Methodologigal analysis of international and national tourism by means of generalizing statistical indicators
eKhNUIR
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Methodologigal analysis of international and national tourism by means of generalizing statistical indicators
|
|
Creator |
Kushchenko, О.I.
Кущенко, Е.И. Кущенко, О.І. |
|
Subject |
variation analysis
index analysis dynamic sequences seasonal fluctuations in tourism вариационный анализ индексный анализ ряды динамики сезонные колебания в туризме варіаційний аналіз індексний аналіз ряди динаміки сезонні коливання у туризмі |
|
Description |
У статті розкриті основоположні принципи та сутність статистики ринку туристського продукту. Вона розглядає систему основних показників як методологію статистичної оцінки і аналізу туристської діяльності, а також її конкурентоспроможності на різних рівнях. Стаття є продовженням, вже раніш опублікованої роботи, яка була присвячена методологічним основам статистики туризму[1, с.70-73]. У даному випадку, статистична оцінка охоплює сферу міжнародного та внутрішнього туризму. Показники розвитку міжнародного туризму важливі щодо розробки стратегії і тактики діяльності на ринку туристського продукту країни. Грамотно підібрані щодо аналізу статистичні методи завжди є заставою успішної роботи з інформацією. Усі представлені показники є фундаментом інформаційної бази, необхідної щодо прийняття управлінських рішень у сфері туристської індустрії.
The article reveals the fundamental principles and essence of market statistics tourism product. It considers detailed the system of basic indicators as a methodology of statistical evaluation and analysis of tourist activities, as well as its competitiveness at different levels. The article is a continuation of the previously published work on methodological basics of tourism statistics [1, p.70-73]. In this case, statistical evaluation covers international and domestic tourism. International tourism development indicators are important to develop strategies and tactics of the tourism product of the country. Intelligently chosen to analyze the statistical methods are always successful. All given indicators make the foundation of the knowledge base needed to make management decisions in the field of tourism industry. В статье раскрыты основополагающие принципы и сущность статистики рынка туристского продукта. Она рассматривает систему основных показателей как методологию статистической оценки и анализа туристской деятельности, а также ее конкурентоспособности на различных уровнях. Статья является продолжением, уже ранее опубликованной работы, посвященной методологическим основам статистики туризма [ 1 , с.70-73]. В данном случае, статистическая оценка охватывает сферу международного и внутреннего туризма. Показатели развития международного туризма важны для выработки стратегии и тактики деятельности на рынке туристского продукта страны. Грамотно подобранные для анализа статистические методы всегда являются залогом успешной работы с информацией. Все представленные показатели являются фундаментом информационной базы, необходимой для принятия управленческих решений в сфере туристской индустрии. |
|
Date |
2018-06-13T07:21:30Z
2018-06-13T07:21:30Z 2018 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Kushchenko О.I. Methodologigal analysis of international and national tourism by means of generalizing statistical indicators / О.I. Kushchenko // «Молодий вчений»: науковий журнал. – № 1 (53) січень, 2018. – С. 508–513.
УДК 311:338.48(075.8) http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/14202 |
|
Language |
en
|
|
Publisher |
«Молодий вчений»: науковий журнал
|
|