Запис Детальніше

Psycho-pedagogical features of formation competencies of programming in junior students field of study "Computer Science" of higher pedagogial education based on functional approach

Журнал "Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Psycho-pedagogical features of formation competencies of programming in junior students field of study "Computer Science" of higher pedagogial education based on functional approach
Психолого-педагогические особенности формирования у студентов младших курсов направления подготовки «информатика» высших педагогических учебных заведений компетенций по программированию на основе функционального подхода
Психолого-педагогічні особливості формування у студентів молодших курсів напряму підготовки «інформатика» вищих педагогічних навчальних закладів компетентностей з програмування на основі функціонального підходу
 
Creator Мінтій, Ірина Сергіївна
 
Subject Adaptation of students to learning, adolescence, motivation to learn.
Адаптация студентов к обучению, юность, мотивация к обучению.
 
Description Methodical aspects of teaching the course "Introduction to Programming" that promote adaptation and students form their motivation to learn are reviewed. Defined some conditions that cause of interest to learning in students'. The psychological and pedagogical features of formation competencies of programming in junior students field of study "Computer Science" of higher education based on a functional approach are analysed.
Рассмотрены методические аспекты преподавания курса «Введение в программирование», способствующие адаптации студентов и формированию у них мотивации к обучению. Определены отдельные условия, вызывающие интерес студентов к обучению. Проанализированы психолого-педагогические особенности формирования у студентов младших курсов направления подготовки «Информатика» высших педагогических учебных заведений компетенций по программированию на основе функционального подхода.
Розглянуто методичні аспекти викладання курсу «Вступ до програмування», що сприяють адаптації студентів та формуванню у них мотивації до навчання. Визначено окремі умови, що викликають інтерес студентів до навчання. Проаналізовано психолого-педагогічні особливості формування у студентів молодших курсів напряму підготовки «Інформатика» вищих педагогічних навчальних закладів компетентностей з програмування на основі функціонального підходу.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2016-06-16
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/538
 
Source Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics; Vol 11 No 3 (2013): Theory and methods of teaching informatics; 100-108
Теория и методика обучения математике, физике, информатике; Vol 11 No 3 (2013): Theory and methods of teaching informatics; 100-108
Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики; Vol 11 No 3 (2013): Theory and methods of teaching informatics; 100-108
2309-1479
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/538/565
 
Rights Copyright (c) 2016 Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics