Запис Детальніше

The teaching of academic courses from positions of introduction the management technology of future lawyers’ self-learning activity

Журнал "Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title The teaching of academic courses from positions of introduction the management technology of future lawyers’ self-learning activity
Викладання навчальних дисциплін з позицій упровадження технології управління самостійною навчальною діяльністю майбутніх юристів
 
Creator Кучерявий, Андрій Олександрович
 
Description The research deals with the problem of discrepancy between the quality of training of specialists and the requirements of the society and industry standards.
The aim of the research is determination the peculiarities teaching of academic courses on condition of introduction the management technology of future lawyers’ self-learning activity.
The research tasks are the search of conditions for the introduction of management technology and its components, and also consideration their impact on the organization of teaching of academic courses.
The object of research is the process of training of future lawyers.
The subject of research is the management system of students’ self-learning activity.
The research methods: classification, systematization, modelling, system-structural and system-functional analysis.
The research results: the management actions of different subjects as elements of some technology are presented; the influence of the certain actions on the state of teaching of academic courses and functioning of students’ self-learning activity is prescribed.
The main conclusions and recommendations: management technology requires the involvement of representatives of all management levels in an educational institution; certain totality of management actions really is a technology; introduction of technology must positively affect the state of teaching of academic courses.
Дослідження присвячене розв’язанню проблеми невідповідності якості підготовки фахівців вимогам суспільства та галузевим стандартам.
Мета: визначення особливостей викладання навчальних дисциплін за умови впровадження технології управління самостійною навчальною діяльністю майбутніх юристів.
Завдання: 1) винайдення умов впровадження технології управління та її складників; 2) розгляд їх впливу на організацію викладання навчальних дисциплін.
Об’єкт дослідження: процес підготовки майбутніх юристів.
Предмет дослідження: система управління самостійною навчальною діяльністю студентів.
Методи дослідження: класифікація, систематизація, моделювання, системно-структурний і системно-функціональний аналіз.
Результати: представлено управлінські дії різних суб’єктів як елементи певної технології; встановлено вплив окремих дій на стан викладання навчальних дисциплін та функціонування самостійної навчальної діяльності студентів.
Висновки: технологія управління передбачає залучення представників усіх ланок управління в навчальному закладі; визначена сукупність управлінських дій дійсно являє собою технологію; впровадження технології має позитивно позначитися на стані викладання навчальних дисциплін.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2018-04-12
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/793
 
Source Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics; Vol 13 No 2 (2015); 243-249
Теория и методика обучения математике, физике, информатике; Vol 13 No 2 (2015); 243-249
Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики; Vol 13 No 2 (2015); 243-249
2309-1479
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/793/818
 
Rights Copyright (c) 2015 Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics