Formation of high school students’ physics research competencies by the cloud technologies tools
Журнал "Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Formation of high school students’ physics research competencies by the cloud technologies tools
Формирование исследовательских компетентностей старшеклассников по физике средствами облачных технологий Формування дослідницьких компетентностей старшокласників з фізики засобами хмарних технологій |
|
Creator |
Мерзликін, Олександр Володимирович
|
|
Subject |
—
— — — — — |
|
Description |
Special issue "Methodical manual in the magazine" contains O. V. Merzlykin recommendations for teachers on formation of high school students’ physics research competencies by the of cloud technologies tools. The manual contains the system of high school students’ physics research competencies, their structure, levels and criteria of their formation. Software for physics learning researches support is considered and classified. The tools for monitoring and diagnostics of the level of high school students’ physics research competencies are suggested.
Спецвыпуск «Методическое пособие в журнале" содержит пособие А. В. Мерзликина с рекомендациями для учителей по формированию исследовательских компетентностей старшеклассников по физике средствами облачных технологий. В пособии приведена система исследовательских компетентностей учащихся, их структура, уровни и критерии сформированности, рассмотрены и классифицированы программные средства поддержки учебных физических исследований, предложены средства мониторинга и диагностики уровня сформированности исследовательских компетентностей. Спецвипуск «Методичний посібник у журналі» містить посібник О. В. Мерзликіна з рекомендаціями для вчителів щодо формування дослідницьких компетентностей старшокласників з фізики засобами хмарних технологій. У посібнику наведено систему дослідницьких компетентностей учнів, їх структуру, рівні та критерії сформованості, розглянуто та класифіковано програмні засоби підтримки навчальних фізичних досліджень, запропоновано засоби моніторингу та діагностики рівня сформованості дослідницьких компетентностей. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-08-16
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/568
|
|
Source |
Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics; Vol 12, No 3 (2014): Special issue "Methodical manual in the journal"; 3-92
Теория и методика обучения математике, физике, информатике; Vol 12, No 3 (2014): Special issue "Methodical manual in the journal"; 3-92 Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики; Vol 12, No 3 (2014): Special issue "Methodical manual in the journal"; 3-92 2309-1479 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/568/600
|
|
Rights |
Copyright (c) 2016 Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics
|
|