Запис Детальніше

Структурно-функціональна діагностика рівня ефективності розвитку та реалізації ринкових інновацій у контексті маркетингової стратегії інноваційного розвитку підприємств авіаційної галузі

DSpace at Ternopil State Ivan Puluj Technical University

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Структурно-функціональна діагностика рівня ефективності розвитку та реалізації ринкових інновацій у контексті маркетингової стратегії інноваційного розвитку підприємств авіаційної галузі
Структурно-функциональная диагностика уровня эффективности развития и реализации рыночных инноваций в контексте маркетинговой стратегии инновационного развития предприятий авиационной отрасли
Structural-functional diagnostics for the development efficiency level and implementation of market innovations in the context of the market strategy of the aircraft industry enterprises innovation development
 
Creator Прокопенко, Н. С.
Коваленко, О. В.
Коваленко, А. В.
Prokopenko, N.
Kovalenko, O.
 
Subject маркетингова стратегія
підприємства авіаційної галузі
інноваційний розвиток
інноваційна діяльність
маркетингові інновації
маркетинговая стратегия
предприятия авиационной отрасли
инновационное развитие
инновационная деятельность
маркетинговые инновации
marketing strategy
aviation industry enterprises
innovative development
innovative activity
marketing innovations
 
Description Доведено необхідність формування якісно нової комплексної методології оцінки
ефективності розвитку та реалізації ринкових авіаінновацій підприємств авіаційної
галузі. Запропоновано структурно-функціональну діагностику оцінки рівня
ефективності розвитку та реалізації ринкових авіаінновацій при формуванні
маркетингової стратегії інноваційної діяльності авіаційних підприємств з
урахуванням внутрішніх та зовнішніх індикаторів. Здійснено оцінку якості розвитку
маркетингово-інноваційних процесів провідних підприємств авіаційної галузі України.
Розкрито причини низької якості реалізації маркетингової стратегії інноваційного
розвитку досліджуваних підприємств. Означено подальші наукові дослідження, що
спрямовуватимуться на розробку концепції маркетингової стратегії інноваційного
розвитку авіаційних підприємств в Україні на основі приватно-державного
партнерства.
Доказана необходимость формирования качественно новой комплексной
методологии оценки эффективности развития и реализации рыночных
авиаинноваций предприятий авиационной отрасли. Предложена структурно-
функциональная диагностика оценки уровня эффективности развития и реализации
рыночных авиаинноваций при формировании маркетинговой стратегии
инновационной деятельности авиационных предприятий с учетом внутренних и
внешних индикаторов. Осуществлена оценка качества развития маркетингово-
инновационных процессов ведущих предприятий авиационной отрасли Украины.
Раскрыты причины низкого качества реализации маркетинговой стратегии
инновационного развития исследуемых предприятий. Отмечено дальнейшие научные
исследования, направлены на разработку концепции маркетинговой стратегии
инновационного развития авиационных предприятий в Украине на основе частно-
государственного партнерства.
The necessity of forming a qualitatively new complex methodology for assessing the
efficiency of development and implementation of market aviation innovations of aviation
industry enterprises is proved. The structural-functional diagnostics for the assessment of the
level of development effectiveness and the implementation of market aviation innovations in
the formation of the marketing strategy for innovative activities of aviation enterprises, taking
into account internal and external indicators, is proposed. The proposed method is based on
the observance of the criteria and principles of integrated ensuring the effectiveness of
development and the implementation of market innovations by business entities, also on the
depth analysis of the external and internal environment that provides a certain level of
development and implementation of innovations in the formation of a marketing strategy for
innovative development of the subject and gives the opportunity to exercise control the final
result for the main functional areas with the participation of a number of indicators. The
estimation of quality of marketing and innovative processes development for the leading
enterprises of aviation branch in Ukraine is carried out. It is revealed the reasons for the low
quality of the implementation of the marketing strategy for innovative development of the
enterprises under investigation, which are inadequate and irrational use of scientific,
technical, innovative and marketing potential by most enterprises. It is proved that the
overwhelming majority of aviation industry enterprises do not use marketing tools of
innovative development in their activity. Further scientific research has been noted, which will
be aimed at developing the concept of a marketing strategy for the innovative development of
aviation enterprises in Ukraine on the basis of public-private partnership.
JEL Classification: L 19; L 69; М 13; М 31.
Прокопенко Н. С. Структурно-функціональна діагностика рівня ефективності розвитку та реалізації ринкових інновацій у контексті маркетингової стратегії інноваційного розвитку підприємств авіаційної галузі [Електронний ресурс] / Н. С. Прокопенко, О. В. Коваленко // Modern Economics. - 2017. - № 5. - С. 89-100. - Електр. текст. дані. - Режим доступу : https://modecon.mnau.edu.ua/issue/5-2017/UKR/prokopenko.pdf
Приватний вищий навчальний заклад «Європейський університет»; Національний авіаційний університет
 
Date 2018-02-12T12:54:49Z
2018-02-12T12:54:49Z
2017
 
Type Article
 
Identifier http://dspace.mnau.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/2559
 
Language other
 
Format application/pdf