріт в інституційних закладах опіки та виховання в Україні (друга пол. ХІХ - поч. ХХ ст.)

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Соціальний розвиток дітей-сиріт в інституційних закладах опіки та виховання в Україні (друга пол. ХІХ - поч. ХХ ст.)
Social development of orphaned children in institutional care and education establishments in ukraine (latter half of XIX – beg. XX centuries)
 
Creator Бережна, Людмила В.
Berezhna, Ljudmyla V.
 
Subject дитина-сирота
дитина, позбавлена батьківського піклування
соціальний розвиток
умови соціального розвитку
інституційні заклади для дітей-сиріт
опіка
піклування
прийомна сім’я
усиновлення
orphan child
adoption
adoptive parents
paternal care
paternalism
institutions for children orphans
social development conditions
social development
 
Description Стаття присвячена проблемі суспільного виховання дітей-сиріт в Україні другої
половини ХІХ – початку ХХ ст. В історичній ретроспективі охарактеризовано інституційні
заклади для дітей, позбавлених батьківського піклування, розкрито зміст та особливості їхньої діяльності. На різних етапах суспільного розвитку долею дітей і підлітків, які потребували державної допомоги та підтримки, опікувалися спеціальні установи. Державою створювалися особливі заклади суспільного виховання дітей, а саме: сирітські будинки, дитячі притулки, дитячі будинки, виховні будинки, шпиталі, сиротинці, дитячі колонії і комуни. Система закладів суспільного виховання забезпечувала громадську опіку знедолених дітей, яку здійснювали держава, церква, громадські організації чи окремі меценати. На основі теоретичних узагальнень матеріалів архівних та опублікованих джерел виявлено умови та зміст соціального розвитку дітей-сиріт у цей період, названо головні інституційні форми вирішення проблеми соціального сирітства. The article is devoted to the problem of public education of children-orphans in Ukraine in the
latter part of the XIX – beginning of XX centuries. In a historical retrospective it describes institutional
establishments for the children, who are confined of the paternal guardianship, it exposes a
maintenance and peculiarities features of their activity.
At different stages of social development of children and teenagers, who needed state assistance and support, were promoted by special institutions. State created special places of children’s public education such as: orphans houses, children's refuges, children's homes, welfare homes, hospitals, orphan asylums, children's colonies and communes. System of establishments of public education was provided public guardianship of disadvantaged children, which carried out by the state, the church and civil society organizations or, at least, some patrons. On the basis of theoretical generalizations of the archive materials and published sources was revealed conditions and content of social development of children-orphans in this period.
 
Date 2015-12-16T06:50:22Z
2015-12-16T06:50:22Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Бережна Л. В. Соціальний розвиток дітей-сиріт в інституційних закладах опіки та виховання в Україні (друга пол. ХІХ - поч. ХХ ст.) / Л. В. Бережна // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : зб. наук. праць / гол. ред. В. П. Коцур. - К. : Лисенко М. М., 2014. - Вип. 35. - С. 9-15.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/1259
 
Language other
 
Relation ;Вип. 35
 
Publisher Лисенко М. М.