Запис Детальніше

Формування і функціонування ринку продукції овочівництва на інноваційних засадах

DSpace at Ternopil State Ivan Puluj Technical University

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Формування і функціонування ринку продукції овочівництва на інноваційних засадах
Formation and functioning of the vegetable products’ market is on innovative principles
 
Creator Лесік, Ірина Миколаївна
Лесик, Ирина Николаевна
Lesik, Iryna
 
Subject ринок
продукція овочівництва
потенціал
конкурентоспроможність
глобалізація
інновації
рынок
продукция овощеводства
потенциал
конкурентоспособность
глобализация
инновации
market
vegetable products
potential
competitiveness
globalization
innovation
 
Description Досліджено теоретичні аспекти формування та функціонування ринку продукції овочівництва. Розглянуто взаємозв’язок і взаємозалежність раціонального поєднання природно-ресурсного, виробничого, і інноваційного потенціалів, з урахуванням глобалізаційних перетворень. Визначено конкурентні позиції у формуванні і функціонуванні ринку продукції овочівництва з урахуванням техніко-технологічних особливостей. Обґрунтовано необхідність розробки та впровадження інструментарію, який дозволить активізувати інтеграційні процеси, що є дієвим з точки зору освоєння інновацій.
Исследованы теоретические аспекты формирования и функционирования рынка продукции овощеводства. Рассмотрена взаимосвязь и взаимозависимость рационального сочетания природно-ресурсного, производственного и инновационного потенциалов, с учетом глобализационных преобразований. Определены конкурентные позиции в формировании и функционировании рынка продукции овощеводства с учетом технико-технологических особенностей. Обоснована необходимость разработки и внедрения инструментария, который позволит активизировать интеграционные процессы, который является действенным с точки зрения освоения инноваций
The theoretical aspects of forming and functioning of vegetable products’ market. Intercommunication is considered and interdependence of rational combination a naturally-resource, productive, and innovative potentials, taking into account transformations of globalization. Competition positions are certain in forming and functioning of vegetable products’ market taking into account technical and technological features. The necessity of development and introduction of tool, that will allow activating integration processes that are effective from the point of view of mastering, is reasonable of innovation.
 
Date 2018-02-20T10:12:56Z
2018-02-20T10:12:56Z
2016
 
Type Article
Формирование и функционирование рынка продукции овощеводства на инновационных принципах
 
Identifier Lesik I. M. Formation and functioning of the vegetable products’ market is on innovative principles / I. M. Lesik // Economics, management, law: innovation strategy: Collection of scientific articles. – Henan Science and Technology Press, Zhengzhou, China. 2016. – P. 29-31.
http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/2642
 
Language en
 
Format application/pdf