Role of chemistry as a fundamental science in training students of metallurgists
Журнал "Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Role of chemistry as a fundamental science in training students of metallurgists
Роль химии как фундаментальной науки при подготовке студентов-металлургов |
|
Creator |
Кормер, Марина Витальевна
Шмельцер, Екатерина Олеговна |
|
Description |
Article is devoted to links of the block fundamental disciplines with general and special disciplines. The causes of worsening the relationship of knowledge and skills, acquired in the chemistry course in studying special subjects, was analized. Objective: to analyze the reasons preventing connection of knowledge and skills obtained in the chemistry course in studying of special subjects. Problems: 1) to analyze the reasons for the low motivation of students in studying chemistry for non-chemical specialties, 2) to identify areas for the implementation of interdisciplinary connections. Object of research: increasing motivation in studying chemistry for university students of non-chemical specialties. Subject of research: methods of teaching chemistry for non-chemical specialties. Methods of research: the study of the works of domestic authors on interdisciplinary connections. Results: identified the main reasons for the low motivation in the study of chemistry. Conclusion: The knowledge and skills acquired through the study of chemistry should be used in other courses in specialized discipline. Chemistry should touted not only as the sum of the knowledge and skills of necessary for future specialist, but also as a means to achieve the formation of his intellectual abilities. Статья посвящена связи блока фундаментальных дисциплин с общепрофессиональными и специальными дисциплинами. Проведен анализ причин ухудшающих взаимосвязь знаний и умений, полученных в курсе химии при изучении специальных дисциплин. Цель: провести анализ причин препятствующих установлению связи знаний и умений полученных в курсе химии при изучении специальных дисциплин. Задачи: 1) проанализировать причины низкой мотивации студентов при изучении химии для нехимических специальностей; 2) выявить направления для реализации межпредметных связей. Объект исследования: повышение мотивации при изучении химии студентами ВУЗов нехимических специальностей. Предмет исследования: особенности преподавания химии для нехимических специальностей вузов. Методы исследования: изучения трудов отечественных авторов, посвященных межпредметным связям. Результаты: выявлены основные причины слабой мотивации при изучении химии. Выводы: Знания и умения, приобретенные в ходе изучения химии, должны использоваться в других курсах специальных дисциплин. Химия должна преподноситься не только как сумма знаний и умений, необходимых будущему специалисту, но и как средство, обеспечивающее формирование его интеллектуальных способностей. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Date |
2015-09-04
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/792
|
|
Source |
Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics; Vol 13 No 2 (2015); 236-242
Теория и методика обучения математике, физике, информатике; Vol 13 No 2 (2015); 236-242 Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики; Vol 13 No 2 (2015); 236-242 2309-1479 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/792/817
|
|