Концептуальні основи формування рухових умінь і навичок студентів у процесі позааудиторних занять фізичними вправами
DSpace at NTB NTUU KPI
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Концептуальні основи формування рухових умінь і навичок студентів у процесі позааудиторних занять фізичними вправами
Conceptual Bases Formation of Students` Motor Skills in the Process of Non-Audition Physical Classes Концептуальные основы формирования двигательных умений и навыков студентов в процессе внеаудиторных занятий физическими упражнениями |
|
Creator |
Сабіров, Олександр Сергійович
Пантік, Василь Васильович |
|
Subject |
студенти
формування рухових умінь і навичок позааудиторні заняття фізичне виховання техніка фізичних вправ students formation of motor skills non-audition classes physical education technique of physical exercises студенты формирование двигательных умений и навыков внеаудиторные занятия физическое воспитание техника физических упражнений 796.093.46 |
|
Description |
Актуальність. Формування вмінь виконувати рухові дії, їх трансформація в навички та в вміння вищого порядку – це тривалий і складний процес. Дослідження його закономірностей є важливою проблемою фізичного виховання студентів. Мета дослідження – розробити концептуальні основи формування рухових умінь і навичок студентів у процесі позааудиторних занять фізичними вправами. Матеріал і методи дослідження – аналіз та узагальнення літературних джерел, аналіз та синтез, порівняльний аналіз, узагальнення. Результати роботи. Навчання технічного прийому потрібно здійснювати відповідно до педагогічних завдань й етапів навчання. На першому етапі на основі створення зорового та логічного образу руху відбувається початкове вивчення техніки рухової дії, якому відповідає стадія формування вміння відтворювати техніку дії в загальній формі. Для другого етапу характерне поглиблене, деталізоване вивчення. Відповідно відбувалося уточнення рухового вміння, яке переходило в навичку. На третьому етапі забезпечується закріплення і вдосконалення рухової дії, внаслідок чого формувалися рухові навички й уміння вищого порядку. Висновки. Формування рухових умінь і навичок студентів у процесі позааудиторних занять фізичними вправами здійснюють підвищенням фізичної підготовленості студентів; широким застосуванням імітаційних, підвідних, спеціальних і змагальних фізичних вправ; оптимізацією структури рухів під час виконання технічних прийомів; підвищення точності й швидкості результату під час виконання технічних прийомів; збільшення арсеналу варіантів технічних прийомів і способів, формування вміння вільно переходити від одних рухів до інших; стабільного й ефективного виконання прийомів під часу впливу чинників, які заважають виконувати вправу або під час активної протидії суперника; виконання технічних прийомів із високою ефективністю під час утоми або великого психічного напруження; формування індивідуальної техніки відповідно до морфофункціональних та психічних особливостей студентів; використання технічних прийомів у спортивній діяльності відповідно до ігрових і тактичних завдань.
The formation of skills to perform motor actions, their transformation into skills of a higher order is a long and complicated process. The study of its regulataries is an important issue of the students` physical education. Research Aim is to develop the conceptual foundations for the formation of students` motor skills in the process of non-audition physical classes. Methods and Organization of Research: analysis and synthesis of literary sources, method of analysis and synthesis, comparative analysis, generalization method. Research Results. Teaching of technical device should be carried out in accordance with pedagogical tasks and stages of training. At the first stage, on the basis of creating the visual and logical mode of motion, there is an initial study of the technique of motor action, which corresponds to the stage of forming the ability to reproduce the technique of action in a general form. The second stage is characterized by an in-depth and detailed study. Accordingly, there was a refinement of motor skills, which turned into a skill. At the third stage, consolidation and improvement of motor activity are ensured, resulting which is the formation of motor skills and skills of higher order. Conclusions. The formation of students` motor skills in the process of non-audition physical classes are carried out by means of: increasing of students` physical training; wide use of imitational, special and competitive physical exercises; optimization of the structure of movements when performing technical techniques; increase the accuracy and speed of the result when performing technical techniques; an increase of the arsenal of variants of technical techniques and methods, the formation of the ability to move freely from one movement to another; stable and effective performance of the techniques during the influence of factors hindering the exercise or during the active opposition of the opponent; performance of technical techniques with high efficiency during fatigue or high mental tension; the formation of individual technique in accordance with the morphofunctional and mental characteristics of students; use of technical techniques in sporting activity in accordance with game and tactical tasks. Актуальность. Формирование умений выполнять двигательные действия, их трансформация в навыки и в умение высшего порядка – это длительный и сложный процесс. Исследование его закономерностей является важной проблемой физического воспитания студентов. Цель исследования – разработать концептуальные основы формирования двигательных умений и навыков студентов в процессе внеаудиторных занятий физическими упражнениями. Материал и методы исследования – анализ и обобщение литературных источников, анализ и синтез, сравнительный анализ, обобщение. Результаты работы. Обучение технического приема необходимо осуществлять в соответствии с педагогическими задачами и этапами обучения. На первом этапе на основе создания зрительного и логического образа движения происходит первоначальное изучение техники двигательного действия, которому соответствует стадия формирования умения воспроизводить технику действия в общей форме. Для второго этапа характерно углубленное, детализированное изучение. Соответственно происходило уточнение двигательного умения, которое переходило в навык. На третьем этапе обеспечивается закрепление и совершенствование двигательного действия, в результате чего формируються двигательные навыки и умения высшего порядка. Выводы. Формирование двигательных умений и навыков студентов в процессе внеаудиторных занятий физическими упражнениями осуществляют путем повышения физической подготовленности студентов; широкого применения имитационных, подводных, специальных и соревновательных физических упражнений; оптимизации структуры движений при выполнении технических приемов; повышения точности и скорости результата при выполнении технических приемов; увеличения арсенала вариантов технических приемов и способов, формирования умения свободно переходить от одних движений к другим; стабильного и эффективного выполнения приемов во времени воздействия факторов, которые мешают выполнять упражнение или во время активного противодействия соперника; выполнения технических приемов с высокой эффективностью при усталости или большого психического напряжения; формирование индивидуальной техники в соответствии с морфофункциональными и психическими особенностями студентов; использование технических приемов в спортивной деятельности в соответствии с игровыми и тактическими задачами. |
|
Date |
2018-12-07T11:09:43Z
2018-12-07T11:09:43Z 2018 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Сабіров, О. Концептуальні основи формування рухових умінь і навичок студентів у процесі позааудиторних занять фізичними вправами / Олександр Сабіров, Василь Пантік // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві : збірник наукових праць. – 2018. – № 1(41). – С. 36–45.
http://ela.kpi.ua/handle/123456789/25325 https://doi.org/10.29038/2220-7481-2018-01-36-45 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
|
|
Format |
С. 36-45
application/pdf |
|
Publisher |
Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Луцьк |
|
Source |
Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві : збірник наукових праць, 2018, № 1(41)
|
|