Запис Детальніше

Типологія освітнього середовища в умовах компетентнісно-зорієнтованої педагогічної освіти

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Типологія освітнього середовища в умовах компетентнісно-зорієнтованої педагогічної освіти
Typology of the educational environment in a competence-based pedagogical education
 
Creator Шапран, Юрій П.
Shapran, Jurij P.
Шапран, Ольга І.
Shapran, Oljgha I.
 
Subject освітнє середовище
типологія освітнього середовища
функції освітнього середовища
структура освітнього середовища
професійна компетентність учителя
educational environment
the typology of the educational environment
the function of the educational environment
the structure of the educational environment
professional competence of the teacher
 
Description У статті розглядається проблема створення освітнього середовища з метою формування професійної компетентності студентів педагогічного університету, запропоновано у складі його структури виокремити матеріально-технічний, технологічний і суб’єктно-соціальний компоненти, які узгоджуються з компонентним складом професійної компетентності майбутніх учителів ‒ мотиваційно-ціннісним, когнітивно-діяльнісним і особистісно-рефлексивним. Запропоновано авторську типологію освітнього середовища, що диференціюється за впровадженням нововведень, видами діяльності, особливостями оточення, специфікою впливу на особистість і виконують відповідні функції. Доведено, що освітнє середовище вищого навчального закладу є сукупністю духовно-матеріальних умов його функціонування, що забезпечують саморозвиток активної і творчої особистості, формування професійно-значущих якостей та реалізацію її інноваційного потенціалу. Пропонується оцінку ефективності функціонування освітнього середовища здійснювати за визначеними показниками, що віддзеркалюють рівень сформованості професійної компетентності майбутніх учителів.
The article discusses the problem of creating a learning environment for the formation of professional competence of students from pedagogical university; which includes material and technical, technological and subject-social components that are consistent with the components of professional competence of future teachers - motivational-value, cognitive-activity and personal-reflexive. The author proposes a typology of the educational environment, which is differentiated by the introduction of innovations, activities, features of the environment, the specifics of the impact on the person and performs the appropriate function. It is proved that the educational environment of the university is a combination of spiritual and material conditions, providing active and creative personality’s self-development, formation of professionally significant qualities and realization of innovative potential. It is proposed to estimate the efficiency of the educational environment on certain indicators that reflect the level of development of professional competence of future teachers.
 
Date 2016-01-04T12:04:59Z
2016-01-04T12:04:59Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Шапран Ю. П. Типологія освітнього середовища в умовах компетентнісно-зорієнтованої педагогічної освіти / Ю. П. Шапран, О. І. Шапран // Педагогічна освіта : Теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. праць Київ. Ун-ту ім. Б. Грінченка / редкол. : Огнев’юк В. О., Хоружа Л. Л. [та ін.]. – К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. – № 23. – 128 с. С. 4-10.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/1310
 
Language other
 
Publisher Київський університет ім. Б. Грінченка