Features of self-work of technical universities students in mastering course “Descriptive Geometry”
Журнал "Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Features of self-work of technical universities students in mastering course “Descriptive Geometry”
Особливості організації самостійної роботи студентів технічних ВНЗ при оволодінні курсу «Нарисна геометрія» |
|
Creator |
Гонзуль, Валентина Петрівна
|
|
Description |
The article discusses problems and aspects of self-study students of technical universities in the study of graphic disciplines. The aim of the research is identify the characteristics of self-study first-year students in a technical high school. The object of research is the self-work of students in a technical high school. The subject of research is the process of students’ self-study. The research results: developed guidelines and recommendations for the implementation of freshmen self-work in Descriptive Geometry. The students’ self-study performed without the direct participation of the teacher, but by his task. The teacher roles: diagnostician, advisor, motivator and information provider. Objectives are stated in terms of activity and presented to students before the start of training. The main conclusions: evaluation of the results achieved through the introduction of developed guidelines shown that the self-work of students through technologizing compared to traditional teaching is a highly productive. В статті розглядаються проблеми та аспекти організації самостійної роботи студентів технічних вузів при вивченні графічних дисциплін. Мета дослідження – виявити особливості організації самостійної роботи студентів-першокурсників в технічному ВНЗ. Об’єктом дослідження є самостійна робота студентів у технічному ВНЗ. Предмет дослідження – процес організації самостійної роботи студентів. Розроблені методичні вказівки і рекомендації до виконання самостійної роботи студентами першого курсу з дисципліни «Нарисна геометрія». Структура розробки така, що самостійна робота виконується студентами без безпосередньої участі викладача, але за його завданням. Викладач виконує роль діагноста, консультанта, мотиватора і постачальника інформації. Завдання формулюються в діяльнісному аспекті і пред’являються студентам перед початком навчання. Оцінка результатів, досягнутих шляхом впровадження даної методичної розробки, дала можливість зробити висновки, що самостійна робота студентів, завдяки технологізації, тобто опосередкованого управління нею в процесі навчання, в порівнянні з традиційним навчанням є більш високопродуктивною. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Date |
2015-09-04
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/790
|
|
Source |
Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics; Vol 13 No 2 (2015); 222-228
Теория и методика обучения математике, физике, информатике; Vol 13 No 2 (2015); 222-228 Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики; Vol 13 No 2 (2015); 222-228 2309-1479 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/790/815
|
|