Запис Детальніше

Features of self-work of technical universities students in mastering course “Descriptive Geometry”

Журнал "Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Features of self-work of technical universities students in mastering course “Descriptive Geometry”
Особливості організації самостійної роботи студентів технічних ВНЗ при оволодінні курсу «Нарисна геометрія»
 
Creator Гонзуль, Валентина Петрівна
 
Description The article discusses problems and aspects of self-study students of technical universities in the study of graphic disciplines.
The aim of the research is identify the characteristics of self-study first-year students in a technical high school.
The object of research is the self-work of students in a technical high school.
The subject of research is the process of students’ self-study.
The research results: developed guidelines and recommendations for the implementation of freshmen self-work in Descriptive Geometry. The students’ self-study performed without the direct participation of the teacher, but by his task. The teacher roles: diagnostician, advisor, motivator and information provider. Objectives are stated in terms of activity and presented to students before the start of training.
The main conclusions: evaluation of the results achieved through the introduction of developed guidelines shown that the self-work of students through technologizing compared to traditional teaching is a highly productive.
В статті розглядаються проблеми та аспекти організації самостійної роботи студентів технічних вузів при вивченні графічних дисциплін.
Мета дослідження – виявити особливості організації самостійної роботи студентів-першокурсників в технічному ВНЗ.
Об’єктом дослідження є самостійна робота студентів у технічному ВНЗ.
Предмет дослідження – процес організації самостійної роботи студентів.
Розроблені методичні вказівки і рекомендації до виконання самостійної роботи студентами першого курсу з дисципліни «Нарисна геометрія». Структура розробки така, що самостійна робота виконується студентами без безпосередньої участі викладача, але за його завданням. Викладач виконує роль діагноста, консультанта, мотиватора і постачальника інформації. Завдання формулюються в діяльнісному аспекті і пред’являються студентам перед початком навчання.
Оцінка результатів, досягнутих шляхом впровадження даної методичної розробки, дала можливість зробити висновки, що самостійна робота студентів, завдяки технологізації, тобто опосередкованого управління нею в процесі навчання, в порівнянні з традиційним навчанням є більш високопродуктивною.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2015-09-04
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/790
 
Source Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics; Vol 13 No 2 (2015); 222-228
Теория и методика обучения математике, физике, информатике; Vol 13 No 2 (2015); 222-228
Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики; Vol 13 No 2 (2015); 222-228
2309-1479
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/790/815