Запис Детальніше

РОЗШИРЕННЯ ГРАНИЦЬ ЗАСТОСОВНОСТІ ПОНЯТЬ, ФОРМУЛ ТА ТЕОРЕМ ЯК ДЖЕРЕЛО ПРОБЛЕМНИХ СИТУАЦІЙ ПРИ ВИКЛАДАННІ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ

Журнал "Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title РОЗШИРЕННЯ ГРАНИЦЬ ЗАСТОСОВНОСТІ ПОНЯТЬ, ФОРМУЛ ТА ТЕОРЕМ ЯК ДЖЕРЕЛО ПРОБЛЕМНИХ СИТУАЦІЙ ПРИ ВИКЛАДАННІ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ
Расширение границ применения понятий,формул и теорем как источника проблемных ситуаций при преподавании высшей математики
Using of Concepts, Formulas and Theories as the Source of Problem Situations in Teaching of Mathematics Borders Expantion
 
Creator Дрибан, Валерій Мусійович
Пеніна, Галина Геннадіївна
 
Description У статті розлянуто можливості використання понять, формул та теорем як джерела проблемних ситуацій при викладанні вищої математики. Наведено приклади такого використання.
В статье рассмотрены возможности применения понятий, формул и теорем как источника проблемных ситуаций при преподавании высшей математики. Приведены примеры такого использования.
The article examines the possibility of using concepts, formulas and theorems as a source of problem situations in teaching of Mathematics. Examples of such use are given.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2015-10-15
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/453
 
Source Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics; Vol 1 No 1 (2001): Theory and methods of teaching mathematics; 84-89
Теория и методика обучения математике, физике, информатике; Vol 1 No 1 (2001): Theory and methods of teaching mathematics; 84-89
Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики; Vol 1 No 1 (2001): Theory and methods of teaching mathematics; 84-89
2309-1479
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/453/434
 
Rights Copyright (c) 2015 Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics