РОЗШИРЕННЯ ГРАНИЦЬ ЗАСТОСОВНОСТІ ПОНЯТЬ, ФОРМУЛ ТА ТЕОРЕМ ЯК ДЖЕРЕЛО ПРОБЛЕМНИХ СИТУАЦІЙ ПРИ ВИКЛАДАННІ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ
Журнал "Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
РОЗШИРЕННЯ ГРАНИЦЬ ЗАСТОСОВНОСТІ ПОНЯТЬ, ФОРМУЛ ТА ТЕОРЕМ ЯК ДЖЕРЕЛО ПРОБЛЕМНИХ СИТУАЦІЙ ПРИ ВИКЛАДАННІ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ
Расширение границ применения понятий,формул и теорем как источника проблемных ситуаций при преподавании высшей математики Using of Concepts, Formulas and Theories as the Source of Problem Situations in Teaching of Mathematics Borders Expantion |
|
Creator |
Дрибан, Валерій Мусійович
Пеніна, Галина Геннадіївна |
|
Description |
У статті розлянуто можливості використання понять, формул та теорем як джерела проблемних ситуацій при викладанні вищої математики. Наведено приклади такого використання.
В статье рассмотрены возможности применения понятий, формул и теорем как источника проблемных ситуаций при преподавании высшей математики. Приведены примеры такого использования. The article examines the possibility of using concepts, formulas and theorems as a source of problem situations in teaching of Mathematics. Examples of such use are given. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Date |
2015-10-15
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/453
|
|
Source |
Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics; Vol 1 No 1 (2001): Theory and methods of teaching mathematics; 84-89
Теория и методика обучения математике, физике, информатике; Vol 1 No 1 (2001): Theory and methods of teaching mathematics; 84-89 Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики; Vol 1 No 1 (2001): Theory and methods of teaching mathematics; 84-89 2309-1479 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/453/434
|
|
Rights |
Copyright (c) 2015 Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics
|
|