Психологическая и эпистемологическая сущность синергии и её релевантность во взаимоотношениях преподавателя и студентов (в ракурсе преподавания итальянского языка)
eKhNUIR
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Психологическая и эпистемологическая сущность синергии и её релевантность во взаимоотношениях преподавателя и студентов (в ракурсе преподавания итальянского языка)
|
|
Creator |
Ivanchenko, Andreyanna
Иванченко, Андреянна Алексеевна Іванченко, Андреянна Олексіївна Zatti, Alberto Дзатти, Альбэрто |
|
Subject |
психологический имидж
синергетивеское взаимодействие мотивация лигвообучение итальянский язык креативность преподавателя psychological image sunerghy interaction motivation Italian language teacher creativity |
|
Description |
Виявлено значимість позитивного професійно-особистісного іміджу викладача (у тому чиелі й викладача-лінгвіста) і його впливу на студентську мотивацію: чим вище сінергетичий взаємовплив і емпатична взаємодія в навчалъній аудиторії, тим продуктивніше здійснюється засвоєння студентами нової лінгво-культурологичої реалії і їхня творча самореализация. Анкетування, проведене в італійських/українських школах/вузах, виявило досить високий відсоток негативно сприйманого викладача, що ставить на порядок денний питания про тестування на професію викладача. It is shown a significance of the positive professional and personal image of the teacher (as well as a linguistic teacher also) and his influence at the student’s motivation: higher is the synergic reciprocal influence and empathic interaction in the studding auditorium, more productive is the realization of the student’ new linguo-culturological reality learning and their creative autorealization. A conducting of the questionnaires, that was held in the Italian/Ukrainian secondary and higher schools, has revealed a sufficiently great per cent of a negatively excepted teacher. This fact put in evidence the question as for testing such a profession like a teacher.
|
|
Date |
2016-03-01T15:55:19Z
2016-03-01T15:55:19Z 2007 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Иванченко А.А., Дзатти Альбэрто. Психологическая и эпистемологическая сущность синергии и её релевантность во взаимоотношениях преподавателя и студентов (в ракурсе преподавания итальянского языка) / А.А. Иванченко, Альбэрто Дзатти // Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна. Серія Психологія. – 2007. – № 759. – Вип. 37. – С. 114–120.
http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/11631 |
|
Language |
ru
|
|
Publisher |
Харьков : ХНУ
|
|