Запис Детальніше

The use of social networks in physics teaching

Журнал "Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title The use of social networks in physics teaching
Использование социальных сетей в обучении физики
Використання соціальних мереж у навчанні фізики
 
Creator Єчкало, Юлія Володимирівна
 
Subject Social networking, teaching physics, joint research activities of students
социальные сети, обучения физике
соціальні мережі, навчання фізики
 
Description The scheme of using social networks in teaching physics is presented in this paper. The advantages and disadvantages of using social networks in teaching physics are described. It is concluded that the application of social networks into the educational process can enhance the quality of education through the development of student teamwork skills and collective creativity; the using of opensource, open and free electronic resources; creating of network educational content; development of information concepts; managing and monitoring the activities of members of the network community. For teachers social networks can serve as a tool for professional development.
В статье приведена схема использования социальных сетей в обучении физики. Рассмотрены преимущества и недостатки использования социальных сетей в обучении физики. Сделаны выводы о том, что применение при изучении физики социальных сетей может способствовать повышению качества обучения через освоение студентами навыков совместной работы и коллективного творчества; использование открытых, бесплатных и свободных электронных ресурсов; самостоятельное создание сетевого учебного содержания; освоение информационных концепций; управление и наблюдение за деятельностью участников сетевого сообщества. Для преподавателей социальные сети могут выступать в качестве инструмента для профессионального развития.
У статті наведено схему використання соціальних мереж у навчанні фізики. Розглянуто переваги та недоліки використання соціальних мереж у навчанні фізики. Зроблено висновки про те, що застосування у навчальному процесі з фізики соціальних мереж може сприяти підвищенню якості навчання через освоєння студентами навичок спільної роботи та колективної творчості; використання відкритих, безкоштовних і вільних електронних ресурсів; самостійне створення мережевого навчального змісту; освоєння інформаційних концепцій; управління та спостереження за діяльністю учасників мережевої спільноти. Для викладачів соціальні мережі можуть виступати у якості інструменту для професійного розвитку.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2016-07-20
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/554
 
Source Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics; Vol 11 No 2 (2013): Theory and methods of teaching physics; 70-75
Теория и методика обучения математике, физике, информатике; Vol 11 No 2 (2013): Theory and methods of teaching physics; 70-75
Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики; Vol 11 No 2 (2013): Theory and methods of teaching physics; 70-75
2309-1479
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/554/589
 
Rights Copyright (c) 2016 Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics