Запис Детальніше

Перспективи використання комп'ютерних програм у навчальному процесі

Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological Universit

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Перспективи використання комп'ютерних програм у навчальному процесі
 
Creator Борисюк, О. Б.
Борисюк, А. Б.
Borysiuk, O.
 
Subject комп'ютерна навчальна програма
природні зони
шкідники
довідник
захист рослин
віртуальне поле
зниження шкодочинності
технологічні операції
типи добрив
мінеральні добрива
органічні добрива
хімічний стрес
компьютерная обучающая программа
природные зоны
вредители
справочник
защита растений
виртуальное поле
снижение вредоносности
технологические операции
типы удобрений
минеральные удобрения
органические удобрения
химический стресс
computer training program
natural areas
pests
directory
plant protection
virtual field
reducing harmfulness
manufacturing operations
types of fertilizers
chemical fertilizers
organic fertilizers
chemical stress
 
Description Розглянуто можливості комп'ютерної навчальної програми «Поле» як для студентів, так і для викладачів, з метою покращення навчального процесу для фахівців спеціальностей: «Захист рослин», «Агрономія», «Екологія». Роз'яснена послідовність роботи з даною програмою. Розкрито переваги використання комп'ютерної програми в навчальному процесі.
В статье рассмотрены какие возможности предоставляет студентам и преподавателям современная компьютерная обучающая программа «Поле», что может используются для улучшения учебного процесса при изучении специальностей «Защита растений», «Агрономия» и «Экология». Разъяснена последовательность работы с данной программой. Раскрыты преимущества использования компьютерной программы в учебном процессе.
The article discusses the opportunities offered to students and teachers modern computer training program «Field», which can be used to improve the educational process at studying specialties «Plant Protection», «Agriculture» and «Ecology».
Computer training program «Field» allows students the example of virtual fields with very real terms over several cycles of simulated acquire, organize and improve their knowledge of professionally oriented disciplines: Chemistry, agroecology, ecological agriculture. The software consists of several functional units whose work is closely related to the database. Let us consider each of these in more detail.
Using block «Formulation of the problem», teachers can easily invite students for virtual land located in different natural zones of Ukraine and different types of soil, grain size and agrochemical indices.
Turning on the block «Culture» Students will be asked to select the type of crop for cultivation. Working with data this unit, students will learn:
1. General differences in the elements of power necessary for different cultures.
2. They can see how the final yields affect the lack of one or more batteries in the soil.
Block «Technological operations» can demonstrate the advantages and disadvantages of an operation, the use of which leads to a decrease or increase soil density and number of productive moisture.
The main task of the block «Plant Protection» is to teach students how to properly apply crop protection products to control weeds.
Using data block «Report» students can expect cost recovery harvest. These materials consist of implementation results obtained gross harvest of Culture and the cost of spending on its cultivation. Also power to issue reports on the assessment carried efficiency decisions taken by the students.
Based on all the above we can conclude that working with the program the student understands the laws that underlie modelyruemoho process, learning to properly calculate and pay the appropriate amount of mineral and organic fertilizers, gains experience in the fight against disease, weeds and pests crops and receive a general idea of the economic side of the operation of the agricultural enterprise as a whole.
 
Date 2017-05-25T08:29:39Z
2017-05-25T08:29:39Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Борисюк О. Б. Перспективи використання комп'ютерних програм у навчальному процесі / О. Б. Борисюк // Наук. вісн. Нац. ун-ту біоресурсів і природокористування України. Сер. Педагогіка. Психологія. Філософія. – 2015. – Вип. 208, ч. 1. – С. 30–39.
2222-8624
http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/7858
 
Language uk
 
Publisher Національний університет біоресурсів і природокористування України